21 Reacties

2 jaar geleden

Hij eet meer dan die van mij en ik vind die van mij al een goede eter 😂. Dit krijgt die van mij: -250ml melk+Brinta+ 30/50 gram fruit - 100 tot 150gram fruit ongeveer - 2 boterhammen met vette boter en redelijk gezond beleg - soms een tussendoortje als in een koekje oid - 200 gram groente, 100 gram aardappel en 50 gram vlees ongeveer -klein tot middelgroot toetje Ik zie in jouw schema wel aardig wat (fruit)suiker. Nu zou je logischerwijs zeggen dat je daarvan aankomt, maar dat hoeft niet. Misschien kan je wat goede vetten toevoegen aan zijn schema.

2 jaar geleden

Hij eet veel meer als als onze dame van 20maanden: - ochtend: 7.30 1of 2 boterhammen + beker melk Snack: 1 stuk fruit of wafel - middag: 12u; 1 of 2 boterhammen + beker melk Snack: fruit/wafel/rozijntjes/koekje/fruitzakje Avond: 17.30: weinig tot niks, wel een toetje De hele dag water/limonade. Ene dag wat meer andere wat minder.

2 jaar geleden

Er lijkt een heel groot aandeel (fruit)suiker in z'n dieet te zitten. Dat zou ik in ieder geval wel verminderen. Je zou de jam en stroop bijvoorbeeld kunnen vervangen voor 100% pindakaas/smeerkaas/vlees + margarine/roomboter op volkorenbrood en volle zuivelproducten aanbieden i.p.v. mager/half (als je dat nog niet doet). Het fruitzakje lijkt me ook overbodig als hij dagelijks al zoveel fruit/snacks eet. Dan liever iets als paprika/komkommer aanbieden. Dit is wat ik zou aanpassen, maar ben natuurlijk geen professional. Luister dus vooral even naar wat de diëtist te zeggen heeft.

2 jaar geleden

Ben ik stiekem wel benieuwd naar zijn lengte en gewicht :) Ik was zelf als kind erg mager maar at gewoon goed. Geloof mij, dat komt vanzelf goed. Kijk ook naar je eigen bouw en die van je man/ vriend. Als jullie slanker zijn dan gemiddeld, kun je niet van je kind verwachten dat die gemiddeld is lijkt mij.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is juist weer wat aan de zware kant maar hij ongeveer ook hetzelfde wat hier staat

2 jaar geleden

Mijn zoontje is juist weer wat aan de zware kant maar hij ongeveer ook hetz ...
Hij eet 1 of 2 broodjes 2 stukken fruit met een cracker Snack koekjes of craker Avond meestal weinig En soms nog wat vla Hij drinkt wel erg veel

2 jaar geleden

Hij eet meer dan onze dochter. Onze dochter eet het volgende: - grote kom met 15+ maandenpap - 1 tot 2 stuks fruit - 2 boterhammen en soms nog klein eierkoekje. - 2 dreumeskoekjes (1 verpakking) - groot stuk komkommer of andere groente. - avondeten eet ze met ons mee, gevarieerd en gezond. - af en toe een toetje. Als ze honger heeft geeft ze dit wel aan en krijgt ze extra groente of soepstengel.. heeft ze genoeg dan zegt ze klaar en dringen wij ook niet op. Onze dochter is nu 20 maanden en weegt +- 10 kilo, altijd al licht en slank geweest. Zolang ze energiek is, het goed kan aangeven en vrolijk rondhuppeld vinden wij het goed. Cb heeft altijd wel wat te zeuren. Ook heeft ze momenten dat ze een onstilbare honger heeft, dan zeggen we wel eens; die lintworm moet weer gevoed worden... maar dan maakt ze ook weer een groeispurt. Misschien groeit hij gewoon in de lengte en gaat daar zijn energie naar toe? Je kan niet in de lengte en de breedte groeien zeggen wij altijd maar...

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ben ik stiekem wel benieuwd naar zijn lengte en gewicht :) Ik was zelf als ...
Hij is nu 85 cm en weegt 11 kg. Ik ben zelf 1.59 en mijn man is 1.77.

2 jaar geleden

Dank voor alle reacties. Ik vergeet even te vermelden dat de jam zelf gemaakt is door mijn oma met weinig suiker. Hij eet ook paprika, komkommer, tomaat enz tussendoor. Ik gebruik volle melk en volle yoghurt. Hij is wel extreem beweeglijk. Hij danst en rent kilometers de hele dag en zit alleen stil tijdens het eten. Ik hoef me zo te horen geen zorgen te maken dat hij te weinig eet.

