31 Reacties
2 jaar geleden
Ik snap heel goed dat je wilt uiten. Zoals je het schetst is het ook best wel pittig omdat ook jij jouw uitlaatklep en ontspanning nodig heb.
Ik lees wel veel, dit kan niet, dit wil ze niet maar weetje kids komen bij ons wonen dus doe ook wat jij leuk vindt. Even iedere dag naar buiten, doet een mens goed. Koop iets lekkers of neem iets mee van thuis, speeltuinen zijn ook weer dé ontmoetingsplaats voor andere ouders. Hou je van zwemmen? Wie weet leuk om baby of kleuter zwemmen te gaan doen? Daar kun je ook weer mensen uit de omgeving ontmoeten.
Je hebt een goede studie gedaan dus ik weet zeker dat iets op jouw pad mag komen.
Maak ook een lijstje voor jezelf, wat jou, los van zorgen voor, echt leuk vind om te doen, waar jij energie van krijgt.
Ik lees ook dat je 24/7 enkel zorgt. Je neemt die rol snel op je, dat begrijp ik omdat de partner werkt maar ook jij werkt voor het gezin en huis dus jij hebt net zo hard tijd nodig om te relaxen waar dat mogelijk is. Kan er soms iemand oppassen? Ook fijn om samen een keer iets te doen?
Het is gewoon een gekke tijd maar nog steeds zijn er dingen mogelijk maar je moet creatief zijn.
Ik hoop dat je met jouw partner even kunt sparren hoe jullie samen die tijd aan jou gaan geven.
Even lekker de handen vrij dmv de dingen waar jij happy van wordt.
Ik gun het je 😘
2 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Ik snap heel goed dat je wilt uiten. Zoals je het schetst is het ook best w ...
Aah super lief je berichtje en medeleven super bedankt !! Doet me goed zo’n berichtje ♥️
gelukkig nu net heeft me schoonmoeder en schoonzus aangeboden dat de ene met kerstavond bij oma slaapt en de andere bij tante. Dus dan zijn we even samen. Ga er volle teugen even van genieten.. de rust en samen zijn☺️
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Aah super lief je berichtje en medeleven super bedankt !! Doet me goed zo’n ...
Kiiiijk! Dat aanbod komt precies op het juiste moment. Even qualitytime samen en vooral UITSLAPEN 1e kerstdag! 😂
2 jaar geleden
Kinderen spiegelen vaak hun ouders, waarschijnlijk voelt jouw kindje jou dus goed aan. Door haar gedrag triggert ze jou precies waar je pijnpunt zit op dit moment. Probeer erachter te komen wat jij concreet kunt doen aan de situatie (samen met je partner) waardoor de balans terugkomt. Dit zal voor het hele gezin zijn werking hebben.
2 jaar geleden
Ik begrijp je volkomen en ik weet hoe je je voelt. Wij kunnen ook nergens meer heen om dezelfde reden en. U we in een lockdown zitten is het er ook niet beter op. Is het misschien een idee om 1 op 1 leuke dingen samen te doen bijvoorbeeld boswandeling of op Pinterest staan veel leuke voorbeelden van homeschool activiteiten misschien vind je daar wat inspo.
2 jaar geleden
Reactie op dearme
Jammer en heel heftig om te lezen om iemand direct te adviseren om als oplo ...
Ik zou dat ook niet meteen adviseren, maar griepprik ligt wel even heel anders. We zitten met een pandemie. Dat is nogal wat. We moeten allemaal dealen met de consequenties. Niet leuk, maar het is nu eenmaal zo. Dus niet vaccineren is een geheel eigen keuze, heeft niemand iets over te zeggen, maar dan is het ook dealen met consequenties. Zo doen we allemaal ons ding. En moeilijk blijft het. Is echt geen leuke tijd. Dus ik snap dat het voor TO nu zware tijden zijn. Soms wil het gewoon even niet meer.
2 jaar geleden
Misschien als straks de oudste naar school is 1x per week even een paar uurtjes voor jezelf. Nou ja tis toch nog altijd even weer boodschappen doen, nieuwe kleertjes halen, kadootje voor iemand kopen, bezoekje vriendin etc. Merk al dat ik daar al even van oplaad maar dat kan ook even van een wandeling zijn of eindje fietsen of hardlopen, sporten. Mijn man werkt ook thuis en al moet hij ook werken hij snapt wel dat ik er ook even uit moet soms anders word ik ook chagarijnig want je zit best wel 'opgesloten' met kind(eren) . Elke dag een ritme en huishouden, werk etc. Meestal ga ik dan even weg als ze net of voordat ze naar bed gaat bijvoorbeeld. Gaat niet altijd goed maar soms ook wel en dan is iedereen weer vrolijk. Misschien toch met je vriend/man eens over hebben anders wordt het idd wel lastig voor jezelf ik begrijp je wel.
2 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Ik hoop dat jullie lekker genieten van de handen vrij 🥰
Het was heeeeerlijk😍 ben echt een beetje bijgekomen en het was echt wel even goed voor ons de tijd samen♥️