31 Reacties

2 jaar geleden

1 oplossing is om je in ieder geval te vaccineren, niet alleen voor jou een oplossing maar ook voor de rest van het land om eindelijk eens uit deze pandemie te komen. En verder; kun jij niet werk zoeken en je kinderen naar de opvang? Al is het maar voor 1 of 2 dagen.. in de tussentijd veel naar buiten? Boodschapjes opdelen en ‘s ochtends en ‘s middags een keer op pad? Op bezoek bij vrienden / familie.

2 jaar geleden

Reactie op Mrgt

1 oplossing is om je in ieder geval te vaccineren, niet alleen voor jou een ...
Dat vaccineren kan niemand voor me bepalen ik doe het nog niet en heb ik redenen voor maar ga er verder niet op in iedereen heeft zijn eigen mening daarin.🙂 En ze gaat vrijdags al naar de creche en dinsdag en donderdag ochtend psz en alleen me vriend werk en ik niet dus een creche is gewoon teveel geld als je geen toeslag terug krijg.. dus 2 dagen is dus al geen optie. En naar buiten vind zij zelf niet leuk ze hou echt niet van de kou na 2 tellen wil ze weer terug naar binnen. Me zoontje slaapt smiddags en me vriend werkt fulltime dus als hij slaapt kan ik met haar boodschapjes doen maar dat is ook maar voor ff. En met vriendinnen spreek ik zeker af maar kan ook niet altijd want die werken allemaal. Dus heb alles al geprobeerd en doe ik al. Het is gewoon 1 en al drama.

2 jaar geleden

Wat naar en vervelend dat je je zo voelt!! Het is ook lastig om er wat gezelligs en leuks van te maken elke dag als je niet goed in je vel zit. Geen werk hebben en 24/7 moeder, vrouw en huishoudster zijn helpt daar niet in mee. Wat jij nodig hebt is een dag in de bijv 2 weken even opladen. Iets voor jezelf! Is er iemand die eens in de 2 weken een ochtend/middag en/of avond kan oppassen? Je hebt heel erg me-time nodig lees ik al.. en dat is herkenbaar! Zelf is december de drukste maand bij ons op werk, en de kleine man is natuurlijk jarig in december + manlief en ik werken beide al anderhalf jaar thuis op elkaars lip. Als mijn bonusdochter dan hier is, 5 jaar en kan ook een hele negatieve manier van aandacht vragen inzetten, dan merk ik ook dat het me even teveel wordt deze weken. Ik merk dan ook dat mijn lontje korter is dan gewenst naar mijn man en zijn dochter. Compleet onterecht, maar feit is dat het zo is. Ik heb dan ook 1x in de 2 weken de zondagochtend tot 12u opgeëist om even langer te mogen blijven liggen, uitgebreid te douchen en weet ik het. Ik merk dat deze uurtjes alleen al veel doen voor mij, dat ik daarna weer een veel leuker en liever mens ben 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Wat naar en vervelend dat je je zo voelt!! Het is ook lastig om er wat geze ...
Jaa dat is het waarschijnlijk idd echt even me-time nodig. Ik ben door de weeks maar ook in het weekend constant bezig met die kinderen en me vriend veel minder.. hij vind het prima zo “omdat hij werkt door de weeks” gaat ook veel niet eerlijk hier daar hebben me vriend en ik ook constant ruzie over. Kon ik maar uitslapen (heb ik hard nodig) kon ik maar is rustig douchen🙁. Ik ben 2 maanden geleden een weekend weg geweest met me zus dat was heerlijk toen was ik net uit me depressie. Maar het moet ook oplossen om idd even een ochtend of middagje alleen te zijn zonder kids en gewoon thuis. Het is idd echt zwaar moedere, huis schoonhouden, koken, wassen. Ik doe letterlijk ALLES in het huis en het raakt me gewoon op. 😔

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Dat vaccineren kan niemand voor me bepalen ik doe het nog niet en heb ik re ...
Daar heb je gelijk in dus daar laat ik het dan ook bij. Ik snap je, heel vervelend. Maar ik bedoelde dat jij ook gaat werken, niet alleen je dochter naar opvang want dan kan ik me voorstellen dat het heel duur wordt. Werken is ook niet alleen om geld, ook om zelf er eens uit te zijn en iets ‘anders’ te hebben. Ik heb dat zelf ook echt nodig. Ik vind het ook echt lastig met dit weer en die regen.. andere opties zijn misschien om ‘s avonds wat meer tijd voor jezelf te pakken? Om wat op te laden

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Jaa dat is het waarschijnlijk idd echt even me-time nodig. Ik ben door de w ...
Ik snap je helemaal! Wij hebben daarom de regel dat mijn man zaterdags mag uitslapen en ik de zondag. Hij gaat dan vaak hardlopen oid, en ik dus even uitgebreid badderen/douchen of ook sporten. Wat mannen vaak niet doorhebben in een situatie als de jouwe, is dat 5 dagen voor 2 kinderen zorgen veel intensiever is dan gewoon werken. Ik laad bijv echt op van een werkdag en volwassen gesprekken voeren, als ik mijn PT dag heb met de kleine dan heb ik een topdag gehad maar ben wel veel meer vermoeid dan na een werkdag haha!

