7 Reacties
2 jaar geleden
Bij mijn kindje (nu 1 jaar) werkt gewone havermelk prima. Hij heeft ook een koemelkallergie maar hier gaat hij goed op. De eerste fles stribbelde hij tegen maar vanaf de tweede fles was hij goed aan de smaak gewend en nu eet hij er ook pap mee. Ik kook er ook mee (pannenkoeken, puree enz) en dat gaat helemaal prima.
2 jaar geleden
Ik zou het even bespreken met je jeugd arts. Je moet op nogal wat dingen letten in het voedingspatroon, aangezien gewone plantaardige dranken behoorlijk wat voedingsstoffen missen voor je kindje. Zoals volwaardige eiwitten, ijzer, b12
2 jaar geleden
Reactie op momoftwoo
Welke gebruik jij? Heb net iemand van cb gesproken en die raad Alpro soja m ...
Ik heb die van Oatly. Qua zuivel eet hij alles van de Alpro. Door de allergie staan we onder controle bij de kinderarts / diëtist en zij raadden het ons zo aan. Over tekorten heb ik ze nooit gehoord..
2 jaar geleden
Reactie op momoftwoo
Welke gebruik jij? Heb net iemand van cb gesproken en die raad Alpro soja m ...
Soja is overigens niet aan te raden voor meisjes. Vanwege de pseudo oestrogenen. Niks engs hoor, maar wanneer je veel soja geeft, kunnen meisjes later heel veel last van de menstruatie krijgen.
Fun fact, voor vrouwen in en na de overgang is het juist heel goed om dagelijks soja te nemen, juist vanwege die pseudo oestrogenen 😉.