358 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kaapverdiaansse

Moet je ook niet doen haha, ik heb binnenkort ook een afspraak bij t CB. Be ...
Oh ahahaha met 8 weken zat ze op 5.7🙈 lijkt nou net alsof ik een sumo worstelaar heb 🤣 maar dit was vorige week! Ik ga t gesprek aan maar ben echt benieuwd wat ze gaat zeggen, minder voedsel gaat ze namelijk echt niet krijgen haha

3 jaar geleden

Hier met 8 weken 61 cm en 6,2 kilo.... Was helemaal prima volgens het CB. Was bij de geboorte ook al 4 kg, misschien maakt dat wel het verschil? 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Huh mijn zoontje is 10 weken en 6.5 kilo en 62 cm .. Hier zeggen ze er vrij weinig over ja een flesje minder maar als dat niet lukt hoef4 t niet

3 jaar geleden

Oh ahahaha met 8 weken zat ze op 5.7🙈 lijkt nou net alsof ik een sumo wors ...
Mijn dochter heeft beetje zelfde figuur. Zat op 8 weken op 5,5kg en nu bij 10 weken op 6kg. Gaat ook iets te hard naar mijn zin, maar ik ga haar niet te weinig geven hoor met als gevolg eerder wakker worden en huilen. En ze vraagt vooral 's avonds echt om voeding, ze laat zich echt horen (lees krijsen). Maar ik maak me soms wel eens druk om haar gewicht, ben bang voor latere gevolgen zoals vergrote kans op obesitas. Het maakt het ook niet makkelijker dat mensen in je omgeving zeggen van oh die is flink gegroeid of wat heeft ze lekkere bolle wangen. Ik probeer het maar positief op te pakken...

3 jaar geleden

Vorige week met 14 weken was hij 61,5 cm en 5760 gram. Moet er wel bij zeggen dat hij bij geboorte al kleiner was met 48 cm en 3080 gram.

3 jaar geleden

Hoevaak eet je baby nu per dag? Wil best luisteren wat ze te zeggen hebben ...
Ze krijgt nu 5 flessen van 165 ml (+5 schepjes), dat halve schepje minder is om de calorieën per fles lager te houden zegt de kinderarts.

3 jaar geleden

Vandaag geweest Mijn meisje is nu 12 weekjes en 2 dagen. Bij de controle is ze 55,2 cm en 4650 gram, is allemaal keurig, werd mij verteld. Nu wel een huilerig meisje met een beetje verhoging van 38,5. Zo zielig toen ze de inentingen kreeg en nu een paar uren erna😢

3 jaar geleden

Reactie op Mamma2020

Mijn dochter heeft beetje zelfde figuur. Zat op 8 weken op 5,5kg en nu bij ...
Ja idd ik snap je echt. Echter denk ik wel dat als ze straks gaan lopen en rennen het er zo af is. Maar het moet dan nu niet de spuigaten uitlopen en zo snel blijven aankomen. Even in de gaten houden dus. Toevallig belde de kinderarts me net en die zei ook oei ze is idd net op het randje. Als we gaan oefenen met hapjes over 3 weken dan moet ik al iets minder in de fles doen ipv het als oefenen zien.

3 jaar geleden

Reactie op Sandy88

Vandaag geweest Mijn meisje is nu 12 weekjes en 2 dagen. Bij de controle is ...
Aaahw, zetpil geven en lekker bij mama knuffelen! Hopelijk voelt ze zich snel beter 💗

3 jaar geleden

Reactie op Sanul

Ze krijgt nu 5 flessen van 165 ml (+5 schepjes), dat halve schepje minder i ...
Ik ga toch eens kijken wat er gebeurd als ik iets minder geef maybe it helps 😄 thank you!

3 jaar geleden

Oh ahahaha met 8 weken zat ze op 5.7🙈 lijkt nou net alsof ik een sumo wors ...
Aaawh gut nou ik vind het wel meevallen hoor maar mijn referentiekader is ook 2x baby’s met spekjes. Love it!

3 jaar geleden

Aaahw, zetpil geven en lekker bij mama knuffelen! Hopelijk voelt ze zich sn ...
Zetpil mag niet omdat ze nog geen 3 maanden is (over 4 dagen officieel 🙈) en nog geen 5,5 kg. Zegt de assistent van de huisarts

3 jaar geleden

Reactie op Sandy88

Zetpil mag niet omdat ze nog geen 3 maanden is (over 4 dagen officieel 🙈) ...
Gelukkig wil ze wel een beetje slapen als ze de borst heeft gehad 😊

3 jaar geleden

Reactie op Sandy88

Gelukkig wil ze wel een beetje slapen als ze de borst heeft gehad 😊
Ow serieus? Mijn dochter kreeg letterlijk de eerste nacht nadat ze was geboren en de hele kraamweek iedere dag een zetpil. Ze is geboren met een schouderdystocie, hierdoor was haar linkerschouder gekneusd en had pijn. Dit heeft de kinderarts zelf voorgeschreven 😱 schrik er een beetje van! Ze woog bij de geboorte 3574gr, wel 1 van 60mg. Ze was maar 180gr afgevallen tijdens de kraamweek dus het ging allemaal wel prima maar als ik jou reactie lees begin ik me nu af te vragen wat ze hebben gedaan bij mn spruit 😕

3 jaar geleden

Reactie op Jane86

Aaawh gut nou ik vind het wel meevallen hoor maar mijn referentiekader is o ...
Hahaha ja hè! Vind het ook wel fijn hoor een beetje spekjes 😁 (zolang het haar gezondheid niet in de weg zit)

3 jaar geleden

Ow serieus? Mijn dochter kreeg letterlijk de eerste nacht nadat ze was gebo ...
Toen mijn dochter met 8/9 week koorts kreeg hebben van het ziekenhuis ook zetpillen meegekregen. Uiteindelijk maar 1 nodig gehad, maar ik denk dat het meer een advies is zodat het niet te pas en te onpas gebruikt wordt.. als het nodig is of een baby heeft pijn dan mag het heus 👌

3 jaar geleden

Ow serieus? Mijn dochter kreeg letterlijk de eerste nacht nadat ze was gebo ...
Nu ik jou reactie lees en dat je 60 mg zegt, snap ik hem. Ik heb hier 120 mg. In de bijsluiter staat vanaf 3 maand en 5,5 kg. 60 mg is natuurlijk dubbel zo licht dus dan zal die wel voor jonger en lichter zijn. Maar ja dat had de assistente ook wel mogen zeggen, dan was ik nog even naar de winkel gegaan. Maar gelukkig lijkt het hier weer wat beter te gaan. Ze huilt minder en de koorts is stabiel op 38,5. Hopelijk slaapt mijn meisje zometeen lekker en maakt ze weer een paar uurtjes 😊 Sorry voor de onrust die ik maakte over de zetpil 🙈

3 jaar geleden

12 weken, 61,4 cm en 5,5 kilo!

3 jaar geleden

13 weken, 61 cm en 6610 gram 😊

3 jaar geleden

Met 12 weken en 61.8 en 6.9 kg naar een voedingsdeskundige? Hier met 8 weken 60cm en 6.5kg. Hij was bij de geboorte 55 cm en 4035gram. Dus ook al flink. Hier krijgt de kleine borstvoeding op verzoek. Ze zeggen hier: nou top, vooral mee door gaan, hij doet het er goed op. Het zou me niks verbazen als hij nu inmiddels 7kg is (nu 9.5 week oud. Elke weging tot nu toe kwam hij tussen de 300 en 450 gram per week aan.. nu pas weer wegen bij 12 weken)