80 Reacties

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Manneke drinkt 120 en is 4,5 kilo. Wordt nog wakker in de nacht voor nacht voeding. Doorslapen kan je niet afdwingen.

3 jaar geleden

Onze zoon is sinds gisteren 5 weken oud en hij krijgt borstvoeding op zijn verzoek. De laatste paar dagen is hij savonds veel wakker en vraagt hij ook vaak de borst. En snachts slaapt ie dan door vanaf ca 01u tot ca 8u smorgens. Denk dat hij gewoon zijn ritme heeft gevonden.

3 jaar geleden

Reactie op schnacksi

Onze zoon is sinds gisteren 5 weken oud en hij krijgt borstvoeding op zijn ...
By the way, m’n zoontje is ong 4,8 kilo. Bij geboorte was ie 3410gr. Ik geef fulltime borstvoeding.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen 7 weken en was met 6 weken 5,1kg. Ons schema ziet er als volgt uit: 07.30u: 120cc 11.30u: 120cc 13.00u: 120cc 18.30u: 120cc 22.00u: 150cc 03.30u: 90cc Sinds een paar dagen maakt hij na de avondfles dus best een lange ruk. Wat heel fijn is! Iedere avond hoop ik stiekem dat hij iets langer slaapt, maar 1 nachtfles is volgens mij echt geluk als ik andere jonge ouders mag geloven 🥰.

3 jaar geleden

Hier tot nu toe alleen borstvoeding, dus geen idee hoeveel ze precies drinkt. Ik voed op verzoek, dus verschilt per dag hoe vaak en hoe veel ze drinkt. Af en toe een flesje afgekolfde melk, geven dan ongeveer 100, op advies van het CB. Ene keer drinkt ze dit wel op, andere keer niet. Nachten zijn nog erg wisselend..laat er wel steeds vaker één keer 5 uur tussen zitten, maar is soms ook na de voeding van 21 uur.

3 jaar geleden

Ons zoontje is morgen vijf weken en drinkt ook 120cc. Sinds vandaag proberen we dit om de 4 uur aan te bieden, tenzij hij eerder komt. Wij hebben de puckababy piep en daar slaapt hij goed in! Meestal komt hij om de vijf/zes uur en we hebben hem 3 x zelf wakker gemaakt na 6 uur slaap. Vandaag bij het CB gehoord dat wakker maken na 6 uur niet nodig is voor ons zoontje. (Drinkt voldoende en groeit goed).

3 jaar geleden

Reactie op Daan86

M'n dochter is 4 weken en 4.6kg Ik geef 90+4 en dat 8x per dag. Ze komt nog ...
Het is toch 90+3 en 120+4 ?

3 jaar geleden

Reactie op mothertobe123

Dan zit je op een totaal van 720cc per dag. Valt echt wel mee hoor, ik zit ...
Ja ga ik ook doen ❤️

3 jaar geleden

Reactie op kellyjohanna

Zeide ze ook tegen mij, maar niet naar luisteren. Gewoon je moedergevoel vo ...
Ga ik ook doen ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Kaapverdiaansse

Bij mij toen ik voor t eerst naar CB ging en ik zei precies t zelfde, t was ...
Ja klopt, jij zelf weet het het beste voor je kind toch

3 jaar geleden

Ik volg de lijn van de nutrilon pakken. Ons kindje weegt nu 8 pond en krijgt 160 + 5 schepjes kv aangeboden 5x daags. In de nachten slaapt ze nu wel door. Af en toe een beetje jengelen omdat ze dan haar tut kwijt is maar in principe slaapt ze van 00:00 - 06:30

3 jaar geleden

Reactie op chelle92

Ik volg de lijn van de nutrilon pakken. Ons kindje weegt nu 8 pond en krijg ...
Sorry bedoel 150 + 5 schepjes

3 jaar geleden

Reactie op chelle92

Sorry bedoel 150 + 5 schepjes
Maar dan zou het 120 moeten zijn met 4 kilo toch? Pas met 4 kg 150?

3 jaar geleden

Onze zoon is maandag 7 weken en woog afgelopen dinsdag op het cb 4430 gram. Hij zou 5x 150 ml mogen, maar soms heeft hij behoefte aan meer dus geven we hem toch sinds een paar dagen 1x per dag 180 ml, anders heeft hij gewoon honger en dat lijkt ons ook niet de bedoeling🙈

3 jaar geleden

Onze zoon weegt 4635 op dit moment en krijgt 150ml + 5 schepjes. Laatste fles om 22:30 en dan komt hij om 6/6:30 weer. Met 37 geboren en nu 8 weken oud.

3 jaar geleden

Je rekt met 120 a 150cc toch enorm de maag op? Houdt aub de richtlijn 150 a 140ml x kg / aantal voedingen per dag aan. Veel gezonder!

3 jaar geleden

Zoontje is 5 weken en ligt 21.00 op bed en komt sochtends tussen 07.00 a 08 ...
Waarom laat je hem al zolang doorslapen?! Je ontziet hem dus gewoon een voeding?! 50cc is voor een baby'tje van 5 weken een mooie tussen hoeveelheid en nachtvoedingen zijn juist goed voor z'n ontwikkeling. Ik schrik hier echt van!

3 jaar geleden

Reactie op Mama-dec20

Je rekt met 120 a 150cc toch enorm de maag op? Houdt aub de richtlijn 150 a ...
Onze zoon heeft hier niet genoeg aan. Wij hebben overlegd met het CB en zij hebben ons dit aangeraden.

3 jaar geleden

Reactie op mothertobe123

Hoe vaak per dag (welke tijden) geven jullie, jullie kleine de fles? Mijn d ...
Waarom????

3 jaar geleden

Reactie op Mama-dec20

Waarom laat je hem al zolang doorslapen?! Je ontziet hem dus gewoon een voe ...
Wellicht slaapt de baby zelf al door? Ieder weet wel wat het juiste is voor hun kleine. Zou je aub niet zo willen oordelen? Ik zie op je profiel dat he 1 kindje hebt dus mag ik aannemen dat jouw kennis uit boeken komt en niet uit ervaring? Laat mensen in hun waarde alsjeblieft. We zijn allemaal moeders die onzeker zijn dus jouw reacties maken vrouwen wellicht nog onzekerder.