83 Reacties

3 jaar geleden

Medela absoluut
Ik koop het pas als borstvoeding lukt, anders zit je met een borstkolf die niet terug kan...

3 jaar geleden

k heb een Medela gebruikt int verleden. deze bewaard. ga echter geen bv geven ...

3 jaar geleden

Hier is al een topic over ☺️ misschien staat daar wat tussen.

3 jaar geleden

Heb zelf geruime tijd in de kraamzorg gewerkt. En daardoor goede ervaringen met Medela. Zelf ga ik deze ook aanschaffen als ik weet dat de bv goed gaat.

3 jaar geleden

ik wil graag borstvoeding gaan proberen maar gewoon aan de borst, niet kolven , mocht het dus niet gaan of niet prettig verlopen dan stap ik over op flesvoeding

3 jaar geleden

Medela!

3 jaar geleden

Reactie op MomLunaS

Medela!
Ik heb de medela swing maxi flex

3 jaar geleden

Ik heb deze aangeschaft. Maar het is me 2de zwangerschap en weet dat ik sowieso borstvoeding kan geven. Is het je eerste zou zij echt even wachten tot de kleine er is.

3 jaar geleden

Reactie op 𝐉𝐚𝐧𝐢𝐜𝐞𝐍𝐨𝐚𝐡‘

Ik koop het pas als borstvoeding lukt, anders zit je met een borstkolf die ...
Dit dus inderdaad. Advies van lactatiekundige / verloskundige en iedereen is om pas aan te schaffen als je zeker weet dat bv lukt. De ene vindt dan medela fijn maar de ander heeft weer andere voorkeur. Een kolf is zo gehaald als je het nodig hebt.

3 jaar geleden

Reactie op Maxxii3

Ik heb deze aangeschaft. Maar het is me 2de zwangerschap en weet dat ik so ...
Helaas geeft eerder borstvoeding te hebben gegeven geen garantie dat het nu ook lukt maarja we duimen natuurlijk van wel :)

3 jaar geleden

Misschien nog een tip voor als je twijfelt: Via het ziekenhuis kan je een kolfapparaat huren voor de eerste dagen. Dat is een hele goeie, om de boel goed op gang te helpen. Zodra je weet dat het lukt en je de bv door wil zetten kan je dan altijd nog een eigen aanschaffen.

3 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Misschien nog een tip voor als je twijfelt: Via het ziekenhuis kan je een k ...
En idd via internet heb je zo een besteld en is ie er de volgende dag al. Hoor ook wel eens vrouwen die een hand kolf toch fijner vinden dan een elektrische. Niet te druk om maken. Gewoon wachten en idd eerst een huren en dan kan je altijd nog kopen

3 jaar geleden

Ik zou even wachten tot na de bevalling voor je zo’n aankoop doet. Mocht je een kolf nodig hebben om de boel op gang te helpen dan kun je een hele sterke huren.

3 jaar geleden

Ik zal ook wachten tot na de bevalling en kijken hoe de bv op gang komt en hoe het je bevalt. Bij onze kraamzorg kan je dan kolfapp. testen en als hij bevalt, zelf aanschaffen. Het is nogal een investering..

3 jaar geleden

Zoals al velen hier zeggen.. eerst “lekker” bevallen en kijken of borstvoeding iets is wat je wilt blijven doen. Mocht de borstvoeding niet op gang komen dan kan je een apparaat huren via de Kraamzorg. De eerste paar weken geef je anders toch alleen maar fulltime borstvoeding. Ergens tussen de 4-5 weken ga je pas beginnen met kolven en flesjes geven om tepel/speen verwarring te voorkomen. Zelf heb ik een dubbele elektrische Borstkolf gekocht van medela na vorige zwangerschap. Omdat ik graag voor langere tijd bv wilde geven en ik zo makkelijk en snel kon kolven op het werk. Daarnaast kocht ik na 1,5jaar een handkolf van medela om de druk eraf te kolven als ik bijvoorbeeld in de avond ergens heen ging. Paste makkelijker in de tas.

3 jaar geleden

Ik heb zelf voordelig een mooie kolf van Ardo kunnen kopen. Ik kende het merk zelf niet, maar deze bleek goede en soms betere reviews Medela te hebben. Hij wordt vaak gebruikt door de kraamzorg. Omdat hij wat voordeliger is, is het zeker het bekijken waard. Maar ik zou wel wachten tot je kindje er is. Als je toch graag iets in huis wilt hebben, zou je ook een handkolf kunnen kopen.

3 jaar geleden

Ik kreeg zelfs van de lactatiekundige met een voorlichting de tip om te wachten tot je weet dat de borstvoeding lukt. De lactatiekundige kan eventueel langs komen met meerdere modellen om te kijken wat voor jou prettig is. Sowieso is de tip om na 4 weken een fles proberen te geven, anders pakt je kind het soms niet meer en kun jij dus nooit even weg zonder je kindje... zelfs niet naar de bios of supermarkt ofzo

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik kreeg zelfs van de lactatiekundige met een voorlichting de tip om te wac ...
Precies dit. Ik wacht ook tot na de bevalling, zoals de lactatiekundige mij vertelde. Ik kan altijd even huren via zh of kz voordat ik zelf wat aan schaf.

3 jaar geleden

In dit topic kennis uitwisselen en oriënteren kan toch wel? De boodschap van nu nog niet kopen is nu wel genoeg herhaald. ☺️ Kolfervaringsverhalen vind ik wel interessant om te lezen. Misschien is het ook Eefje94's intentie om zich in te lezen en nog niets aan te schaffen. 🙂