8 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje us 15 maanden en ik merk bij hem echt dat hij behoefte heeft aan meer eten. Dus hij krijgt van mij in ochtend een fles van 150cc, na een uurtje 1 boterham, voor het slapen gaan nog een tussendoortje of fruit. In de middag 2 boterhammen, fruit of tussendoortjes. In de avond 250 gram avondeten en toetje. Voor het slapen gaan nog een fles van 150cc ( drinkt hij nooit helemaal op). Ik denk ook altijd dat hij te veel krijgt maar hij eet het zonder moeite op en wordt ook echt kwaad als hij te weinig eten krijgt. Ik denk dat elk kindje verschilt is de hoeveelheid eet behoeftes.

2 jaar geleden

Er is ook een topic die heeft "eetschema baby 15 maanden". Daar zul je ook in terug zien dat het helemaal normaal is wat je doet. So don't worry! :)

2 jaar geleden

Bij Brinta als ontbijt geef ik ca. 180 ml melk en dan zit hij vol. Bij 100 ml zou mijn kind ook nog een broodje lusten. In de middag eet hij dan 2 broodjes. Warm eten denk ik tussen de 250 á 300 gram. En dan nog tussendoortjes zoals fruit, groente, yoghurt, etc.

2 jaar geleden

Klinkt voor mij heel normaal hoor. Mijn dochtertje eet sochtends een boterham met bekertje melk en soms nog een cracker. Tussen de middag een of twee boterhammen of een boterham en cracker. Sochtends fruit tussendoor en smiddags wisselend een biscuitje of rozijnen of fruit oid. Savonds denk ik ook ongeveer 300 gram avondeten. Ik weeg het niet en het wisselt nogal hoeveel ze wil. Voor het slapen nog 120ml melk. Ik denk dat als je kindje aan geeft dat hij dit nodig heeft en verder zijn curve volgt is het prima toch?

2 jaar geleden

1 boterham sochtend 10.00 rozijntjes of koekje 12.00 warm eten of broodje 15.00 lekkers 18.00 warm eten of broodje 19.00 pyama pap

2 jaar geleden

7u 1a2 boterhammen 10u stuk fruit 12 1a2 boterhammen 15u koekje/fruitzakje/rozijnen 17.30 warme maaltijd+toetje (18.30 bekertje melk)

2 jaar geleden

07:30 pap (verschilt per keer welke soort), of een omelet met vulling, heel soms brood 09:30 fruitmoment 11:30 twee boterhammen 15:30 meestal iets als een gekookt eitje of mozarella. Daarna een koekje 17:30 avondeten met de pot mee (gezond). Anders hebben we altijd wat maaltijden voor haar ingevroren liggen en potjes

2 jaar geleden

Mijn dochter is 16 maanden en eet vanaf een jaar al pap 's ochtends. Ze krijgt dan 200ml, meestal gaat dit op. Heel af en toe blijven er een paar happen staan.