25 Reacties
3 jaar geleden
Hoi lieve mama,
Wij hebben (mijn man en ik) ook corona gehad. En beide onze baby verzorgd, kon namelijk niet anders op dat moment. Gelukkig heeft ons mannetje nergens last van gehad. In overleg met de huisarts hebben we hem niet laten testen, omdat we toch al in quarantaine zaten. Beterschap! 🍀
3 jaar geleden
Ik heb ook corona gehad en ons zoontje toch bij ons gehouden. Helaas is hij wel erg ziek geworden, had trouwens ook last van tandjes en dagen koorts. Wij wilden hem niet testen maar weten zeker dat hij ook corona heeft gehad. De eerste dag heb ik hem niet aangeraakt, hij was er erg verdrietig om en werd echt een ander kind. De dagen erna heeft m'n man voor hem gezorgd maar toch ook zelf opgepakt. Je kan niets anders, we zaten 2 weken in quarantaine. Beterschap mama!
3 jaar geleden
Hier ook, heb in augustus Corona gehad en ben ernstig ziek geweest tot 42 graden
Heb mijn dochter gewoon verzorgd en ze heeft er geen last van gehad gelukkig.
Natuurlijk heb ik altijd mondkapje gehad.
3 jaar geleden
Ik heb er geen verstand van, maar is het juist niet beter als je kindje het ook krijgt?
Zodat die in iedergeval zelf antistoffen aanmaakt?
Misschien rare beredenering hoor 🙈😅
3 jaar geleden
Hoi! Wat erg dat je het hebt en ondanks de vaccinatie!😢.
Ik heb het ook gehad 2 weken geleden. Eerst mijn man, toen ik. Toen ik klachten kreeg gelijk een mondkapje opgedaan bij het verzorgen. En ik geef nog borstvoeding.
Ze heeft er weinig last van gehad. Ze was 1 dagje niet lekker en koorts (38,8), maar na 1 dagje was het helemaal over en wat ze weer lekker zichzelf.
Hopelijk wordt je niet erg ziek en je zoontje ook niet! Beterschap en sterkte!
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik heb er geen verstand van, maar is het juist niet beter als je kindje het ...
Klopt natuurlijk dat ze zelf antistoffen gaan maken als ze ziek zijn, maar je hebt ze toch liever niet ziek, zo werkt dat...
Ik geef nog borstvoeding dus ik zou geen afstand gaan houden. Ze krijgt dan ook nog antistoffen van mij, dus dan worden ze niet zo heel erg ziek.
Ik denk dat je ook vanuit het gevoel moet kijken... Ik zou geen dag zonder contact met de kleine hummel kunnen, dus zou ik het ook niet doen.
3 jaar geleden
Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar kennis van ons was juist aangeraden om wel in contact te blijven met het kind aangezien de antistoffen vanuit de borstvoeding het kind beter zou beschermen én een minder ernstig verloop als ze het toch kreeg.
3 jaar geleden
Mijn vriend heeft 3 weken Corona gehad. We waren met z’n allen in quarantaine. Hij heeft zich niet afgezonderd van ons, heeft gewoon nog met haar gespeeld. We sliepen s nachts wel apart (dochter sliep ook in ons bed). Zowel mn dochter als ik hebben het beide niet gehad.
3 jaar geleden
…de vaccinaties zorgen er alleen maar voor dat het ziekteverloop minder heftig is.. 🙈 niet dat je het niet meer kunt krijgen (en/of doorgeven)
Ik snap je dilemma met betrekking tot je dochter wel. Ik zou zelf geloof ik mijn dochter “gewoon”. Misschien geen kusjes en extra letten op de hygiëne.. maar je kunt het zo’n kleintje niet uitleggen.
3 jaar geleden
Beterschap!! 🍀
Hoe voel je je nu en waar is je kindje?
dankjewel! Mijn smaak is helemaal weg en voel me echt heeel down.. mijn dochter is al sinds gister bij mijn moeder maaar ik mis haaar zo erg... en als k dan al deze reacties lees dan wil ik haar echt weer bij me hebben.. het is alleen zo dubbel want ik wil echt niet dat ik haar op een of andere manier toch kan besmetten 😞 mijn man krijgt morgen zijn uitslag binnen en als die negatief is dan laat ik haar gewoon weer bij ons komen... mis haar echt veelte erg😢😢😢😢 lief dat je het vraagt❤️
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
…de vaccinaties zorgen er alleen maar voor dat het ziekteverloop minder hef ...
Klopt inderdaad. Ook na een prik kan je besmet raken, maar het blijft toch altijd schrikken als je ineens ziet dat je corona hebt. 1.5 jaar lang niet gevaccineerd, van alles gedaan, maar niet besmet.. en dan nu maandje na de prik toch corona krijgen is echt heel erg balen😞 maargoed het loopt zoals het loopt. Inderdaad.. geen kusjes maar hopelijk door hygiënisch te werk te gaan wordt ze niet ziek😞
3 jaar geleden
Reactie op momox
dankjewel! Mijn smaak is helemaal weg en voel me echt heeel down.. mijn doc ...
Ahh wat een verdrietige situatie. Hopelijk voel je je snel wat beter en kan je kindje weer thuiskomen. ❤ Ze is bij je moeder in goede handen. Blijf dat in gedachten houden. 🤗
3 jaar geleden
Reactie op momox
Klopt inderdaad. Ook na een prik kan je besmet raken, maar het blijft toch ...
Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad! Het was ook niet bedoelt als aanval, als dat wel zo voelde, dan ook mijn excuses!