123 Reacties

3 jaar geleden

Hier vandaag ook een doorverwijzing gekregen voor een echo van de heupjes. Vind het toch wel een beetje spannend, al is wat de arts op het CB zag minimaal... 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Hier vandaag ook een doorverwijzing gekregen voor een echo van de heupjes. ...
Bij mijn zoontje was ik ook doorverwezen door het cb en ik zag zelf ook echt duidelijk een verschil. Bij 2 maandjes al helemaal. Met 4 maandjes een echo gehad en niks aan de hand. Vond het ook spannend maar het kan dus echt wel goed zijn ookal lijkt het vanaf de buitenkant anders.

3 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie kindjes? Afgelopen vrijdag had ik weer een controle afspraak. De hoop en verwachting was dat het spreidbroekje overdag af kon. Helaas was dit niet het geval. Ze gaat wel vooruit gelukkig. Met name links was ze van ver gekomen zei de orthopeed. Maar nu dus nog 8 weken volle bak door. Hoop dat ze hem daarna dan toch wel overdag af mag. Dan is ze bijna 8 maand. Maar ze ondergaat het allemaal zo goed! Zowel het spreidbroekje als alle afspraken. Onwijs trots op ons mooie, lieve en blije meisje! 💕

3 jaar geleden

Onze dochter is vorige week ook op controle geweest. Gelukkig zit het heupje in de kom. Nog niet helemaal op de juiste plek en het bot is deze ronde wat minder goed ontwikkeld maar wij zijn allang blij dat een operatie voor nu nog uitgesteld is. Wij moeten 6 weken door gaan, mocht 21/7 ipv 23/7. Zelf vond ik dit een beetje eng, omdat het echt nog niet goed is. Dus mocht hem ook gewoon volledig aanhouden als ik dat wilde. Dochter heeft er geen last van dus dit doen we mooi! Gelukkig hoef ik me nu niet zo schuldig te voelen als hij iets langer uit is. Dus dit weekend weze zwemmen zonder pavlik!! Succes en duimen Dajaplaya!

3 jaar geleden

Ze was eerst echt een stijf harkje met haar foute heupje maar nu na 4 weekjes merk ik ook echt dat het heupje veel makkelijker naar buiten valt. Ze wil/kan zelfs op haar buik met de pavlik aan! Blij eitje. Ik heb er zelf soms nog wel moeite mee, weer ondergekotst bijvoorbeeld, dat ding weer staan soppen en föhnen... heb nu gelukkig een 2e via marktplaats. Over 1.5 week de eerste echo na de constatering, vind het best beetje spannend!

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Onze dochter is vorige week ook op controle geweest. Gelukkig zit het heupj ...
Klinkt goed! En idd vooral fijn dat een operatie is uitgesteld. Als het goed is kan het hier ook alleen met de pavlik opgelost worden, dat zou al heel fijn zijn! Het is niet altijd even handig de pavlik, maar alles voor haar gezondheid hoor. Dat staat voorop. En zij heeft er echt geen last van, wij meer. 🤭

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Ze was eerst echt een stijf harkje met haar foute heupje maar nu na 4 weekj ...
Mooi! Ik zie bij onze dochter qua beweging en met name voorkeurshouding ook zoveel vooruitgang. En idd, dat vieze broekje. Zo irritant dat hij niet in de wasmachine mag! Ze heeft nu een nieuwe gekregen, maatje groter. Dus we kunnen er weer even tegenaan. Ik snap dat je die echo spannend vind! Succes!

3 jaar geleden

Hebben jullie voor de baby een slaapzakje? Zoja, waar passen ze in?

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Ik heb nu het zomer slaapzakje van de Hema (die gele) en dan maatje 68-80. Die is onderaan lekker breed, trek hem dan helemaal op onderaan zodat ze haar beentjes wijd kan doen. Heb ook gelezen dat mensen slaapzakjes aanpassen (stukken tussen zetten)

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Ik heb voor mijn dochter een speciale zomer slaapzak (roze met wit) gekocht maat 70cm. Ik heb ze nog wel ergens liggen voor wie interesse heeft voor een klein prijsje over te nemen? Moet je natuurlijk wel bij me in de buurt wonen.

