123 Reacties

3 jaar geleden

Bij de geboorte werd er visueel noch manueel iets afwijkend vastgesteld. Toch werd er voor de zekerheid een echo voorgeschreven op 6 weken omwille van familiale voorgeschiedenis. Op 6 weken zijn de heupen nog niet volgroeid, er was een minimale afwijking vast te stellen. De pediater zei dat moesten ze bij alle baby's een echo nemen, een 15% dat resultaat zou hebben, maar dat het nog uit zichzelf hersteld en goed groeit. Rond 3 maanden volgt er een nieuwe echo, hopelijk is het tegen dan recht getrokken. Volgens mij doen ze het dus voornamelijk pas rond 3 maanden omdat tegen dan de heupen volgroeid zijn, tenzij er een ernstig vermoeden is zeker. En bij een zwaardere afwijking zullen ze wellicht ook sneller ingrijpen

3 jaar geleden

Mijn dochter had ook extra plooi bij 1 beentje onder dr bil. Is een foto van gemaakt. Niks aan de hand. Dus hoeft niet gelijk ergste te zijn

3 jaar geleden

Ikzelf heb vroeger ook heupdysplasie gehad.. Wel in een spreidbroekje gezeten, ik weet hier niks meer van.. Mijn dochtertje moet ook met 3 maanden een echo maken van haar heupjes.. Het is even afwachten.. Maak je aub nog geen zorgen, eerst de echo afwachten

3 jaar geleden

Thanx voor de reacties! Het idee vind ik idd vervelender dan dat het uiteindelijk voor mn zoontje zal zijn. Maar eerst idd de echo maar afwachten! Succes voor alle mama's die ook voor een echo moeten

3 jaar geleden

Wat fijn dat er al een topic was gemaakt en ik zo doende meer info kan mee lezen. Vorige week ook een doorverwijzing gehad en a.s. woensdag hier de echo, ik vindt het heel spannend en weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Het gaat hier om haar linker beentje. Vindt het goed dat ze er zo snel bij kunnen zijn, maar vindt het ergens ook wel weer zielig. Voelt voor nu nog een beetje appart en dubbel. Hier daarin tegen niemand in de familie met heupklachten... en ze lag ook niet in stuitligging. Toch ook wel benieuwd waar het evt dan wel vandaan zou kunnen komen!?

3 jaar geleden

Wij hebben vandaag echo gehad(morgen 8 weken) helaas dysplasie. Nu 12 weken spreidbroekje. Waarschijnlijk dan al zo goed als "hersteld". Onze dame is af en toe een beetje 'boos' omdat ze nu niet kan strekken. Mama daar in tegen wat ge毛motioneerd馃槬maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen...

3 jaar geleden

Hoi! Onze dochter is nu 9 weken en heeft ook heupdysplasie. Dit is door de kinderarts vastgesteld na de geboorte en op dag 1 werd er al meteen een echo genomen. Vanaf dag 2 na de geboorte moest ze 24/24 een Pavlikharnasje dragen. Ons is er altijd verteld dat ze hier zelf niet veel van ondervindt, ze is eigenlijk ook altijd heel vrolijk gebleven. Wij vonden het enkel heel zielig om te zien natuurlijk, en het was ook iets meer gedoe voor het verpamperen en omkleden. Ondertussen zijn we 9 weken verder en mag het harnasje overdag al uit. Binnen drie weken zou ze er dan helemaal vanaf moeten zijn. Ik was er bij aanvang ook echt niet goed van, maar je went er echt snel aan. En dat geldt ook voor je kindje! Grtjs

3 jaar geleden

Nu zijn er vast meer baby's 3 maanden en hebben de voorzorgs echo misschien ook al gehad. Ons meisje heeft heupdysplasie, in welke mate weten we nog niet. Eerst de afspraak met de orthopeed afwachten. Ik hoop dat het bij het harnasje blijft. Wat is bij jullie de uitslag geweest?

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Nu zijn er vast meer baby's 3 maanden en hebben de voorzorgs echo misschien ...
Wij moeten wachten tot Norah-Evangelina 4 maanden is dan krijgt ze pas de echo. Dus is het voor ons nog even afwachten wat het wordt helaas

3 jaar geleden

Ik ben vorige week met onze dochter geweest. Ze dachten voor 99.9% dat Pien ook een spreidbroekje zou krijgen aangezien ze aan alle voorwaarden voldeed. - erfelijk (ik heb er vroeger 1 gehad) - lang in stuit - een meisje En wat denk je, beide kanten helemaal goed. Zo kan het dus ook!

