37 Reacties
2 jaar geleden
Hee meid. Gisteren 6 uur opgestaan hij gin om half 12 naar bedje tot half 2 ...
Aaah wat goed, ik hoop met je mee! Hij doet het goed en zo heeft mama ook wat meer slaap, lekker genieten van jullie zondag 😘
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Oow herkenbaar! Ik dacht ook al dat hij in een slaapregressie zat ofzo. Op ...
Oeh jij hebt wel een hele lekkere slaper (18.00-08.30) 's nachts! 😍 maar ook voor hem geldt dus dat de dagen wat minder soepel verlopen als je hem niet consequent op tijd er in legt lees ik. Dan doen we maar weer een stapje terug in wakkertijden en weer vroeg naar bed ochtend en middag he 😉 if it works, it works.
2 jaar geleden
Ik ben benieuwd of jullie kindjes ook oververmoeid zijn als ze tijdens de slaapregressie dutjes overslaan/korter slapen? Onze kleine was de afgelopen dagen vreselijk moe en we hadden het idee dat de vermoeidheid alleen maar erger wordt door het minder slapen. Onze kleine dame wil ‘s avonds óf niet slapen (althans, niet in haar bedje, wel tussen ons in) of wordt middenin de nacht wakker en wil dan ook alleen nog maar slapen mits het bij ons is 😩
2 jaar geleden
Reactie op Gon1984
Ik ben benieuwd of jullie kindjes ook oververmoeid zijn als ze tijdens de s ...
Dat is wel het gevaar ja, want ze hebben die slaap eigenlijk wel nodig alleen lukt het (tijdelijk) niet meer zomaar.
Ik zorgde ervoor dat ze wel ging slapen, ook al moest ik er dan mee gaan wandelen ofzo. Dat ze in ieder geval niet oververmoeid werd. Maar dat wil/kan natuurlijk niet altijd… Meer dan je best kun je ook niet doen toch 😊
2 jaar geleden
Reactie op Gon1984
Ik ben benieuwd of jullie kindjes ook oververmoeid zijn als ze tijdens de s ...
Hij was inderdaad echt oververmoeid die keren dat hij zijn middagdutje oversloeg. Hij sliep alleen wel de nacht gewoon door van 19 tot 7u. Gelukkig was het van korte duur en heeft het vervroegen van zijn dutjes geholpen!
2 jaar geleden
Bij ons ook nog steeds weinig slapen overdag. Vandaag 6.45 opstaan en om 10.30 maar naar bed gebracht. Ze was moe... Maar ik wist al dat dit het enige dutje van de dag zou worden, dus probeerde het nog zo lang mogelijk te rekken. Ze sliep uiteindelijk maar een half uurtje 😬. Nou goed, en toen dus maar weer wakker tot bedtijd (18.00), dus 7 uur wakker (in de auto of kinderwagen gaat ze ook echt niet slapen op het moment). Nou ze was toen dus helemaal oververmoeid en hyper...
Ze valt normaal bij mij in slaap aan de borst, maar dat lukt dus in de avond bij het naar bed brengen niet meer want die is helemaal hyper en doorgedraaid. Dus nu is het eerst even aan de borst, dan wil ze weer weg van m'n schoot, dan leg ik dr maar in bed, dan even 10 minuten keihard brullen en de spanning eraf, dan nog een keer aan de borst en dan wel nokkie. Ze slaapt de nachten nog wel door 🙏, maar die is ook bekaf lijkt me... Afwachten of het zo blijft 🤞.
2 jaar geleden
Hoe lang proberen jullie het om je kindje te laten slapen?
Hier lukt het ochtendslaapje eigenlijk altijd wel, rond 10 uur. Maar het middagslaapje dus echt moeizaam.. gisteren heeft hij wel een uur op bed gelegen (brabbelen, beetje spelen met z'n knufje etc.) Als hij een beetje begon te jammeren ging ik heen en legde ik hem weer neer met een speentje. Na een uurtje is hij toch nog in slaap gevallen en heeft hij een dik uur geslapen. Hierdoor was hij wel echt heel vrolijk de rest van de dag.
Ik leg hem nu wel steeds op bed want ik denk dan heeft hij in iedergeval wat rust, maar als hij echt alleen maar huilt geef ik het wel sneller op..
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Hier lukt het ...
Ik heb een week lang dit geprobeerd
06.00 van bed
09.30 slapen tot 11.30
19.00 opbed
Maar dat ging een week goed en nu is laatste tijd weer half 6 of 5 uur klaar wakker vandaag start ik met deze routine
Tussen 06.00 en 07.00 van bed
Tussen 09.00/ 09.30 1ste dutje
Tussen 13.00 en 14.00 2de dutje
Tussen 19.00 en 20.00 slapen
Hoop dat dit beter werkt voor deze 2 schemas werd hij namelijk tussen 4 en 5 wakker zomaar op eens hij heeft ook een sprongetje maar ookal had ie dat sliep hij normaal dus geen idee wat meneertje heeft ik volg nu meer hem en pas mijn leven wel aan
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Hier lukt het ...
Ik las online ergens dat je het een half uur kan proberen, als het daarna niet is gelukt, dan maar opgeven.
Als ze oververmoeid zijn kan je zelfs 20 minuten laten de spanning er uit te huilen om te zien of ze dan alsnog in slaap vallen. Zelf kom ik meestal na het uithuilen nog wel even terug om haar daarna weer aan de borst te leggen zodat ze alsnog rustig in slaap kan vallen bij mij... Maar soms valt ze ook wel al huilend snel in slaap omdat ze toch echt wel moe was.
2 jaar geleden
Vanacht werd onze ook weer voor het eerst sinds dagen weer wakker 's nachts. Tussen half 2 en 4 bezig geweest met haar weer in slaap te krijgen. Het viel me nog mee... Hopen dat het niet erger wordt in de nacht...
2 jaar geleden
Vanacht werd onze ook weer voor het eerst sinds dagen weer wakker 's nachts ...
Op dat soort momenten hebben wij tijdens de slaapregressie eieren voor ons geld gekozen en onze dochter af en toe tussen ons in laten slapen. Ondanks af en toe een voetje in m’n nek of een handje wat aan m’n haren trok, hebben we die keren toch wel lekker geslapen met z’n drietjes 😅
2 jaar geleden
Reactie op Gon1984
Op dat soort momenten hebben wij tijdens de slaapregressie eieren voor ons ...
Bij ons wil ze niet in bed... Die gaat dan alleen maar spelen. Ik neem haar altijd even op schoot snachts, dan gaat ze wel slapen.
2 jaar geleden
Wij zitten trouwens ook al ruim een week in sprong 8. Dat helpt ook niet mee 😝
2 jaar geleden
Vanacht werd onze ook weer voor het eerst sinds dagen weer wakker 's nachts ...
Sorry, dit was tussen half 3 en 4.
2 jaar geleden
Ik heb een week lang dit geprobeerd
06.00 van bed
09.30 slapen tot 11.30
1 ...
Oke dit heeft niet gewerkt zijn vanaf 03.00 al beneden😆