18 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben eigenlijk door allerlei fases gegaan met mijn dochter en haar slaapjes en ook dit heb ik recent vaak meegemaakt en sinds een week gaat het goed. Ze slaapt weer op tijd in haar eigen bed zonder dat ik er naast moet liggen of zitten. Wat ik heb gedaan is een tip toegepast van een kennis. We hebben haar bedtijd verschoven van 19:00 uur naar 20:00 uur. Dit lijkt misschien heftig maar ze deed het echt heel goed. 2e tip was afscheid nemen van haar speelgoed en knuffels in de woonkamer om haar zo mentaal voor te bereiden op haar slaapje. Daarnaast blijf ik wel een paar minuten voor de deur staan om een paar keer. Ga maar lekker slapen te roepen als ik merk dat ze huilt of naar me roept. Misschien heb je hier wat aan. Succes
2 jaar geleden
Speen, knuffel, nachtlampje, sterrenhemel? Heeft hij sinds kort een andere kamer of ander bed dat hij moet wennen? Hier slapen ze vanaf geboorte in hetzelfde bed, nu in een andere kamer. Ik had een sterrenprojector gekocht zodat er afleiding was. Heeft hier enorm goed geholpen.
2 jaar geleden
Reactie op TwinGirlsMom
Speen, knuffel, nachtlampje, sterrenhemel? Heeft hij sinds kort een andere ...
Nope, alles is hetzelfde… daarom vind ik het ook zo raar. We doen net als elke avond hetzelfde, alles is hetzelfde en nu opeens dit.
Hij heeft een speen en knuffel maar die gooit hij gelijk z’n bed uit van woede.
2 jaar geleden
Reactie op Nakha
Ik ben eigenlijk door allerlei fases gegaan met mijn dochter en haar slaapj ...
Dank je wel. Dat gaan we morgen maar proberen. Hopelijk werkt het hier ook.
2 jaar geleden
Bij ons ook precies zo me zoontje van 20 maanden ook ineens constant aan het huilen sinds die lig. Snappen er ook niks van. 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Bij ons ook precies zo me zoontje van 20 maanden ook ineens constant aan he ...
Vind het zo sneu 😞
2 jaar geleden
Reactie op lisanne1393
Nope, alles is hetzelfde… daarom vind ik het ook zo raar. We doen net als e ...
Het kan ook een sprongetje zijn. Die knuffels uit bed gooien herken ik.
2 jaar geleden
Reactie op lisanne1393
Vind het zo sneu 😞
Jaa ik ook!! Ik denk dat die ziekjes gaat worden. Ik merk dat altijd aan zijn huiltje. Hoop het niet voor de kleine man🙏🏼🙁
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Jaa ik ook!! Ik denk dat die ziekjes gaat worden. Ik merk dat altijd aan zi ...
Onze kleine man is net weer beter dus hopelijk worden ze beide niet ziek!
Hij kwakkelt elke keer met koort/verhoging. Z’n kiezen zijn nog nergens te bekennen maar last heeft hij wel. En mega veel kwijlen
2 jaar geleden
Ik merk bij mijn zoontje dat hij nu vooral de check doet of wij er nog zijn. Verder op sommige nachten echt ergens last van (ik vermoed de kiezen). Hij slaapt nu de ene nacht in zijn bed zonder probleem en de andere nacht in het campingbedje bij ons op de kamer. Hij heeft het de afgelopen nachten ook verschrikkelijk warm en onze kamer is een graad koeler.
2 jaar geleden
Reactie op TwinGirlsMom
Het kan ook een sprongetje zijn. Die knuffels uit bed gooien herken ik.
Nee hoor, we hebben het oei ik groei boek nu uit dus de sprongetjes zijn klaar🤣
Haha was het maar zo!
Als er niks anders is kan het idd zo zijn dat je kindje gewoon niet helemaal fit is. Misschien wat last heeft van het weer of een drukke dag heeft gehad?
Hier wisselt het ook een beetje.. meestal ligt hij meteen zo stil in bed maar heel soms wil hij nog wel eens flink huilen. Ook geen idee waarom. Nouja lang verhaal kort, ik breng hem altijd op bed, maar ik krijg hem dan niet stil. Zn papa wel. Misschien dat eens proberen?
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Nee hoor, we hebben het oei ik groei boek nu uit dus de sprongetjes zijn kl ...
Ik heb dat boek niet, dus geen idee.
Ook verder geen ervaring mee, hier liggen ze gewoon gelijk in bed en ze zijn stil en slapen..
Maar inderdaad, het kan de warmte zijn, tandjes, niet lekker.. maar dan kan je nog niet echt weten wat het precies is.
Al een oplossing/oorzaak gevonden @lisanne1393?
2 jaar geleden
Reactie op TwinGirlsMom
Ik heb dat boek niet, dus geen idee.
Ook verder geen ervaring mee, hier li ...
Wat het was geen idee. Maar hij slaapt weer in zijn eigen bed. Alleen ik mag hem naar bed brengen, bij z’n vader gaat hij keihard huilen. En elke nacht komt hij wel en wilt hij niet meer in z’n eigen bed maar bij ons op de kamer in het campingbedje… na de vakantie gaan we dat er ook even uithalen😂
2 jaar geleden
Ik neem hem op dit soort momenten gewoon op de kamer. Slaap vaak genieg in z'n eigen bed. Ga mezelf niet meer moe maken met moeten in eigen bed...
Dat helpt inderdaad mijn humeur en vermoeidheid soms niet. Als je er geen problemen mee hebt zou ik dat op deze momenten zeggen je mag nu even hier, morgen weer in je eigen bedje. Dat helpt vaak bij mij wel.
2 jaar geleden
Wij hebben dat probleem ook gehad... Onze zoon ging altijd heel makkelijk naar bed. Kus, dikke knuffel, erin leggen, vrolijk zwaaien en hij sliep..
Tot z'n zusje geboren werd... Daarna sliep hij niet meer door. Eerst was even snachts een knuffel geven en weer terugleggen genoeg, maar hij maakte het steeds bonter... Hysterisch huilen, helemaal in paniek. Tot je vroeg: wil je een flesje/wil je een boekje lezen... Grote ogen en een enthousiaste jaaaa! Alle paniek voorbij.
Nou toen heb ik 1x gedacht ik ga het anders doen.. ik doe de deur open en zei: potverdorie, het is midden in de nacht. Je gaat nu stoppen met huilen, liggen, en slapen! En weer weg. Hij gaf geen kik meer.. en sindsdien slaapt hij alweer 2 weken moeiteloos door.
Het was denk ik mopperen op precies het juiste moment😅 (ik mopper normaal echt nooit op hem, dus een beetje mopperen had heeeeel veel succes)
2 jaar geleden
Misschien hier mensen met ervaring. Al weken slaapt ze slecht, gewoon niet slapen uiteindelijk de minuten regeling gedaan en toen sliep ze binnen 15min. Alleen nu word ze wakker rond 21:30 en dán is het niet huilen maar echt (angst)krijsen tot aan overgeven toe. Ze schreeuwt beneden beneden. Zodra we naar beneden lopen, een beker water pakken valt ze direct in slaap.... dus ik heb der kamertje al veranderd, bedje verplaatst nacht lampje gezet maar niks lijkt te helpen. Boven een beker water gegeven maar deze word zo door naar der kamer gesmeten.... k weet het niet meer...
2 jaar geleden
Hier duurde de fase zeker 4 weken, het was verschrikkelijk ook krijsen tot spugen aan toe. Wilde ook naar beneden. We hebben van alles geprobeerd en toen was het opeens over, dus denk dat je 'even' door moet bijten