358 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Mijn kleine man is 58 cm en 4.3 kilo. Vinden ze bij het cb te licht. Maar m ...
Hier een soort gelijk verhaal. Hij is volgens het cb ook te licht (55 cm/ 4,2 k). Ik geef dan wel kv.
Ik vind dat hij er goed bij zit. Vrolijk, goede plasluiers en om.de dag ontlasting. En als hij huilt voor zijn fles, dan krijgt hij het ook.
Nou moetnik zijn cc. Gaan ophogen en ik merk meteen (ookal drinkt hij niet alles op) dat hij te veel op drinkt dan dat hij op kan. Gelijk veel spugen en krampjes. Ik geef hem liever een extra flesje tussendoor dan gelijk een volle fles.
Nou heb ik wel mijn bedenkingen erover dan wat het cb zegt. Daarnaast mijn kind is de ander niet. Cb volgt gewoon de richtlijnen en de gebruikelijke curve. Mijn schoonmoeder zei dat mijn man ook gewoon een slank ventje was.
Misschien moet mijn zoontje wat aankomen, maar ik wil hem niet gaan overvoeden. En voeden moet niet een stres moment zijn voor hem (en voor mij).
Ik vind om de 2 uur voeden wel erg kort, hoe doe je het snachts dan?
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Hier een manneke wat geboren is met 54 cm en 3950 gr, nu is hij met 13 weken 62 cm en 5230 gr, vond madame te weinig, dus zou ze wel overleggen met de kinderarts, jaaaa zei ze dat lijntje is wel gebaseerd op kv 🙄 hij drinkt nu 6 à 7 keer aan de borst, poept bijna elke dag, plast elke dag, slaapt lekker, is vrolijk, wat hebben ze dan nog te zeuren 🤷♀️ gewoon je kleine volgen, als hij niet meer vrolijk is, niet meer drinkt, dan kun je kijken wat je daarmee moet, maar voor nu lekker je kleine volgen en je gevoel natuurlijk, als je gevoel zegt dat t goed met je kleine gaat dan zal t allemaal wel goedkomen 😊🤗
3 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Hier een soort gelijk verhaal. Hij is volgens het cb ook te licht (55 cm/ 4 ...
Mijn kleine man heeft inderdaad ook goede plas luiers elke voeding. In de nacht mag ik hem dan gewoon laten slapen want hij slaapt al weken door. Als ik over dag maar om de 2 uur geef. Ik heb dan voor mij gevoel dat ik hem te veel ga geven en overvoed.
3 jaar geleden
Reactie op AliekeZ
Hier een manneke wat geboren is met 54 cm en 3950 gr, nu is hij met 13 weke ...
Ik moet nu dus om de 2 uur voeden. En moet een lactatiekundige inschakelen om te kijken hoe of wat. Volg hem al vanaf het begin af aan inderdaad. Cb heeft vorige keer gezegt dat ik 6 a 7 voeding moest geven en nu zeggen ze dat het te weinig is omdat ie een klein beetje is af gevallen pff. Word er een beetje gek van want je word overal naar toe gestuurd 😫
3 jaar geleden
Ja misschien omdat me kindje nutrilon krijgt ipv borst? Geen idee of dat no ...
Het zou inderdaad kunnen dat ze er op letten omdat je nutrilon geeft..maar ja als de borstvoedingskindjes ook zo hard groeien dan lijkt het me toch voor jouw kindje ook geen probleem. Maar ja..altijd moeilijk in te schatten waarom zo'n kinderarts dat zegt..
Ik verwacht dat ze straks het er wel "aftrainen" als ze beginnen met kruipen😊
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Jeetje om de 2 uur vind ik in alle eerlijkheid best heftig. Het is ook lastig in te schatten wat hij binnen krijgt met BV maar om nou een kind wakker te gaan maken om melk er in te proppen... miss tijdens de wakkere momenten een keertje extra voeden? Of toch een late voeding doen mocht dat nog niet zo zijn?
3 jaar geleden
Mijn zoon is met 13 weken 6625gr en 61.4cm. Ik heb gewoon slagroom in mijn birsten zegt het CB haha niks mis mee als de verhoudingen maar kloppen
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Lijkt mij een beetje raar eigenlijk. Ik zou dit aan een lactatie kundige vragen en haar advies volgen. Slaap is ook belangrijk en ik vraag me af of hij niet minder drinkt als hij moe is.
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Mijne was vorige week met 12 weken 60 cm en 4,5 kilo.
Hij ziet er volgens de kinderarts prima uit, maar mocht wel iets aankomen (was de 2 weken daarvoor ook niet veel aangekomen) Ik gaf alleen BV, best wel lastig om dan te weten wat die precies binnenkrijgt en ook spuugde die vaak na voedingen. Ik kreeg daar best wel een beetje stress van de kinderarts gaf toen aan dat ik 3x150 met KV kon bijvoeden. Sindsdien houdt die eigenlijk alle voedingen veel beter binnen. Volgende week weer wegen, hopelijk is die dan lekker wat extra aangekomen.
Houd die van jou alles goed binnen?
3 jaar geleden
Wat een gewichten 😱 ik heb een meisje van 60 cm en 5 kg met 14 weken. Maar ben getrouwd met een Italiaan misschien wat fijner qua bouw!? 😬 Maar ben zelf ook nooit zwaar geweest maar heb wel lengte. Bij geboorte was ze 3400 gr en 49 cm. In Italië letten ze wel erg op gewicht ook al in de zwangerschap ivm zwangerschapsdiabetes (voor moeder en kind) en geven ze aan vooral niet teveel voeding te geven aan het kindje vooral niet de eerste 3 maanden. Ik voed op verzoek. Ze drinkt met gemak flessen van 180 ml dus daar ligt het ook niet aan.