358 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook een "dikkertje" volgens de kinderarts. Op 12 a 13 weken woog ze 6,77kg. Ik gaf flessen van 180 maar moest terug verminderen naar 150. Dat lukt helemaal niet! Momenteel lukt 165 wel.

3 jaar geleden

Zijn ze daar gek geworden.....wat wil ze daarmee bereiken het is melk of melk 🤷🏼‍♀️. Gewoon niet gaan hoor. Dadelijk gaan ze meer bewegen en loopt ze het er vanzelf af. Als ze 5 jaar zijn en de babyvetjes raakt ze njet kwijt dan is het een zorg voor dan. Tussen 4 en 6 maanden met groentes beginnen, daarna pas fruit, zodat ze niet direct zoete smaken leert en zeker niet vanaf haar 1 jaar opvolgmelk gaan geven, maar gewoon halfvolle melk. Maar joh dat zijn allemaal zorgen voor dan.

3 jaar geleden

Owen is 12 week, maandag gewogen en gemeten. Hij weegt 6766 gr en is 65,2 cm. Hij krijgt 5 flessen van 170 ml en 1 fles van 120 (de nacht).

3 jaar geleden

Ik zou je er idd ook niet teveel van aantrekken, zolang ze goed op haar eigen curve ligt is dat prima toch? :) En misschien was ze ook wat groter met de geboorte? Ons meisje was met de geboorte 3066 gram en ongeveer 48/49cm lang (was niet goed gemeten eerst). Ze is nu ruim 13 weken oud en weegt 5116 gram en is 58cm Juist een klein en fijn meisje maar ligt goed op haar eigen curve. Dochter van een vriendin van mij was met de geboorte ruim 4kg en 54cm lang. Dus groot verschil.

3 jaar geleden

Hier een meisje van 13 weken, afgelopen maandag 7.0 kilo, 63cm. Geen probleem volgens cb. Geef borstvoeding. Denk dat het vooral om de groeicurve gaat

3 jaar geleden

Mijn meisje is 13 weken. Gister bij het CB geweest. Ze weegt 5.6 kg en is 59 cm lang 😊🤗

3 jaar geleden

Reactie op Aliesje89

Ik zou je er idd ook niet teveel van aantrekken, zolang ze goed op haar eig ...
Ja idd! Bijna geboorte was ze 3574 en 49 cm dus ze is echt flink gegroeid 🙈

3 jaar geleden

Hier met 13 weken 64 cm lang en 6,1 kg

3 jaar geleden

Ja idd! Bijna geboorte was ze 3574 en 49 cm dus ze is echt flink gegroeid � ...
Ah super fijn!! Maar wat er al meer wordt gezegd, zodra ze meer gaat bewegen en meer energie nodig heeft komt dat wel goed. Je in ieder geval niet onzeker voelen want ze zal gewoon hartstikke gezond zijn🥰

3 jaar geleden

Zijn ze daar gek geworden.....wat wil ze daarmee bereiken het is melk of me ...
Hahaa echt hè! Die afspraak staat ook pas over 3wk ingepland. Dus ik zei huh maar dan is het toch niet zo belangrijk? Nu ga ik haar nog 3 weken op mijn manier voeden voor dat jullie advies kunnen geven. En idd volgens mij is ze het zo kwijt als ze meer begint te bewegen

3 jaar geleden

Reactie op Sanul

Hier ook een "dikkertje" volgens de kinderarts. Op 12 a 13 weken woog ze 6 ...
Hoevaak eet je baby nu per dag? Wil best luisteren wat ze te zeggen hebben namelijk.

3 jaar geleden

Bij geboorte 47 cm en 3075 gram. Maandag bij 12 weken en 4 dagen was ze 61,2 cm en 5,2 kg. Wij moeten terugkomen omdat ze niet dik genoeg zou zijn. Mijn nichtje was echt een dikkertje en daar is nooit wat over gezegd door cb. Het zal wel verschillen in de artsen. Iedere arts heeft er natuurlijk een andere kijk op.