2 jaar geleden

Het zal dan vast zijn bouw zijn. Ik woog 10 jaar geleden 48 kg en nu 58. Ik was ook heel dun als kind behalve toen ik baby was. Mijn man was ook heel dun, daarentegen nu niet meer hahaha

2 jaar geleden

Reactie op Ishaya

Hij is nu 85 cm en weegt 11 kg. Ik ben zelf 1.59 en mijn man is 1.77.
Hier 11.4 kilo bij 84 cm maar niemand die hier iets van vind hoor

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Hier 11.4 kilo bij 84 cm maar niemand die hier iets van vind hoor
11.4 bij 85 cm. Mijn kind was aan de magere kant. Nu issie ook ziek geweest. In 3 dagen tijd 700 g kwijt en waarschijnlijk nog meer want hij zit met eten nog steeds niet op het oude niveau. Met een goede eetlust zou ik me geen zorgen maken. Ik roer nu een klontje roomboter door zijn pap om hem weer te 'pappen'. 😊 Naast de jam en appelstroop ook boter op zijn brood en dat soort trucjes. Dan komt hij wel aan.

2 jaar geleden

Ik denk heel eerlijk dat dit gewoon de bouw is van jouw kind. Mijn kind eet beduidend minder dan dat jouw kind eet en hij is 14,1 kilo en ongeveer 86cm (denk ik) hij zou dus volgens de schema's 'iets te dik' zijn in verhouding met zijn lengte. Mocht hij nou extreem ondergewicht krijgen is een diëtiste nooit verkeerd denk ik. Ik weet ook dat je speciaal drinken hebt bijvoorbeeld van Nutricia om extra aan te komen, ik denk dat het cb daarop aanstuurt. Ook om te kijken of je meer goede vetten kan toevoegen wellicht aan wat hij nu al eet. Zoals ik kan lezen heb je in elk geval een goede eter (en ik vond mijne al een goede eter haha).

2 jaar geleden

Mijn consultatiebureau zei een tijd geleden, want we zijn al heel lang niet meer geweest (ik geloof dat ze rond de 22 maanden weer mag) dat kinderen na 1 jaar meestal de groei pakken die ze hebben geërfd. Voor de 1 maakt voeding meer uit. Natuurlijk maakt het nu niet niks uit, maar sommige mensen kunnen eten als een bouwvakker en nauwelijks aankomen en bij anderen vliegt het er sneller bij.

2 jaar geleden

Ohh die van mij is mini en heel erg slank. Ik gok z'n 80 cm en 9 kilo. Eet denk ik de helft van wat jou kindje eet. Vanmorgen heeft hij op vanaf half 9 (hij sliep uit) - flesje havermelk 150 - een gezonde wortel muffin - een banaan - bakje Griekse yoghurt met zelf gemaakte granola (niet op) - een kleine cracker Hij slaapt nu, als hij uit bed komt krijgt hij een boterham die hij half opeet. Een Maria koekje. Denk dat ik zo havermout repen ga bakken. Avond eten: nauwelijks op het moment hij lust alles is super enthousiast als zijn bord tevoorschijn komt en eet 5 happen. Na het eten knijpfruit. En een fles melk van 250 voor het slapen gaan. Wij zijn beide ook lang en slank (de kleine mist alleen het lang). Onze oudste is ook een een spijker

2 jaar geleden

Hier ook zo’n vlieggewicht. 83 cm en net 9,5 kilo. Ze heeft lang bij de kinderarts gelopen ivm haar ondergewicht. Dat ging weer iets de goeie kant op, maar als het weer af zou zakken, moeten we terug. Ik ben bang dat we dus weer terug moeten. Het is niet anders. Drie van de 4 kinderen van ons hebben ondergewicht, dus alle tips enz passen we al toe. Maar de arts wilt graag zelf meekijken. Prima..

2 jaar geleden

Hier ook een dunnetje, maar niet zorgelijk verder. Mijn dochter eet al veel (vind ik), maar nog niet zoveel als jouw zoon. Dus qua voeding zou ik me niet zoveel zorgen maken. Hij verbrandt gewoon veel (is bij mijn dochter ook zo). Dessalnietemin altijd goed om in de gaten te houden natuurlijk.

2 jaar geleden

Hier 20 maanden, 90 cm en 14.5kg. Grote jongen met een prima gewicht. Ik vraag me af waar hij van groeit🤣 dit is wat hij eet S'ochtends bv, 180ml 1 boterham (eet hij niet helemaal op) 1 of 2 stuks fruit Lunch 1 boterham met water (ook niet helemaal op) S'middags tussendoor komkommer, tomaat, paprika Avondeten eet hij goed, soms nog wat yoghurt erachteraan Voor het slapen melk Brood vind ie echt niet lekker, snap ook niet dat sommige kids zoveel brood per dag kunnen eten😅

2 jaar geleden

Onze zoon is 86cm en 12,9 kg. Ook erg druk en energiek. In December word hij twee ☺️

2 jaar geleden

Berichtje verstuurde te vroeg. Maar mijn zoon eet bijna precies hetzelfde als jouw zoon. Alleen die van mij is wat zinniger. Hoeft geen tomaat en dergelijke 😜 als ik het zo lees eet je zoon goed en gevarieerd. Misschien kan je iets vervangen door vette en volle producten? Zoals roomboter en dergelijke ☺️