64 Reacties
2 jaar geleden
Oef, wat zwaar met ook nog 26 wkn zwanger, waarvoor nog gefeliciteerd! Enige verschil wat ik hier zie (als ik vergelijk met mijn zoontje van 1) is dat mijn zoontje wel meer eet op n dag, maar dit verschilt enorm per kind waar ze natuurlijk ook behoefte aan hebben. Weet niet of je al hebt geprobeerd meer eten aan te bieden? Verder zou ik het niet weten. Succes!
2 jaar geleden
Vlak voordat je zelf gaat slapen je kind wakker maken voor een fles melk? Dat is minder erg dan om 4 uur en misschien slaapt ze er op door.
2 jaar geleden
De gemiddelde wakkertijd voor een kind van 1 jaar is max. 2,5 uur per dag.
Ochtend 30 minuten tussen 09:00-10:00 uur, middag 2 uurtjes tussen 13:00-15:00 uur.
Wakkertijd tussen wakker worden en ochtendslaapje: ca. 2 uur.
Tussen ochtend en middag slaapje: ca. 3 uur:
Tussen middag en nacht: ca. 4 uur wakkertijd.
Niet voor 09:00 uur laten slapen.
De ene slaapcoach zegt niet meer na 15.00 uur laten slapen, de ander zegt ma 17:00 uur dus dat weet ik niet. Ik hou 15:00 uur aan.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
...
Ik houd dit ook altijd aan. Ze slaapt nu wel ongeveer 3 uur omdat ze super verkouden is. Maar als nog word mijn dochter nu wakker tussen 5 en 6. En zelfs de laatste tijd tussen 22:00 en 00:00. Zelf dacht ik aan 12 maanden slaapregressie..
2 jaar geleden
Ik denk dat je het heel goed doet hoor, als je haar dan toch een beetje melk geeft. Het klinkt een beetje als de slaapregressie van rond de 12 maanden. Wij hebben dit soort nachten ook met ons zoontje, ze beginnen ineens maar ook zo ineens slaapt hij weer prima door.
Wij waren eerst ook bang om wat warme melk te geven, maar doen dit tijdens echt pittige nachten ook nu we gemerkt hebben dat hij er niet aan went. Het zorgt aan alle kanten voor daarna weer lekker doorslapen ipv uren wakker zijn :)
2 jaar geleden
Reactie op MamaMia02
Ik houd dit ook altijd aan. Ze slaapt nu wel ongeveer 3 uur omdat ze super ...
Kan ook heel goed. Heeft mijn dochter ook last van gehad. Drama wekenlang. Niet willen slapen, constant wakker, lang wakker, vroeg wakker. Alles, wat een ellende. Gelukkig nu (hopelijk) voorbij.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Kan ook heel goed. Heeft mijn dochter ook last van gehad. Drama wekenlang. ...
Ja we zijn al dik een maand onderweg geloof ik🧐 Ben er eigenlijk wel echt klaar mee maar goed niks aan te doen. Nu is het ook zo dat ze op eens niet meer wil avondeten. Het maakt niet uit wat ik haar geef.. Een fruit of groente zakje va. Ella’s kitchen gaat er nog net in. Ik geef er dan maar 2 met een grote fles erachter aan maar ze heeft dan wel weer snel honger.. De rest van de dag eet ze wel goed.
2 jaar geleden
Hier ook al weken aan een stuk van 3-5 uur wakker. Ons zoontje eet minder dan jouw dochter. Hij probeert ook z'n ochtendslaap al over te slaan. Maar hij is zo ontzettend moe! Op kdv ging het slapen overdag altijd goed, maar zelfs daar klagen ze nu dat het hen ook niet lukt. Wij hebben hem voor het slapengaan en fles van 210 water met 7 scheppen nutrilon Forte en een extra schep rijstebloem. Wij gaan om 23 uur naar bed. Halen hem dan eruit, verschonen hem en geven nog een fles van 150-180ml gewoon kunstvoeding. Dit lijkt wel verbetering te geven. Succes!
2 jaar geleden
Reactie op MamaMia02
Ja we zijn al dik een maand onderweg geloof ik🧐 Ben er eigenlijk wel echt ...
