22 Reacties
2 jaar geleden
Ja dit heeft hij gehad en is nu sinds een paar dagen weer over. Ik vermoed dat hij enorme dorst had. Na het drinken van water gaat hij weer slapen.
2 jaar geleden
Hier dus ook zoiets ineens. Al een paar nachten wordt m'n zoontje krijsend en ontroostbaar wakker om 3, 4 of 5 uur. Gisternacht zei hij dat z'n buik pijn deed en nu weer, maar wat daarvan waar is? Hij wil volgens mij vooral naar de woonkamer om z'n programma te kijken, want dan is er niks aan de hand. Hij wil in ieder geval onder geen beding terug in bed.
Hij wil trouwens ook al een week niet slapen als het bedtijd is en krijg hem dan pas om 22:00 uur weer in bed😓 Zie hem wel veel in z'n mond wroeten, dus wellicht ook tanden/kiezen die doorkomen. Het lijkt in ieder geval weer zo'n fantastische fase te zijn🥲😪
Hopen dat het snel over is🤞
2 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde. Eerst de slaapregressie rond 17 maanden wat echt 2 maanden heeft verduurd, toen 2 weken weer alles ok en nu is het weer drama. Ook s’nachts veel huilen, zodra je even langsgaat stopt hij meteen en gaat weer liggen, maar als je wegloopt hysterisch :-(
2 jaar geleden
Google eens op night terrors. Zoals je het omschrijft klinkt het daar wel wat naar. Heeft ons zoontje regelmatig als hij een drukke dag heeft gehad of niet helemaal fit is. Hier hielp het om hem rond 22.30 nog even te verschonen. Dan werd hij niet echt wakker maar verstoorde je zn slaapritme wel wat.
En als hij het dan wel heeft gaat het hier het snelste over als ik echt niks doe. Soms kijk ik toe via de babyfoon. Eerst ging ik hem troosten wat er toe leide dat ik wel 30 minuten met een krijsend kind zat. Daarna ging ik er slechts bij zitten en aaide ik hem wat maar als ik dat deed werd het ook erger. Als ik hem nu hoor (herken nu echt wel het verschil tussen een night terror en dat hij bewust huild) kijk ik toe via de babyfoon en dan is het vaak met een paar minuutjes over en slaapt hij verder.
2 jaar geleden
Hier sinds 1.5 week.. zo hard krijsen snachts, in t begin was ze nog te troosten en weer rustig te krijgen maar laatste tijd is t echt gewoon krijsen en wil ze niks. Vannacht maar tussen ons in gelegd was t enige wat hielp want ze bleef bezig ze kwam elke 10 min. Wat is dit vermoeiend zeg. Ook de verlatingsangst is zeker een oorzaak denk ik maar dit is echt niet leuk meer.......
2 jaar geleden
Reactie op Yaaaaaan
Is het ondertussen al over bij jullie kleintjes? Onze meid is al 4+
weken ...
Hier er niet vanaf.. maar ik laat haar nu naast me slapen op een apart bed. Dus ze start in der eigen bed en halverwege de avond als de "drama" begint gaat ze daar verder. Ik was kapot na alles en nu slapen we beiden... soms slaapt ze 2-3 dagen ineens door in der eigen kamer en dan is het weer over... dus voor nu maar zo "opgelost" misschien niet het beste maja.
2 jaar geleden
Reactie op Kleintje1991
Hier er niet vanaf.. maar ik laat haar nu naast me slapen op een apart bed. ...
Fijn dat dat bij jullie werkt ❤️ Bij ons wil ze niet eens tussen ons in slapen. Hele buurt krijst ze bij elkaar "melk melk" en dan eenmaal beneden wil ze geeneens melk drinken. Alleen maar rondrennen en spelen.
Laten liggen of ernaast zitten ook geprobeerd. Maar dan gaat ze steeds harder krijsen. Ze zweet zo erg dat ze drijfnat wordt 😭
2 jaar geleden
Reactie op Yaaaaaan
Fijn dat dat bij jullie werkt ❤️ Bij ons wil ze niet eens tussen ons in sla ...
Ah.... ja hier lukt het ook niet tussen ons in te slapen... ik slaap op de bank en ernaast staat een bedje... ken wel het nog harder krijsen en naar beneden, het spelen ook maar dat is hier na een min of 10 over... is ook wel pikkedonker beneden en ik geef 0.. reactie dus ineens gaat ze liggen en is ze vertrokken... hoop dat je gauw een oplossing vind, of dat het ineens over is!
2 jaar geleden
Het is hier ook 1 groot drama in de avond/nacht en het begint al bij het naar bed toe gaan 😰. Zodra je de kamer uitloopt is het gillen geblazen! We zijn vorige week gestopt met de speen en dat ging goed, totdat we merkten dat haar laatste kiezen doorkomen 😳! Het is heel zielig, maar we durven niet meer de speen terug te geven want dan is het volgende keer nog moeilijker om weer te stoppen. Ik denk dat de combi geen speen + kiezen die doorkomen een beetje teveel is 🥵 (en voor ons ook!!)
2 jaar geleden
Bij ons is dit ook, voor onze eigen nachtrust een matras op zijn kamer gelegd. (Deden hem eerst bij ons in bed maar wil niet dat hij daar aan gaat wennen) Als hij dan snachts gaat krijsen ga ik er naast liggen op zijn kamer en dan is het opgelost. Speelt miss dan nog 5 a 10 min en is weer KO. Soms word ie later op de nacht dan weer wakker en zeg ik mama is hier ga maar lekker slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Preggy
Mijn nichtje heeft dit met haar dochter ook rond deze leeftijd gehad en die ...
😱