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Ik heb nu het zomer slaapzakje van de Hema (die gele) en dan maatje 68-80. ...
Deze hadden wij ook! Nu sinds dinsdag pavlik vrij en ze draait heel Het bed door 🤪

3 jaar geleden

Pfoe super fijn nieuws gekregen gister dat het broekje af mag. Nu slaapt ze hier niet meer zonder broekje😅 iemand ervaring met afbouwen? Doe tot nu toe toch maar weer om met slapen en dan weer af overdag. Zo'n slaapzak ga ik ook proberen iig😌

3 jaar geleden

Super goed nieuws!! Wij hopelijk volgende week woensdag ook! Maar helaas nog geen tips behalve misschien met de slaapjes overdag elke keer eentje afbouwen? En misschien als ze overdag ook meer gewend is zonder dat het met slapen ook lekkerder gaat?

3 jaar geleden

Nou.. bij het cb rade ze me aan om nogmaals een foto/echo te laten maken van zn heupjes. Ik heb het met 4 maanden laten doen en toen vertelde ze me dat alles keurig binnen de waarden was. Daarna nog een afspraak op het cb gehad maar daar hebben ze verder niks over gezegd. Nu dus met 7 maanden weer een afspraak bij het cb, zegt ze dat ze nog wel een kleine afwijking ziet. Pakt ze de brief van het ziekenhuis erbij(die ik nooit gekregen heb) staat daarin dat ze adviseren om na 2 maanden nogmaals een foto te laten maken! 😒 geen probleem, liever voor de zekerheid maar vind het gewoon slordig dat ze het nu pas vertellen..

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Bij mijn zoontje was ik ook doorverwezen door het cb en ik zag zelf ook ech ...
Uitslag is inmiddels binnen: niks aan het handje! 🥳

3 jaar geleden

Gewoon slaapzak vast leggen hebben wij ook gedaan en dan steeds losser dan komt het goed. Afbouwen is zielig

3 jaar geleden

Heeft iemand ook last van een rollende baby in bed? Sinds gister kan mevrouw omrollen met pavlik aan. Maar dit doet ze dus ook in bed. Maar als ze dan op dr buik ligt, kan ze niet terug en wil ze niet slapen... en als ik haar dan weer op haar rug leg, ligt ze binnen 5 min weer op haar buik😪

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Heeft iemand ook last van een rollende baby in bed? Sinds gister kan mevrou ...
Gister dacht ik nog, wat klote voor je maar geen tips helaas! Vind ik haar vanochtend ook op haar buik!!! Ik las al iets over de slaapzak onder het matrasje vast leggen maar zij heeft alle stof nodig om haar beentjes te kunnen spreiden. Dus als iemand ideeën heeft? Ik dacht zelf nog wel, veel oefenen met terug rollen vandaag!

3 jaar geleden

Reactie op Anvd

Heeft iemand ook last van een rollende baby in bed? Sinds gister kan mevrou ...
Hier ook, ben al weeeeken bezig met oefenen met terug rollen maar nog geen resultaat. Wel hebben we haar een paar x slapend op dr buik aangetroffen in bed dus soms denkt ze ook ‘ik blijf wel liggen’ maar erg vaak dat ze in een half uur tijd 6x omrolt en gaat jengelen. Nu zijn we een weekje op vakantie en ze slaapt ineens alleen op dr rug! Rolt zelfs niet naar dr zij. Thuis doet ze niet anders, slaapt dan nooit meer op dr rug.

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Gister dacht ik nog, wat klote voor je maar geen tips helaas! Vind ik haar ...
Tipje: wij hebben een lange slaapzak breder gemaakt met een oude kussensloop. Genoeg ruimte om te spreiden en genoeg stof over om onder het matras te stoppen. En die heb ik ook nog weer vastgezet met bretels zodat hij hem niet los kan schoppen 🤭