32 Reacties
3 jaar geleden
Ja kut he.. sorry. Ik werk ook in de weekenden en als ik dan een weekendje vrij ben willen ze langs komen. Ik heb vaak genoeg gezegd dat we niet kunnen, lastminute uitjes verzonnen omdat ik geen zin in hun had.. elke feestdaf claimen ze (zelfs geen officiële feestdagen zoals moederdag, vaderdag) ik word gekkkkkk!
3 jaar geleden
Wij zien beide opa’s en oma’s eigenlijk elke week. Omdat wij daar zelf ook heel blij van worden. En is het een weekje niet, ook niet erg.
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Wij zien beide opa’s en oma’s eigenlijk elke week. Omdat wij daar zelf ook ...
Oh en het is niet dat zij dat van ons verwachten trouwens. Ze bellen ons ook zeker niet plat. Nooit gedaan ook.🙃
3 jaar geleden
Ik woon tijdelijk bij mijn ouders. Vind het super om te zien dat ze zo liefdevolle opa en oma heeft die dol zijn op haar. Terwijl haar andere oma niet eens de moeite neemt om te bellen en te vragen hoe het gaat.
Gun ze de tijd die ze hebben om te genieten van de kleinkindjes, morgen is niet beloofd💕
3 jaar geleden
Vaak. Mijn schoonmoeder past 2 dagen in de week op wanneer ik werk. Mijn dochter gaat niet naar de opvang. Ik moet zeggen dat mijn schoonmoeder dat goed doet. Mijn dochter vindt haar oma ook helemaal geweldig. Ze zijn echt gewend aan elkaar. Ik ga zelf ook wel 2 keer in de week naar mijn moeder met mijn dochter samen. Mijn man komt dan niet altijd mee. Dat hoeft ook niet. Mijn schoonouders komen ook weleens in het weekend (niet elk weekend) voor een kopje koffie. Ze blijven dan niet heel lang, maar dan willen ze toch hun kleinkind zien wat begrijpelijk is. Heb daar geen problemen mee. Ik houd altijd mijn eigen planning aan.
Mijn man belt ook dagelijks met zijn moeder. Is niks mis mee lijkt me. Het is zijn moeder. Kan me voorstellen dat elk weekend wel te veel wordt als ze willen komen. Maar om de 2 a 3 weken zien is volkomen normaal. Het is ook hun kleinkind. Probeer dat ook te begrijpen.
Als het niet uitkomt geef dat gewoon aan. En is het geen idee dat ze een x doordeweeks komen voor koffie i.p.v. weekend? Dan lijdt je weekend er ook niet onder. Of dat je partner met je kind alleen naar zijn moeder gaat? Dan heb jij er ook geen last van.
3 jaar geleden
Elke week, soms vaker. Schoonmoeder en mijn ouders hebben beide een vaste oppasdag. En dan gaan we regelmatig in het weekend op visite bij onze broers/zussen waar we ze ook zien.
Ben er heel blij mee! Onze kleine meid is thuis bij haar opa en oma's en wordt helemaal enthousiast als ze ze ziet.
3 jaar geleden
Bij ons is het andersom. Ze gunnen ons om samen te zijn met ons gezin. Ik irriteer me dat ze niet wat vaker langskomen 😅
Op dinsdag passen m’n schoonouders op, op donderdag mijn ouders. Woensdag is m’n vrije dag en ga ik altijd ff langs m’n ouders.
Tussendoor gaan we ook weleens langs. Niet ieder weekend maar om de 2-3 weekenden.
3 jaar geleden
Erg herkenbaar dit had ik in het begin ook, nu zien ze mijn dochter en mij elke week omdat ze oppassen en daardoor is hun behoefte gestild en is het verder oké zo.
Ik weet niet hoe je band is met je (schoon)ouders, maar dat speelt misschien ook mee in hoeverre je ‘zin’ hebt in iedere week bezoek.
Maar los daarvan als jouw eigen behoefte minder is zou ik toch echt kijken hoe je hierin je grenzen kan gaan aangeven, ik vind het absoluut niet gek, denk echt aan jezelf ook hierin!
3 jaar geleden
Ik word er gek van. Aan het begin kwamen mijn schoonouders bijna elke dag. Ongevraagd. Vertelde mij altijd wat ik moet doen. Na daarover in gesprek te zijn geweest ging het beter. Voor een paar weken dan. Ze zou twee ochtenden in de week langs komen zodat ik aan het werk kon(eigen bedrijf) dit resulteerde in een baby van drie maanden die een hele ochtend wakker gehouden werd. Ze zag hem zo weinig….. in de middag kon hij wel slapen…
mijn man heeft hem een keer een ochtend mee genomen en moest even naar de zaak. Zijn moeder was daar ook en zou op hem letten terwijl hij even aan het werk was. Ik zou hem ophalen aan het eind van de ochtend. Gelukkig klopte mijn voorgevoel en ben ik er eerder heen gegaan. Wat blijkt. Oma is weg gegaan en mijn zoon hij was toen 4 maanden stond op de hoek van de tafel in de kantine zonder gordel compleet in paniek. Half hangend uit de maxicosi. Dit had goed fout kunnen gaan. Ik weet ook niet hoelang hij alleen is geweest. Mijn man ook niet die wist ook niet dat ze weg was gegaan.
Sinds dien komen ze alleen op zondag langs vaak in de tijd dat hij in bed ligt en vraagt ze of we hem niet even wakker kunnen maken.
Ze vind het dan raar dat ik dan vaak chagrijnig reageer🙈
3 jaar geleden
Elke week, maar de communicatie hierover is heel goed. Mijn moeder past elke donderdagochtend op en dan is zij daar. Mijn vriend heeft op vrijdag papadag en vind het dan gewoon leuk om naar zijn ouders te gaan / uit te nodigen. Dus daar ben ik dan niet bij. En soms zien we onze ouders nog eens in t weekend of ze passen nog een keer extra op als dat voor ons uitkomt. Maar ze wonen allebei in de buurt dus kan soms ook gewoon voor een halfuurtje zijn :)
3 jaar geleden
Reactie op ellen9303
Ik word er gek van. Aan het begin kwamen mijn schoonouders bijna elke dag. ...
Zooo echt niet chill! In de ochtend wakker houden.. ik zou haar dan echt een paar keer midden in de nacht wakker bellen.. ‘vervelend he als je wakker wordt gehouden op
momenten dat je slaap nodig hebt’ ik zou ook chagrijnig worden..
3 jaar geleden
Reactie op ellen9303
Ik word er gek van. Aan het begin kwamen mijn schoonouders bijna elke dag. ...
Oh wat erg gewoon achter laten. Hoe dan? Zeg dan gewoon dat je moet/wil gaan.
Je hebt zeker het recht chagrijnig te reageren op ze. Goed dat je voor je kleintje opkomt (qua slaapjes).