22 Reacties
2 jaar geleden
Oh naar hè? Is volgens mij echt een fase rond deze leeftijd. Hier ook zo hoor. Mag plots de kamer niet meer verlaten, luiers niet meer verschonen, snoetje niet meer schoonvegen etc. Merk wel dat het gisteren en vanochtend hier iets beter ging. Geen idee of dat een "adempauze" is, of dat ze er toch weer overheen aan het groeien is.
Helaas, geen tips. Wel een grote knuffel! 🤗 Ik weet precies hoe je je voelt.
2 jaar geleden
Ik heb hier een mevrouw die zo is 🙋♀️ met name snachts... het is zo erg op het moment dat ik in het peuterbedje van men zoontje slaap omdat ik haar kamer niet meer uit mag. Haha heerlijk zo n bed van 1.40! Ach het is een fase. Het gaat over maar je moet er even doorheen 🙈 succes dames;)
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Hier ook, en inderdaad zodra we ‘nee’ zeggen is het huilen en drammen. We proberen maar gewoon voet bij stuk te houden tot ze weer kalmeert om zo toch de grenzen aan te blijven geven. Hopelijk is dit weer snel voorbij 🍀
2 jaar geleden
Herkenbaar, mijn zoontje heeft het ook. Volgens mij zitten ze nu ook in de laatste sprong volgens oei ik groei. Ik probeer zelf liefdevol te blijven en me te bedenken dat hij het ook heel zwaar heeft op het moment. Het leven van een dreumes valt niet altijd mee. Ik geef hem dus wat extra liefde en aandacht want dat heeft hij nodig. Het is echt niet zo dat als je nu "toegeeft" je voor altijd een vervelend/verwend kind hebt. Dat vind ik een beetje een pessimistische instelling, alsof kinderen van nature manipulators/rotzakken zijn 🤪. Je krijgt juist meer strijd en frustratie als je je tegen zijn behoeftes verzet. Dus ik zou proberen liefdevol te blijven en hem tegemoet te komen. Dit gaat weer voorbij! Over een paar weken wil hij gewoon weer de fles van papa. Dat neemt allemaal niet weg dat het nu ff zwaar is en doorbikkelen.. Soms zijn kinderen zo vermoeiend 😅
2 jaar geleden
Hier ook, maar hij had ook kies die aan het doorkomen was.
Sinds gister is hij 16 maanden. De driftbuien had hij al even, en dat ik niet weg kan lopen zonder huil concert ook.
Maar sinds een week of 2 zit hij aan me vast geplakt, hij wil alleen maar op de arm. Veel huilen en over strekken.
Sinds een dag of 3 kan hij weer (heel) even zelf spelen tussendoor.
Doorslapen is ook weer over, hij sliep net 3 weken door 🙄.
Drama dit, er moeten toch ook andere dingen gedaan worden. Heel pittig.
2 jaar geleden
Hier gaat het ook in fases, maar dat intense humeur is hier altijd max 2 weken en dan heeft ze weer even paar weken een beter humeur. Wat wel constant aanwezig blijft is sterke willetje maar als ze verder oke gehumeurd is dan is dat wel prima te doen door afleiding. Maar hoe je het omschrijft dat het pas iets is van de laatste dagen, dan voelt ie zich nu gewoon even niet top denk ik... maar dat zal echt niet mega lang aanhouden. Komt goedddd
2 jaar geleden
Wow ben ik even blij om dit allemaal te lezen! (Ja sorry!). Hier net van hetzelfde. Ik vind dit tot nu toe de pittigste fase. Hij heeft nooit zoveel gehuild/gezeurd als nu! Maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een peuterpuber en dat ook gewoon weer een fase is die overgaat 😅
2 jaar geleden
Vind het ergens ook een hele lieve fase. Hij wilt weer heel veel knuffelen. Naast het huilen is het ook veel schaterlachen. ❤
2 jaar geleden
Reactie op vdbd92
Wow ben ik even blij om dit allemaal te lezen! (Ja sorry!). Hier net van he ...
Hmm ik wil de sfeer niet verpesten... maar dit is nog geen peuter puberteit🙈 die komt vanaf een jaar of 2 ongeveer en dat is echt intens...🤭 we zijn beland in sprong 10 vond ik bij de oudste ook de heftigste.. het stomme is het blijft nog even heftig en het word miss nog erger maar uiteindelijk zal het ook weer rustiger worden😊
En om niet alleen maar negatief te zijn haha het is ook een mega leuke fase waarin ze zoveel leren me oudste is nu 3 en het waren alle driftbuien waard ze groeien nu echt uit tot een eigen persoontje🥰
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Hmm ik wil de sfeer niet verpesten... maar dit is nog geen peuter puberteit ...
Nee tuurlijk is dit de peuterpuberteit nog niet maar wou het gewoon een naam geven omdat het lijkt alsof we allemaal al met kleine pubertjes zitten 😅
Ja hij leert enorm snel bij nu en begrijpt echt ontzettend veel van wat we zeggen wat natuurlijk ook heel erg fijn is! Alleen maakt deze fase me ook soms onzeker als mama, maar dat zal iedere moeder wel meemaken waarschijnlijk 😊
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Hier ook, maar hij had ook kies die aan het doorkomen was.
Sinds gister is ...
Ja ik vraag me ook af hoe andere dingen gedaan worden?🤷🏽♀️ die van mij ligt er in de avond net een uur in en dan begint de drama al… en dit gaat de hele nacht zo door… ik krijg sommige taken in het huishouden gewoon niet gedaan😱