Slaapregressie kan tot 6 weken duren 😩
Ik heb het idee dat onze dochter van sprong 8 (slecht eten, slechter slapen, continu vermaakt moeten worden) over ging naar de slaapregressie rond 12 maanden.
We zijn inmiddels 7 weken verder en het lijkt weer iets beter te gaan (afkloppen dit… 🙈)
2 jaar geleden
Hier ook gehad, tussen 3 en 5 wakker en niet meer in slaap te krijgen, super vermoeiend omdat ik zelf ook om 6 uur weer op moet voor werk.
Nu wordt hij bijna elke nacht tussen die tijden wakker maar ging/gaat weer slapen met een fles.
Na een paar weken sloeg dit om in savonds ineens niet meer willen gaan slapen.
Wat gister ineens omsloeg in om 23:00 wakker worden en niet meer in slaap te krijgen tot vannacht 3 uur.
Helaas geen tips, ik gaf hem een fles en dan hard duimen dat hij weer in slaap valt (wat hij nu dus ook weer doet).
Who knows *zucht*
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
...
Ik hoef mijn kind echt niet na 2.5 uur weer in bed te stoppen hoor, nog laaaaang niet moe. Vandaag van 6.30 tot 11.15 wakker geweest en nog vertoonde hij geen vermoeidheid signalen en was hij gewoon boos dat hij naar bed moest 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Ik hoef mijn kind echt niet na 2.5 uur weer in bed te stoppen hoor, nog laa ...
Ooh haha ja zo verschillend kunnen kinderen zijn. De mijne is om 06.30-07.00 uur wakker en is om 09.00 uur weer moe genoeg om te slapen. Thuis en bij de opa’s en oma’s.
Bij het kinderdagverblijf gaat ze ook pas om 11 uur ofzo slapen. Soms eerder, soms later.
2 jaar geleden
Reactie op mbw90
Slaapt ze nu weer door?
Ja sinds 2de kerstdag. Die dag zaten we er helemaal doorheen. Trokken het allebei niet meer, duurde zolang.. 2de kerstdag sliep ze daarom ook voor 1 nachtje bij m’n schoonouders zodat we even konden bijtanken… en vanaf dat moment slaap ze ineens door.
2 jaar geleden
Reactie op MamaMia02
Ja we zijn al dik een maand onderweg geloof ik🧐 Ben er eigenlijk wel echt ...
Hier ook gehad maar dan met alles behalve fruit. Ochtend geen brood willen, middag geen brood willen. Wel fruit maar ook geen groente. Ik dacht echt neee je moet eten. Maar aan de andere kant heb ik het ook laten gaan ik dacht je kunt jezelf niet uithongeren dus als je niet hoeft dan hoef je niet, maar ik bleef wel aanbieden.
En alsof ze ook met eten ineens een reset heeft gehad begon ze ineens weer goed te eten: sterker nog, beter dan ooit. Ze eet een heel snee brood als ontbijt en een hele snee als lunch. Tussendoor dr fruit, tussendoor komkommer, snoeptomaatjes, avocado en dr hele groente maaltijd.
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde maar dan rond 5 uur en vanaf begin november. Hebben wel tussendoor ook corona gehad en sliep hij overdag ook meer.
Nu is hij weer terug naar meestal 1 slaapje per dag. Heel soms 2, maar dan zijn het ervoor drukke dagen geweest.
Hij krijgt ongeveer vergelijkbaar met eten, maar sinds een maand is avondeten echt dramatisch! Brood maaltijden daarintegen niet🤷🏼♀️ dus we houden gewoon vol. Doordat avondeten slecht gaat blijven we wel de nr3 kunstmelk 200ml voor de nacht lauwwarm geven. Mede ook doordat hij onder de gemiddelde lengte en gewicht zit.
Misschien een heel stomme vraag/ voorstel, maar hebben jullie al een warmere slaapzak en/of pyjama geprobeerd? Dat bleek hier 3 nachten geleden de oplossing🙈 arm kind werd gewoon wakker, omdat hij het niet warm genoeg had.
Ik ben er wel blij om dat hij weer doorslaapt. Hier zijn de laatste 3 weken van de zwangerschap in gegaan en we waren beiden gewoon op. Vanochtend ook gewoon naar de oppas gebracht en zelf op de bank in slaap gevallen 🙈