2 jaar geleden

Ik denk dat het prettig zou zijn als al je rollen wat meer in balans zouden zijn 😊 dus niet alleen maar moeder & vrouw/vriendin van. Maar een vriendin, zus, wat dan ook.. Daarbij herken ik van mijn nichtje wel erg dat ze de maanden/weken voordat ze met school zou starten zich ook erg verveelde thuis enzo. M’n zus werd er ook een beetje gek van 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Daar heb je gelijk in dus daar laat ik het dan ook bij. Ik snap je, heel ...
Jaa dat is het, werken gaat me niet zo zeer om het geld maar idd om er gewoon uit te zijn en me beroep uit te oefenen waar ik voor geleerd heb en wat ik heel leuk vind nog steeds. Ik deed elke avond sporten maar dat is natuurlijk weggevallen om die QR code, uiteindelijk wilde ik inenten soort van met tegen zin en viel die avonden weg van sporten (dat was soort van mijn rust en ontlading) ( nu vind ik het nog steeds moeilijk om die stap te zetten voor te vaccineren). nu ga ik wel savonds af en toe naar vriendinnen maar daar heb ik niet altijd zin in savonds omdat ik in de avond gesloopt ben😔

2 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Ik snap je helemaal! Wij hebben daarom de regel dat mijn man zaterdags mag ...
Ja dat klopt zeker! Ik zeg dat ook altijd tegen hem laat me maar liever fulltime werken en fulltime voor 2 kids zorgen.. en hij beweer dat werken veel zwaarder is (echt onzin) Maja die discussie hebben wij vaak zat gehad 🥴 en voordat we aan de eerste kind begonnen hadden we ook gezegd ene slaapt zaterdags uit andere zondags. Maar nooit van gekomen 🤨

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Ja dat klopt zeker! Ik zeg dat ook altijd tegen hem laat me maar liever ful ...
(Dan) fulltime voor 2 kids zorgen bedoelde ik🤪

2 jaar geleden

Als je niet wilt werken, kan je altijd bij de gemeente om hulp vragen. Toch zou ik gaan overwegen die prik te halen als je er echt doorheen zit, of juist voor je kids zodat je op pad kunt. Of toch gewoon gaan werken 😂

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Als je niet wilt werken, kan je altijd bij de gemeente om hulp vragen. To ...
Ik wil al te graag werken maar de dagen die ik kan werken is overal een drama. Ik ben niet een geboren huismoeder ik werk liever .. heb nergens gezegd dat ik niet wilt werken hoor?🙄😂

2 jaar geleden

Waarom doe jij alles? Als je vriend om 17 uur klaar is met werken dan heb jij er ook al een werkdag op zitten als je voor de kinderen zorgt. De avondverzorging is dan voor jullie beide. Hiervoor heb je samen kinderen gekregen. Anders had je wel single mom kunnen worden. Gewoon je vent dingen laten doen hoor. Ben je opzoek naar werk? Wat voor werk heb je gedaan en zou je willen doen? Misschien kunnen wij met je meedenken. 😘

2 jaar geleden

Waarom doe jij alles? Als je vriend om 17 uur klaar is met werken dan heb j ...
Ja savonds helpt hij wel met allebei douchen en op bed leggen, maar qua eten geven aan de kleinste doe ik altijd en weekenden zeg die vaak dat die rust wil en weekend wil hebben🥴. Mijn vorige baan was kaakchirurg assistente ik zoek een baan in de mondzorg. Assistente of balie.

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Ja dat klopt zeker! Ik zeg dat ook altijd tegen hem laat me maar liever ful ...
Jammer dat zulke afspraken vervolgens niet nageleefd worden 😪 zou het daar ook moeilijk mee hebben, dat is toch 1 van de redenen waarom je 'akkoord' bent gegaan om samen met die persoon kinderen te 'nemen': een eerlijke verdeling. Heel naar als vervolgens blijkt dat het niet nagekomen wordt. Behalve rustig en eerlijk aangeven bij je partner wat dit met je doet, en dat het een win-win situatie is als jij ook af en toe eens mag uitslapen oid (jij een gezelligere moeder en vrouw is ook winst voor hem), weet ik niet zo goed wat ik daarin kan adviseren. Blijf het gesprek aangaan en niet in the heat of the moment (dan wordt het vaak als aanval gezien ipv dat er naar je geluisterd wordt), maar op een rustig moment. Duidelijk aangeven dat je er straks aan onderdoor gaat nog voor het maart is..

2 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Jammer dat zulke afspraken vervolgens niet nageleefd worden 😪 zou het daar ...
Ja idd bedankt voor de goeie tip!!!

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Ik wil al te graag werken maar de dagen die ik kan werken is overal een dra ...
Nou ja ik verwoord het verkeerd.. Als je 1 verdiener bent, kan je voor 2 ochtenden peuter opvang aankloppen bij de gemeente.

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Ja savonds helpt hij wel met allebei douchen en op bed leggen, maar qua ete ...
Werk geeft jouw man niet het alleenrecht op het weekend. Jouw zorg voor het gezin is ook werk ook al levert het geen centen op. Hopelijk vind je snel iets van werk zodat je wat anders dan kinderen en het huishouden om handen hebt. 🍀🍀🍀

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Nou ja ik verwoord het verkeerd.. Als je 1 verdiener bent, kan je voor 2 oc ...
Niet in alle gemeenten. Kan hier alleen met een vve verklaring. Wij moeten de psz ook gewoon uit eigen zak betalen omdat ik zonder werk zit.

2 jaar geleden

Niet in alle gemeenten. Kan hier alleen met een vve verklaring. Wij moeten ...
Oh sorry. Nou ja navragen kan altijd 😞