11 Reacties
één jaar geleden
Lastig als je net verhuisd bent! Gaat je kindje naar de opvang? Is er in de wijk/stad een wijkvereniging of andere stichting die kinderochtenden of jonge moeders café organiseert? Hier zijn in de bibliotheek ook leuke activiteiten. En een wijk verderop heeft een leuke speeltuin met speeltuinvereniging waar ook altijd veel ouders zitten
één jaar geleden
Mijn dochter zit op peutergym en we hebben een kinderboerderij in de wijk met een super fijne speeltuin waar veel kinderen van haar leeftijd komen. Ook zijn er koffieochtenden voor moeders met kleine kinderen in het buurtcentrum.
Misschien heb jij ook zoiets in de buurt en kunnen daarvan uit contacten ontstaan. Mijn vriendin deed baby/peuter zwemmen met haar kleintje en heeft daar een vriendinnen contact aan over gehouden.
één jaar geleden
Baby/peuterzwemmen is hier in kleine groepen van dezelfde leeftijd (1 groep per levensjaar zeg maar), heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen!
En kijk eens op de website Buurtmamas. Kan je andere moeders bij je in de buurt vinden en berichtjes sturen. Bij ons in de buurt staan er heel veel op en ik heb er een goede vriendin aan over gehouden :)
één jaar geleden
Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ik ben vlak na de geboorte verhuisd naar de andere kant van NL, ik heb hier alleen mijn moeder en dan mijn zoon. Ik ben hier begonnen met school, maar daar zit 10/15 jaar verschil tussen. Op stage zijn dat ook echt collega's. Ik ga nu 1x in de week met hem naar een soort van voetbal, maar ook daar vind ik tot dusver geen aansluiting. Ik mis ook het netwerk en vooral de gezelligheid die ik had waar ik daarvoor woonde .. Het komt uiteindelijk hopelijk vanzelf.
één jaar geleden
Hier ook drie weken na de geboorte verhuisd en dus geen vrienden/kennissen in dezelfde woonplaats meer.
Bij zeer toeval nu een leuke vriendin aan het forum hier uit de geboortegroep overgehouden. Onze kids schelen dus 1 dag.
Misschien een optie om bijvoorbeeld hier op het forum een oproepje te doen of een facebook pagina van de woonplaats te doen. Wie weet wat je eraan overhoudt.
één jaar geleden
Ik denk dat je kindje vanzelf wel vriendjes gaat maken op het kinderdagverblijf. En misschien kom je daar tzt wel een gezellige moeder tegen. Maar houdt je van sporten? Dan zou ik lekker naar wat groepslessen gaan. Of mijn persoonlijke aanrader: crossfit. Zo leer je ook snel wel wat mensen kennen.. leuke buren misschien? T is lastig.. ik ben een paar jaar geleden verhuisd en moest ook alles opnieuw opbouwen.. t duurt lang maar t komt echt vanzelf wel!
één jaar geleden
Er is zon site ... buurtmamas.nl geloof ik... daar kan je je aanmelden..
Geen idee of het wat is hoor...