3 jaar geleden

Reactie op Pien1220

Ik ben vorige week met onze dochter geweest. Ze dachten voor 99.9% dat Pi ...
Hier exact hetzelfde! 馃槉

3 jaar geleden

Wegens stuitligging hebben wij ook gister een echo gekregen voor ons zoontje en zijn doorgestuurd naar de kinderorthopeed volgende week. Volgensmij was de afwijking minimaal dus ben benieuwd wat de arts er aan zegt en of hij een spreidbroekje aan moet.. Ik had eigenlijk de echo niet eens willen doen aangezien het niet in de familie zit, hij een jongetje is, uiterlijk bij CB alles goed leek en hij echt maar een week in stuit gelegen heeft, maargoed blijkbaar toch iets. Afwachten 馃様

3 jaar geleden

Vanmorgen een echo gehad. De vrouw die de echo maakte vertelde dat het er goed uit zag maar dat de radioloog er nog naar moet kijken. Over 2 dagen de uitslag via de huisarts. Ik heb vroeger een spreidbroekje gehad dus vandaar dat onze dochter een check kreeg. Laten we hopen dat alles goed is 馃馃徎

3 jaar geleden

Vandaag weer even een check bij het cb en we krijgen wel een doorverwijzing. Hij heeft niet in stuit gelegen en het zit niet in de familie, maar ik kon ook bij het cb duidelijk zien dat 1 beentje langer was, het minder ver opzij boog, en een afwijkend plooitjes dus ik zou verbaast zijn als er geen afwijkingen is. Morgen bellen voor een echo. Zijn er ook moeders waarvan hun kindje bij het cb echt een afwijkingen leek te hebben maar het toch niks bleek te zijn?

3 jaar geleden

Hier moet ik de 15de april voor een echo.. Fysio en cb denken dat er niks aan de hand is maar ze heeft een favoriete houding met der onderlichaampjes naar links toe. En vanwege erfelijke afwijkingen binnen familie. Hun gaven beide aan dat ze regelmatig meemaken dat ze denken dat er niks is en er wel iets te zien en dat als ze denken dat een kindje het heeft niks blijkt te hebben. En dat z'n echo duidelijkheid schept.

3 jaar geleden

Dinsdag moeten wij naar de orthopeed nav de echo die er niet goed uit zag. Fysio en CB hadden ook gekeken en zagen steeds niets, maar nu met 3 maanden zien ze het ineens wel beide. Ik ben ook heel benieuwd wat er uit komt dinsdag. Ik hoop spreidbroekje en dat het daarmee op te lossen is 馃

3 jaar geleden

Vandaag wegens stuitligging een echo en foto moeten laten maken van de heupjes van ons meisje. Het kan nog alle kanten op, spannend! Donderdag de uitslag.

3 jaar geleden

8 april met mijn kleine man naar het ziekenhuis voor de heupencheck. Zijn zus heeft heupdysplasie gehad (waarschijnlijk ivm stuitligging) en op aanraden van orthopeed ook met onze kleine man op controle (gewone ligging, maar kan erfelijk zijn zei ze). Altijd goed om het nog even te checken, al zie ik bij hem niks opvallends zo vanaf de buitenkant. Duimen maar dat ik nu geen baby met spreidbroekje krijg 馃

3 jaar geleden

Zo te lezen zijn er al heel wat kindjes voor een heupecho geweest. Wij moeten komende week met onze dochter heen, maar weten eigenlijk niet zo goed wat te verwachten. Willen jullie delen hoe de echo in z'n werk gaat? Het enige waar ik aan denk bij echo is al die echo's tijdens de zwangerschap. Is het vergelijkbaar? Moet de kleine helemaal uitgekleed, zonder luier? Mag je zelf de baby blijven vasthouden? Vind het spannend om in m'n eentje te gaan en niet te weten hoe het precies gaat..

3 jaar geleden

Reactie op Zwangermiepje

Zo te lezen zijn er al heel wat kindjes voor een heupecho geweest. Wij moet ...
Bij ons ging het als volgt: je legt de kleine neer op de tafel waar je met de buikecho鈥檚 zelf gaat liggen. Haar legging moest uit en der rompertje beneden los. Dan werd ze op haar zijkant gelegd en moest ik haar vasthouden bij haar rug of buik en haar been in een bepaalde houding houden. De luier werd dan aan die kant even los gedaan. Echoscopist maakte dan wat echo beelden en daarna werd ze omgedraaid. In totaal denk Max 10 minuutjes binnen geweest.