358 Reacties
3 jaar geleden
Kinderarts vind het prima dus denk voor de minder zware baby's onder ons maak je niet teveel zorgen. Denk dat elk kind zich verschillend kan ontwikkelen en verschillend is van bouw en metabolisme als ze het verder goed doen dan zal het oké zijn ga ik dan maar vanuit....
3 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Wat een gewichten 😱 ik heb een meisje van 60 cm en 5 kg met 14 weken. Maar ...
Ja ik vraag me af waar t aan ligt want ik ben ook nooit zwaar geweest en heb helaas niet echt lengte mee! Zelfde geldt voor mn vriend en tijdens mn zwangerschap niet veel aangekomen (9kg)
Vind ook niet dat ze echt heeeel veel voeding kreeg zeg maar. Ze mocht meer maar had daar geen behoefte aan. Ze heeft echt 5weken lang dezelfde hoeveelheid gehad. En nu sinds 2 weken wat meer. Maar goed ze is niet dik ofzo, wel ben die lekkere bovenbenen maar dat is t 🤪
3 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Wat een gewichten 😱 ik heb een meisje van 60 cm en 5 kg met 14 weken. Maar ...
Mijn man is 2 meter en ik ben 1m80, dus dit ging sowieso geen kleine baby zijn. De mannen in onze beide families zijn groot, dus onze kleine ligt helemaal in lijn der verwachting en is zeker niet te zwaar.
Hij krijg nu 5x per dag een fles van 200, maar dat is pas sinds CB gister zei dat dit ook was. Daarvoor zaten we op wat minder. Hij drinkt zijn flessen wel altijd leeg, maar grote baby heeft ook wat meer nodig 🙈.
3 jaar geleden
Ja ik vraag me af waar t aan ligt want ik ben ook nooit zwaar geweest en he ...
Ik ook maar 6 kg tijdens zwangerschap terwijl ik ook andere gewichten zag en dacht gaat dat wel goed met mij. Maar ondanks lagere gewicht had ik wel een wat hogere glucose waarde met 7 mnd en moest ik gelijk minder suikers gaan eten. Hebben ze dat bij jouw gecontroleerd? kan zijn dat je kindje de suikers flink opneemt uit de voeding. Weet het ook niet hoor als ze het verder goed doet dan zou ik gewoon relazen lekker toch zo'n dikkertje gaat er vanzelf wel af straks. Ze zal straks ook wel wat minder aankomen per week.
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Mijn kleine man is 58 cm en 4.3 kilo. Vinden ze bij het cb te licht. Maar m ...
Onze zoon woog vorige week vrijdag (precies 12 weken) ook 4,6 kilo (met 8 weken was hij 57 cm lang, hij wordt pas vrijdag weer gemeten).
Die afspraak bij het CB had ik zelf om gevraagd omdat ik vermoedde dat hij te licht was. En dat was hij ook.
Ik had vorige week dinsdag nogal hysterisch aan de bel getrokken bij huisarts en CB en kreeg woensdag te horen ook elke twee uur bv te geven. Bij mij was dat om te zorgen dat de melkproductie hoog genoeg lag voor het geval hij een keer eerder honger zou krijgen en om te zorgen dat hij echt verzadigd was dacht ik?
Anyhoo, lang verhaal kort: na een enorm emotionele week kwamen we er eergisteren bij de KNO-arts in het ziekenhuis achter dat zijn lipbandje te kort is en hij zijn lip niet goed omhoog kan krullen om efficiënt te drinken. Ik heb nog nooit zo hard gehuild. Echt een rouwproces om te stoppen met bv. Ik kolf nu en geef flesjes, want dat gaat prima.
Als het cb je dit adviseert, volg het gewoon op. Zij zien tientallen baby’s per week jaar in jaar uit. Ze weten echt wel waar ze het over hebben. En blijf kritisch ook hoor, blijf vragen stellen aan ze en kijk goed naar je baby. Houd alles bij. Ik heb de baby tracker app. Echt een aanrader. Het komt goed ♥️
3 jaar geleden
13 weken; 5 kilo en 59 cm.
Bij de geboorte was ze 51cm en 3106 gram (zelfs afgevallen naar 2870 gram). Past met der 3 maanden nog mooi in 56 ☺️
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Mijn kleine man is 58 cm en 4.3 kilo. Vinden ze bij het cb te licht. Maar m ...
Hij is idd aan de lichte kant maar naar mijn beleving helpt het niet om hem vaker aan de borst te hangen. Het enige wat hij zal doen is minder drinken. Genoeg is Genoeg voor onze borstvoedingskindjes. Laat het zijn loopje maar gaan. Als jij vind dat hij gelukkig en gezond is is dat ook zo. Je moet je niks laten wijs maken door mensen die hem maar 1x/ maand ziet.
3 jaar geleden
Reactie op KJM
Ik moet nu dus om de 2 uur voeden. En moet een lactatiekundige inschakelen ...
Ik zou gewoon luisteren naar het CB. Baat het niet dan schaad het niet toch? Vind het eerlijk gezegd ook best heftig dat hij wat is afgevallen. Alleen maar goed dat ze het in de gaten houden.
3 jaar geleden
Reactie op Nikki-90
13 weken en 63,5cm en 7,6kg. Helemaal oke zeiden ze bij Kind en Gezin 🙈
Nou dan neem ik t niet zo serieus wat het cb mij verteld 🙈
3 jaar geleden
Nou dan neem ik t niet zo serieus wat het cb mij verteld 🙈
Moet je ook niet doen haha, ik heb binnenkort ook een afspraak bij t CB. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, want toen ze 8 weken woog 5030 volgens t CB zat ze net op t randje. Maja ik neem alles wat de CB zegt als een korreltje zout. Dan heb ik maar een lekkere mollige baby, zolang ze maar goed eten en niks te tekort komt. Ze krijgt ook 5x180cc en geen nachtvoeding, soms 4
3 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Ik ook maar 6 kg tijdens zwangerschap terwijl ik ook andere gewichten zag e ...
Nee niet gedaan maar zou best goed kunnen. At behoorlijk wat fruit, bijna alleen maar dus dat zou misschien wel wat verhoogd kunnen zijn. Ben wel ingeleid ivm pre eclampsie!
Ja als ik naar haar kijk denk ik nou nie jij bent dik! Smal koppie, plat buikje en lekkere beentjes. Als ze straks meer gaat bewegen gaat het r allemaal weer af