5 Reacties
2 jaar geleden
Misschien is het wel depressie, want je hebt veel mee gemaakt in een mum van tijd.
Met een psycholoog praten zou je misschien kunnen helpen.
Ik ben zelf 25 en heb een tweeling van ook 15 maanden. En heb me een tijdje ook zo gevoeld. Vooral doordat ik nauwelijks uit huis ging tijdens en na mijn zwangerschap, omdat ik zo bang was om corona te krijgen en het dan door zou geven aan mijn baby's.
Maar ik heb veel baat erbij gehad door te praten met mijn partner.
Praten over hoe je je voelt lucht echt op.
2 jaar geleden
Hey lieve meid!
Wat balen dat je je zo voelt ☹️
Ik zou zeggen benader de huisarts eens om dit te bespreken. Vaak hebben ze een praktijkondersteuner waarmee je zou kunnen praten, maar je zou ook doorverwezen kunnen worden naar bijvoorbeeld een psycholoog. Je kan daar zelf ook naar op zoek maar dan moet je vaak (wat meer) zelf betalen volgens mij.
Ik las ook hier op het forum een tip van een site: buurtmama’s.
Misschien kan je daar contacten in jouw woonomgeving op doen 😊
In ieder geval 1 ding: geef jezelf een groot ‘cadeau’ en doe wel wat met dit gevoel want hoe jij je voelt is heel belangrijk 🌻
2 jaar geleden
Hey lieve meid! Ikzelf ben voor het eerst mama geworden op m’n 16 ook erg jong zoals jij. En ik herken jou gevoel. En ook het stukje over vriendschappen die verdwijnen want ja het leven van je jonge vrienden gaan door op een andere manier dan als je kinderen hebt natuurlijk. Als je het gevoel hebt dat je moet hulp zoeken, zeker doen! Ik heb het nooit gedaan want ja geen tijd er moest al vroeg gewerkt worden voor m’n dochter. Ik heb daardoor echt geen jeugd gehad en toen ik 25/26 was heb ik ook in een zware dip gezeten, ik voel me schuldig dat ik toen geen hulp gezocht heb tegenover mijn dochter want daardoor ben ik misschien niet de mama geweest die ik had willen zijn. Lieve meid hou vol! Beter days are coming beloofd!