30 Reacties
2 jaar geleden
Nee, wij hebben er ook heel veel moeite mee om onze dochter te laten drinken. We komen zo rond de 350ml uit per dag en dan lopen we echt de hele dag te pushen om te drinken. Het lijkt alsof ze veel drinkt maar als we het nameten is het maar een paar milliliter helaas. Tips zijn welkom haar ontlasting is daardoor namelijk ook erg hard.
2 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt ochtend en avond 180ml melk drink die helemaal op. En ochtend en middag drinkt die 2 hele flesjes kleine dr Brown flesje leeg (water met 1 mini druppel raak siroop). Mijn zoontje drinkt erg veel.
2 jaar geleden
Dat haalt mijn dochter ook niet. Bij elke maaltijd drinkt ze een paar slokjes en soms tussendoor nog. Dus 300ml zijn wij ook blij mee.
Zoetigheid drinkt ze beter, maar wij willen het zoveel mogelijk bij water en zuivel houden. Yoghurt en fruit eet ze wel goed, dus dat tellen we dan ook maar als vocht 🙈.
2 jaar geleden
Reactie op Sara86
Nee, wij hebben er ook heel veel moeite mee om onze dochter te laten drinke ...
Daarom zijn wij toch diksap gaan geven. Vind ze heeeerlijk. Van 2 slokjes water ging ze naar bekers vol. Nu drinkt ze 3 a 4 kleine philips rietjesbekers leeh en ik denk in totaal 120ml melk. Fruit smoothies vind ze trouwens ook heel lekker.
2 jaar geleden
Hier geven we nog 3x de fles. De kinderarts vind het prima.
3x 150 ml.
Ik vul ongeveer 2x (sommige dagen. 3x) haar avent beker met rietje per dag met water. Wij wonen in de tropen en ze lijkt hier echt voldoende aan te hebben. Ze heeft goede luiers en groeit perfect. Ze geven het echt zelf wel aan als ze wat extra willen! Beker met water staat overigens altijd binnen hand bereik.
2 jaar geleden
Toevallig gister ook over na aan het denken. Hier ook rond de 300. Hij wil ook echt niet meer en heeft wel de hele dag zijn drinkbeker bij hem staan. Alleen 's ochtends nog een fles de rest via bekers. Ik merk als ik drinken via de fles geef hij meer drinkt. Maar willen juist de fles afbouwen.
Wel goede luiers, daar ga ik dan maar vanuit.
2 jaar geleden
Hier vul ik nu 3 x per dag de rietjes beker van 200 ml met water / thee
Verder krijgt ze ongeveer nog 300/400 ml koemelk.
2 jaar geleden
Hier komen we ook echt niet aan die liter! Ik heb verder eigenlijk geen idee hoeveel het ongeveer is, het wisselt nogal eens. Maar ze groeit goed, eet goed, is vrolijk & alert en heeft prima luiers.
Een tip die voor ons wel werkt is om een smoothie te maken, die gaan er altijd in. In meng dan yoghurt, melk en iets van fruit in de blender. Drinkt ze dan uit de rietjes beker, dan drinkt ze zo ineens 300ml 😜
2 jaar geleden
2x 210 ml groeimelk. Ochtendfles en avondfles is dat dan. En water denk ik 150 ml per dag