12 Reacties
2 jaar geleden
Maar 600 is al best goed!
Jeugdarts van het consultatiebureau heeft tegen mij gezegd dat rond 1 jaar de richtlijn 800 is, maar dat kindjes dat eigenlijk nooit halen. Ze gaf aan dat ca. 500 ml vocht totaal helemaal goed is.
2 jaar geleden
Maar 600 is al best goed!
Jeugdarts van het consultatiebureau heeft tegen m ...
Oh dat is echt super fijn om te lezen! Ik moet begin januari ook naar de consultatiebureau en dat zal ik het ook aangeven. Wat onzekerheid toch met je kan doen.. ik lig soms echt wakker met de gedachte geef ze wel genoeg gegeten en gedronken.
2 jaar geleden
Reactie op Nakha
Oh dat is echt super fijn om te lezen! Ik moet begin januari ook naar de co ...
Je kunt altijd bellen/mailen en je vraag stellen. Je hoeft niet persee te wachten op je consult.
Met 11 maand heb ik deze vraag gesteld en kreeg te horen dat rond die leeftijd 300 melk en 500 vocht totaal goed is.
Ik zou zeggen gewoon blijven aanbieden. Ooit gaan ze het snappen.
Hier dronk ze tot 4 dagen geleden amper.. Af en toe een slok... Nu drinkt ze opeens haar hele beker leeg. 🙈
Ze krijgt 2 flessen en een beker melk. Verder water of thee.
Altijd de kans om te drinken.
2 jaar geleden
Hier ook een meisje die andere smaakjes dan melk nog niet interessant vindt. Mijn tip is ook blijven aanbieden en zorgen dat het voor haar continu binnen handbereik is. Verder bieden wij haar vaker (bij wakker worden, voor ochtendslaapje, voor middagslaapje en voor de nacht) op een dag verdunde melk aan. We hebben gewoon steeds in verhouding een schepje minder kunstvoeding gegeven. Werkt hier goed!
2 jaar geleden
Blijven aanbieden, ineens drinken ze. Ik kreeg een drinkbekertje voor haar verjaardag (was al weeeeken aan t aanbieden maar geen druppel) dus ik zeg voor de grap tegen me moeder, nou leuk maar mevrouw eigenwijs drinkt niks behalve haar flesje melk. Dus ik zeg kijk maar. Ik vul dat bekertje met water en hup ze klokt het zo weg😆🤨. Sinds dien heeft ze het ontdekt en drinkt ze wat ik aanbied... dus echt het komt vanzelf!
2 jaar geleden
Reactie op Kleintje1991
Blijven aanbieden, ineens drinken ze. Ik kreeg een drinkbekertje voor haar ...
Maar hoe dan? Netjes genoeg zodat er ook nog wat in gaat?
Mijn dochter vind een normale beker interessant (ze maakt met een lege beker ook de juiste moves) maar ik mag absoluut niet helpen als er drinken in zit 😰
2 jaar geleden
Reactie op Suus399
Maar hoe dan? Netjes genoeg zodat er ook nog wat in gaat?
Mijn dochter vin ...
Normale beker vond ze hier ook interessant, daarmee dronk ze flinke slokken. Deed zo slabber om met zo opvang rand dan viel t drijfnatte gelukkig wat mee😅(ik hield m ook vast hoor, ook al wilde ze het niet maar anders lag die idd op de grond) maar dit is een beker met een tuit erop. Ineens had ze het door. Misschien omdat ze wist met een normale beker dat het best te drinken was wat eruit kwam? Ik weet het ook niet precies, nu kan ik ook een 360 aanbieden dat snapt ze ook. Dus ik denk dat het idd gewoon aanbieden is, en dan ineens hebben ze het door.. ohja en ik dronk veel als ik samen met haar was en ze me ook echt aankeek dan nam ik een slokje en liet ik het haar doen. Dus sorry niet de perfecte tip, maar het komt echt vanzelf. Ik geloofde er niet in, maar komt goed.