3 jaar geleden

Jeetje wat ik zo lees is het bij elk CB anders. Je volgt hierin ook je baby en de behoefte. Volgens mij merk je vanzelf wanneer die behoefte naar melk minder wordt en er bijv een fles af gaat. Of wanneer het tijd is om de fles iets zwaarder te maken met rijstebloem bijv. Met 14 weken was ons zoontje 6,6 en 61cm. Wel is hij met 35+6 geboren en 2907 gram. Eigenlijk zou hij dan gecorrigeerd moeten worden maar dan is er geen enkel lijntje beschikbaar meer dus dat hebben ze snel losgelaten😂 Hij doet exact wat zijn broer deed die met 36 weken is geboren namelijk in het begin een groeispurt pakken. Daarna nam hem af en zie dat hij nu ook gewoon zijn lijn blijft volgen. Ons CB was tevreden en had niks aan te merken ook niet dat we 6x150 gaven waarvan nu 4x180 en 1x150 om 23.30. Hij drinkt overigens niet alle flessen helemaal op en dat is prima we blijven hiermee nu rond de 850 per dag schommelen. Soms iets meer soms iets minder. Mocht hij in de nacht nog willen dan krijgt hij een halve fles (drinkt anders zijn ochtendfles niet op en die is belangrijker). Benieuwd wat de voedingsdeskundige gaat toevoegen hieraan.

3 jaar geleden

Oei ons zoontje is 10 weken, 62 cm en 7050 gram 🙈 laat je niet gek maken. Onze vroedvrouw zegt ook dat dat niet slecht is voor de weerstand, en er komt een punt dat ze minder of misschien niet aankomen. Tis een gezond en gelukkig ventje.. En hij is niet dik maar is wel in verhouding bij hem.

3 jaar geleden

Hier 14 weken 6,8kg en 64cm Hier zeiden ze zelfs dat ik meer voeding mocht gaan geven 🤭🤭

3 jaar geleden

Maandag geweest bij CB, ons zoontje is 13 weken en 63cm en 7,48kg. Hij zit qua gewicht wel bovenaan, maar dat zit hij de hele tijd al. Groeit gewoon lekker op de borstvoeding😊. Bij CB zeiden ze er niets over, was allemaal goed. Ik voed 5 a 6 keer per dag.

3 jaar geleden

Reactie op Es84VH

Maandag geweest bij CB, ons zoontje is 13 weken en 63cm en 7,48kg. Hij zit ...
Ja misschien omdat me kindje nutrilon krijgt ipv borst? Geen idee of dat nog uitmaakt maar lijkt me sterk dat je ook met bv nog moet oppassen wat je kindje binnen krijgt 😅 lekker ventje, komt met z’n lengte volgens mij prima uit!

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Oei ons zoontje is 10 weken, 62 cm en 7050 gram 🙈 laat je niet gek maken. ...
Ja idd! Ze rennen straks alles er weer af lijkt me. Belangrijkste is dat ze verzadigd zijn en ze kunnen prima aangeven als ze geen honger meer hebben. Me dochter skipt de nachtvoeding dus ze krijgt een liter per dag. Maar mocht echt niet meer voeding geven dan dit. Ze heeft 5 weken lang op 5x 150ml geleefd en sinds 2 weken nu dan 5x 180.

3 jaar geleden

13 weken, 67cm en 7,2 kilo; zit perfect op zijn eigen groeilijn en gemiddeld voor verhouding lengte/gewicht.

3 jaar geleden

Mijn kleine man is 58 cm en 4.3 kilo. Vinden ze bij het cb te licht. Maar mn kleine is een tevreden mannetje, voor mij gevoel doet ie het ook super. Ik geef hem volledig bv. 6 a 7 keer op een dag om de 3 uur. Nu moet ik van het cb hem om de 2 uur voeden ongeacht of hij slaapt op dat moment. Ik word er erg onzeker door. Wie kan mij helpen?