37 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Wij doen nu wel pas een slaapje rond 11.15/11.30. Dan slaapt ze een uur en gaat ze om 17.45 naar bed. Ze is s ochtends echt nog wel moe, maar ze weigert ook... En als sochtends wel lukt, weigert ze de middag en dan is ze wakker vanaf 11 uur. Toen ging ze dus al laatst op bed om 17.30 want ze viel al haast in slaap op de grond. Ik verwacht dat het weer zal overwaaien.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Wij doen nu wel pas een slaapje rond 11.15/11.30. D ...
Wij zitten nog niet in sprong 8 trouwens.
2 jaar geleden
Pff ik hoop het ook! Ernstige hier is dat meneer ook tussen 18.30-19.00 nog niet wil slapen. We leggen hem dus maar om 19.00u er in, maar hij speelt en ouwehoert dan nog zeker 20min (zonder huilen, gewoon kalm) en dan pas valt hij in slaap. Ongelofelijk dat ze ineens zolang wakker willen/kunnen zijn!
2 jaar geleden
Reactie op Memmen
Sprong 8 volgens mij .... dit is nu terwijl ik dit typ anders nooit problem ...
Och een heeel vermoeid koppie en alsnog weigeren haha! Sprong of fase.. hoop dat het snel overwaait 😪
2 jaar geleden
Het klinkt wel als de slaapregressie als dit opeens zo is gekomen. Volgens mij is een dutje weigeren daar ook typerend voor. Maar wel lastig, want dat klinkt inderdaad te lang om wakker te blijven.
Ik ging nog wel eens wandelen als ik écht wilde dat ze ging slapen en het lukte niet. Dat gehobbel zorgde ervoor dat ze dan toch in slaap viel.
En white noise gebruiken bij het inslapen lijkt hier ook te helpen, wordt ze rustig van. Hiervoor nooit gebruikt trouwens.
Succes!! Het is een fase… 😉
2 jaar geleden
Hier is dat ook een paar weken geweest (en soms nog steeds na een paar onregelmatige dagen). Wat bij mijn dochter helpt is om haar op de slaapkamer in slaap te wiegen. Ze wordt dan rustig in mijn armen met haar knuffeltje in haar handen waar ze aan frunnikt. Zodra haar oogjes beginnen dicht te vallen, leg ik haar in bed. Dan blijft ze meestal rustig liggen en kan ik de kamer uit. Normaal valt ze zelf in slaap, maar op dit soort 'moeilijke' dagen, helpt het haar om even in mijn armen rustig te worden. Soms blijft ze onrustig, dan slaan we het slaapje over en proberen we het later nog eens of gaat ze wat vroeger naar bed. Meestal haalt ze dat de volgende dag weer in. We hebben hier nu ook wisselende dagen met soms 1 en soms 2 dutjes. Beetje afhankelijk van hoe laat we opstaan, wat de dagplanning is en hoe goed ze in slaap kan vallen. Als ze echt niet wil, dan laat ik dat ook zo. Ik ga niks forceren. Ze slaapt de nachten over het algemeen prima, dus voor mij geen reden voor zorgen als ze overdag een beetje aan het aanklooien is.
2 jaar geleden
Dank allen voor de tips en herkenningsberichten!
Update: Nadat hij ook de hele week op de opvang geen middagdutje wilde doen ben ik gisteravond uitgebreid research gaan doen naar deze 12 maanden slaapregressie/ontwikkelingsprogressie. Vandaag is hij weer lekker thuis bij mij dus direct aan de slag gegaan. Eerder in de ochtend naar bed gedaan (half 10) en hij sliep zonder mopperen een klein uurtje. Zojuist heb ik hem weer naar bed gedaan om half 2 (ipv half 3/3 uur) en.. hij is na 1 minuut keihard janken gaan liggen, spelen en vervolgens in slaap gevallen 😍
Fingers crossed dat dit de oplossing was!
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Update: Nadat hij ook de ...
Slaapt u kindje savonds tot sochtends goed? De mijne heeft dit slaap ritme officieel
07.00 wakker
10.00/10.30 tot 12.00 dutje (1)
16.00 tot 18.00 dutje (2)
19.00 of 19.30 opbed
Ik verander niks maar hij word toch om 05.00 wakker en wil dan niet slapen, hij word dan om 9 uur al heel erg moe als ik hem weg leg is hij 11 uur weer wakker..
