12 Reacties

2 jaar geleden

Het is echt een fase, misschien toch pot maken (wat jullie eten) en het in een oud potje doen en haar het dan laten zien dat het uit een ‘potje’ komt en dan kijken of ze het wel op eet dan kun je kijken of het aan het potje ligt of het eten wat je maakt hahah, het is even voor de gek houden, maar misschien in het de eerste keer helpen. Ons kindje eet geen vlees alleen vissticks daar weet ik me ook geen raad mee hoe klein ik het ook maak, zelfs geen knakworstjes ofz

2 jaar geleden

Heb je al gekeken naar de structuur van wat je zelf maakt? Potjes zijn zelfs met 18+ nog behoorlijk structuurloos. Flink pureren en vocht toevoegen kan helpen en dan steeds grover.

2 jaar geleden

Reactie op Linsy de Bruijn

Het is echt een fase, misschien toch pot maken (wat jullie eten) en het in ...
Oeh slim! Dit ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip ☺️

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Heb je al gekeken naar de structuur van wat je zelf maakt? Potjes zijn zelf ...
Ja dat klopt. Ik geef haar dan extra jus zodat het niet te droog is maar alsnog is ze er niet blij mee. Pureren ben ik wel op tegen aangezien ze geen baby meer is maar ik ga het toch eens proberen om te kijken of ze het dan wel eet. Bedankt voor je tip ☺️

2 jaar geleden

Wij deden ook wel eens melk door het eten heel, misschien nog een tip xx

2 jaar geleden

Ik ben 2 en ik zeg nee... Die gaat echt niet meehelpen... Ik denk vooral uitleggen uitleggen uitleggen, en volhouden... Potjes gaan de deur uit, zijn nergens in huis meer te vinden... Gewoon mee aan tafel, bordje voor dr neus, en kijk maar wat er gebeurd... Misschien gaat ze proeven, misschien ruiken, voelen, op de grond gooien, of doet ze er niks mee... Alles is goed. Wat je zelf moet doen? Niks .. lekker eten, gezellig kletsen aan tafel. Stimuleer je kindje vooral NIET om te gaan eten. Hou het gezellig, en als jullie klaar zijn met eten verdwijnt haar bordje ook van tafel. Handjes poetsen, en klaar, lekker verder spelen/verder met het avondritueel. Vooral dus niet toegeven aan je eigen gevoel van: ze moet toch iets eten... Dit is even volhouden, je dochter gaat leren dat ze honger krijgt. Dit heeft ze niet geleerd, ze heeft geleerd dat als ze het avondeten niet eet, dat het potje dan nog komt... Maar dat komt er dus niet... Bordje eten zou ik in de koelkast zetten... Krijgt ze honger dan kan ze het alsnog op eten... Krijgt ze geen honger? Dan gewoon naar bed... En de dag erna weer proberen... Het is even volhouden, en vooral niet toegeven aan de potjes... Heeft er een vriendin een baby? Geef dan, samen met je dochter, de potjes aan die baby... Leg je dochter uit dat potjes voor een baby zijn, geef je dochter een mooi bordje... En vergeet gewoon echt niet hoe slim ze is... Als je eraan toe geeft en dus alsnog een potje geeft, zal ze door blijven gaan tot ze dat potje krijgt... En als ze dat potje niet krijgt, ben ik overtuigd dat ze binnen een paar dagen gaat eten

2 jaar geleden

Hier ook alleen maar potjes. Wij doen nu elke avond eerst een half potje en daarna geven we nog wat van ons eigen eten. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar er is geen strijd omdat ze in ieder geval al wat binnen heeft.

2 jaar geleden

Hier is een roerbak hap erg geliefd ingrediënten variëren Knoflook en uitje fruiten. Vlees na keuze, paprika, tomaat, en een kleine hoeveelheid boontjes of andere groente. Ananas/en of mango. Stukjes Een roerbak sausje van conimex of eigen merk. Niet te veel, even proeven en cocosmelk. Ik doe hier zilvervliesrijst of fijne mie bij. Dit kook ik gaar en nog even mee. Voor mijn zoontje doe ik het even in het hak bakje van de staafmixer/ blender, dat het wat fijner is, maar geen puree wordt. Hij vindt het heerlijk. Succes

2 jaar geleden

Ja dat klopt. Ik geef haar dan extra jus zodat het niet te droog is maar al ...
Ik zou gewoon pureren. Dan is de structuur hetzelfde en dan langzaam toewerken naar groffer voedsel. Met pureren raak je namelijk wel van de potjes af. Daar gaat het je in 1e instantie toch om?

2 jaar geleden

Reactie op Linsy de Bruijn

Het is echt een fase, misschien toch pot maken (wat jullie eten) en het in ...
Dit deden mijn ouders vroeger ook bij mij. Wilde ook alleen maar potjes. Maar ze konden mij niet voor de gek houden 🤣 Als kind was ik een hele moeilijke eter. Soep moest door een zeefje en alle groentes en stukjes haalde ik er vakkundig uit en versierde daar de rand van mijn bord mee 🙈 Nu lust ik gelukkig bijna alles! Dus komt uiteindelijk wel goed 😜

2 jaar geleden

Ik deed beginnen met 2x in de week aardappel puree met groente erdoorheen en soms gehakt.. dat vind mijn zoontje nu nog steeds heerlijk nu die alsnog met de pot mee eet. Nu vind die potjes niet meer lekker. Dus zou dat is proberen is natuurlijk ook papperig

2 jaar geleden

Ik zou gewoon pureren. Dan is de structuur hetzelfde en dan langzaam toewer ...
Zo zijn wij inderdaad ook begonnen. Ik vind 'ze is toch geen baby meer' een beetje een rare reden om niet te pureren. Iedere avond een potje geven is toch ook iedere avond gepureerd eten, dus in die logica zijn potjes ook alleen voor baby's en die krijgt ze wel.