32 Reacties
3 jaar geleden
Schoonmoeder en mijn moeder bijna elke week, soms een weekje niet. Komt door de oppasdagen. Mijn vader meestal 2 keer per maand als mijn ouders een bakkie komen doen of wij daarheen gaan. Mijn schoonvader en zijn vrouw (bonusoma) eens in de twee a drie maanden ongeveer. Soms wat vaker net hoe het uitkomt.
3 jaar geleden
Ons zoontje ziet de ouders van mijn man ongeveer dagelijks. Sinds mijn moeder in april herseninfarcten heeft gehad, kunnen we eigenlijk ook niet zonder hen en de hoeveelheid oppassen dat zij doen. Nu ligt mijn moeder opnieuw in het ziekenhuis op de IC te vechten voor haar leven na een heftige hersenbloeding en omdat wij dagelijks naar haar toe gaan (mijn vader leeft niet meer) ben ik ontzettend blij dat mijn schoonouders hun hele planning aanpassen om er voor ons en ons zoontje te zijn wanneer dat nodig is.
Ik snap dat iedereen ook een eigen leven heeft, maar het is inderdaad ook hun kleinkind en vaak zijn opa’s en oma’s er ook in noodgevallen wanneer je even niet zonder kan. Dat is ook goed om in gedachten te houden.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Sterkte. Dit lijkt me vreselijk zwaar.
Dankje! Heel heftige tijd is het inderdaad
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Heftige situatie zeg, sterkte!
Ja klopt, gaan maar gewoon op de automatische piloot door… dankje!
3 jaar geleden
1x per maand minimaal. Soms meer. We wonen op afstand. Ergens vind ik dit fijn. Mijn eigen moeder is geneigd van mijn kind haar levensinvulling te maken en dat gaat mij te ver. Bezoek vrienden en familie, vind een hobby maar dring jezelf niet op in mijn leven. Sorry, maar sommige oma's zijn te dominant en overdrijven hun rol. 😬
3 jaar geleden
Wij gaan bijna nooit naar oma en opa. Ik heb zelf alleen een moeder maar daar gaan we niet zoveel naar toe en schoonouders heb ik geen band mee.. Ik breng de kleine daar minimaal 1 keer per maand naar toe een uurtje ongeveer.. Voor de rest probeer ik haar een beetje naar vrienden te brengen om af en toe met hun kindjes te spelen.
3 jaar geleden
Wij hebben 3 paar opa's en oma's (aan mijn kant allebei hertrouwd)
Mijn moeder en mijn schoonmoeder passen elke week een dag op, die zien de kleine dus elke week, zonder dat wij daar 'last van hebben'. Daar gaan we verder ook weinig naartoe.
Mijn vader+zijn vrouw komen 1a 2x per maand langs, en verder elke week wel een xtje videobellen met de kleine
3 jaar geleden
Mijn ouders passen elke week 2 dagen op, kinderen blijven daar 1 nacht per week slapen. Vindt iedereen heerlijk, zij genieten van de kleinkinderen en wij tanken bij. Echt luxe 🙊. Maar: ieder z’n ding!