Iemand tips? Want ik zit er al 2 week in en sloopt me echt ben veel gewent doe het altijd al alleen daar niet van mag echt niet klagen
2 jaar geleden
Slaapt u kindje savonds tot sochtends goed? De mijne heeft dit slaap ritme ...
Onze zoon slaapt inderdaad de nacht door van 19u tot 7u!
Maar het lijkt er op dat uw kleine man teveel slaapt overdag waardoor hij om 5u klaarwakker is. Ze hebben rond deze leeftijd +-2,5u slaap nodig en zoals ik het lees slaapt uw zoon ongeveer 3,5u op een dag?
Misschien kunt u proberen om het ochtenddutje wat in te korten (tot een uur, dit is wat ik van de slaapcoaches begreep) en dan 's middags eerder naar bed (rond 3u). Avondtijd 19.00/19.30 vervolgens hetzelfde houden. Wellicht slaapt hij dan in ieder geval tot 6 á 6.30u?
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Onze zoon slaapt inderdaad de nacht door van 19u tot 7u!
Maar het lijkt er ...
Dankjewel ga ik proberen
2 jaar geleden
Vandaag 6 uur wakker! Misschien wel geluk wilde gisteren middag niet slapen dus had 1 dutje gehad van 9 tot 11 ja in de ochtend want hij was al 5 uur wakker. Vandaag ga ik hem na 11 uur proberen op bed tedoen hoop dat dit het dan is..
2 jaar geleden
Vandaag 6 uur wakker! Misschien wel geluk wilde gisteren middag niet slapen ...
Whooo! In ieder geval 1 uur langer kunnen slapen 🥳 gaat hij dan nu ook nog even slapen of trek je door tot 11 uur? Anders zou ik proberen hem van 9 tot 10 naar bed te doen vandaag (aangezien hij 6u wakker was) en daarna weer om 13.00?
2 jaar geleden
Bij ons is het op het moment nog maar een half uurtje slaap overdag 😝. Ze is dan tussen de 5 en 5.5 uur wakker in de ochtend en middag. Ze gaat wel om 18.00 baar bed.
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Whooo! In ieder geval 1 uur langer kunnen slapen 🥳 gaat hij dan nu ook nog ...
Ja denk in 1 keer hij heeft echt veel energie voor een joggie van 1 jaar gisteren ook van 11 uur tot 7 uur gwn wakker geweest en geen enkel teken dat ie moe is dus ik volg hem vandaag kijken hoelaat hij moe word
2 jaar geleden
Ja denk in 1 keer hij heeft echt veel energie voor een joggie van 1 jaar gi ...
Ben benieuwd hoe het gaat vandaag! Keep me updated. Hier was het kleine monster iets voor 7u wakker en ligt sinds kwart voor 10 weer te slapen (ook geen vermoeidheidssignalen, maar gewoon in bed gelegd). Hopelijk was gister geen gelukstreffer en doet hij straks rond 13.30 ook weer een middagdutje 🤞🏼 ik probeer nu consequent 3-3-4 aan te houden en hoop dat het werkt zolang die slaapregressie aanhoudt.
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Ben benieuwd hoe het gaat vandaag! Keep me updated. Hier was het kleine mon ...
Zal ik doen hoop het ook voor u is altijd een gepuzzel
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Update: Nadat hij ook de ...
Oow herkenbaar! Ik dacht ook al dat hij in een slaapregressie zat ofzo. Op de opvang is het idd ook maar 1 dutje in de middag terwijl hij hier best vroeg alweer moe is. Als ik hem vroeg weg leg (idd ook rond half 10 en 12.30/13.00 gaat het wel goed. Doe ik dat later dan is het ook alleen maar huilen. Maar dat verklaart een hoop dus🤭
Wel is hij s'avonds rond 18.00 echt al kapot dus dan gaat hij ook lekker op bed. Maar hij slaapt makkelijk tot 07.30 dus dat is dikke prima. heel soms hoor ik dat hij al wakker is maar laat ik hem nog even liggen en slaapt hij door tot 08.30😲🥰
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Ben benieuwd hoe het gaat vandaag! Keep me updated. Hier was het kleine mon ...
Hee meid. Gisteren 6 uur opgestaan hij gin om half 12 naar bedje tot half 2 hebben toen omgekleed en uurtje naar buiten gegaan na het wandelen hebben we om 6 uur gegeten en heb ik hem in bad gedaan na het badje heeft ie een half flesje pyama papje op en om 7 uur ging hij opbed, en raad een hij is echt net net wakker😇 hoop dat dit zo blijft