358 Reacties
3 jaar geleden
Hoe vaak moeten jullie naar het cb?
Met 3 maanden(prikjes) geweest, toen pas met 5,5 maand (prikjes) weer. En nu opeens na 3 weken weer? (Geen prikjes) vind het raar dat er dan eerst zo veel tijd tussen zit, en vervolgens maar 3 weken?
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Met 3 maanden(prikjes) geweest, toen p ...
Ik had na 5 maanden prikje over 6 weken weer afspraak maar was wel 1 week voor die 5 maanden was. Dus nu als die net 6 maanden is.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Oh raar, hier alleen bij 3, 5 en 11 maanden. Zit nu dus ineens een half jaa ...
Ja hier ook, maar ik maak tussentijds extra afspraken om haar lengte en gewicht in de gaten te houden.. als je dat wil kan dat ook gewoon
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Bij mij is de kleine man met 5,5 maand geweest voor zijn prikjes en mag nu pas met 9 maanden weer terug voor tussen controle. Dan met 11 maanden weer prikjes.
Tussendoor wel altijd welkom voor weeg- en meetmomentje.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Hadden ze aangegeven wat de reden voor de afspraak is?
Het cb werkt nu landelijk met nieuwe standaard momenten
- kraamweek
- 2 weken oud
- 4 weken
- 8 weken
- 3 maanden
- 5 maanden
- 11 maanden
- 14 maanden
(Boven het jaar weet ik niet precies verder)
Daartussen zijn afspraken op verzoek van jou of cb.
Wij zijn namelijk met 4 maanden ook geweest ivm weinig aangekomen bij 3 maanden en ivm bv vinden ze het fijn hem nogmaals te zien met 6.5 maanden.
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Hadden ze aangegeven wat de reden voor de afspraak is?
Het cb werkt nu land ...
Ah oke! Nee ze hebben geen reden gegeven, ze groeit ook goed op haar curve dus ik zou ook geen reden weten! Maar bedankt voor de info 🤗
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ah oke! Nee ze hebben geen reden gegeven, ze groeit ook goed op haar curve ...
Hier ben ik vandaag geweest voor de 5mnd prikjes etc. En moest weer afspraak maken voor 6/7 maand. (Wordt meer richting 8 met de vakanties ertussen😅) is hier standaard, ze volgt goed haar lijnjes.
Nu 22+3:
66cm
7,75kg
68/74 draagt ze, ze heeft al flinke spekkies 🐷🙈
3 jaar geleden
Zojuist geweest met 6 maanden 69,5 cm en 9220 gram💪
Nu staat de controle met 9 maanden toen ze hem aan z'n oksels omhoog tilde noest die uit soort reflex zijn benen omhoog doen of wiebelen of iniedergeval iets maar hij hield ze stijf naar beneden dit komt voor bij kindjes met spasmen vertelde ze maar omdat die verder nergens last van heeft en op ontwikkeling goed loopt maakte ze zich er niet druk om alleen word dit wel weer gecheckt met de 9 maanden.
3 jaar geleden
Oja en ik heb ook een extra afspraak met het consultatiebureau met 8/9 maanden (ipv 11 maanden), omdat ze zijn hoofdje iets aan de kleine kant vindt. Dat willen ze extra checken.
3 jaar geleden
6,5maand 68.2cm en 9260gram! Mijn bollieeeee, alhoewel het zit echt in haar heupen voor de rest niet haha
3 jaar geleden
Reactie op Yvylove
Hier ben ik vandaag geweest voor de 5mnd prikjes etc. En moest weer afspraa ...
Ik ben laatst met 5 mnd geweest voor de prikjes, en ze gaven aan dat ik bij 11 maanden weer terug moet voor de volgende prikjes.. alle andere controles vervallen ivm corona gaven ze aan🤔
3 jaar geleden
Ik ben laatst met 5 mnd geweest voor de prikjes, en ze gaven aan dat ik bij ...
Bijzonder nu de corona maatregelen worden afgeschaald.
Hier op het cb een gebrek aan artsen waardoor ik niet met 6 maanden moet maar met 8. Dan een arts die meekijkt naar ontwikkeling, groei etc.
Als je 11 maanden tever weg vindt, kun je misschien bellen of dat toch niet anders kan?