40 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Die van mij eet alleen vlees... 🥲😅
Hahaha. Ik denk ook wel eens hoe doen vegetariërs dit met hun kinderen🤣🙈
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Wie gebruikt nog meer de tv om je kind te laten eten? Ze wil ons zelf gemaa ...
Nope dit is alleen ons noodplan als we uit eten zouden zijn. En dan vaak nog niet. Heeft overigens maar weinig interesse in de tv
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Wie gebruikt nog meer de tv om je kind te laten eten? Ze wil ons zelf gemaa ...
Nee, dat doen we hier pas wanneer er echt nood aan de bel is. 😊 Hij krijgt nu regelmatig nog een broodje of banaan om het avondeten aan te vullen indien hij niet voldoende van de warme maaltijd heeft binnengekregen.
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Helaas werkt dat dus allemaal niet meer, vandaar dus soms de tv..
Een tijd geleden deden we dat nog weleens maar ik vond het zo'n slechte gewoonte dat ik dacht, heb toch maar liever dat ze eten weigert dan dat ik haar deze gewoonte nu aan leer. Doe het nu alleen nog in "nood" situaties zoals om een woede aanval middenin de eetzaal op vakantie te voorkomen 😋 dan kies ik wel eieren voor mn geld haha ook gewoon omdat ik het anders zo lullig voor andere mensen vind zo'n krijsend kind bij je diner
2 jaar geleden
Reactie op Anne47
Een tijd geleden deden we dat nog weleens maar ik vond het zo'n slechte gew ...
Ja dat snap ik wel in een vol restaurant haal je alles wel uit de kast 😅.
Vroeger keek ik als kind altijd tv tijdens het eten maar nu ik het zelf (soms dus) doe twijfel ik toch of ik ermee door wil gaan, ook omdat ik het net als jij niet echt een goede gewoonte vind.
2 jaar geleden
Zijn jullie ook bang dat onze kindjes later overgewicht krijgen ofzo doordat we ze nu al niet bewust laten eten, maar het erin stoppen terwijl ze ergens anders mee bezig zijn?
Als ik aan tafel eet zonder afleiding ben ik bewuster aan het eten en me bewust van het 'ik zit vol' gevoel maar als ik tv kijk en eet kan ik onbewust een hele zak chips of reep chocola hebben gegeten en verbaasd zijn als ie op is..
2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Zijn jullie ook bang dat onze kindjes later overgewicht krijgen ofzo doorda ...
Hoezo stop je het erin terwijl ze ergens anders mee bezig is dan?🙈 mijn kind eet bewust aan tafel zonder afleiding en geeft aan wanneer die vol zit🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Nee, maar wij weten hoeveel hij gemiddeld eet. Zodra hij dat op heeft dan stoppen we met evt afleiden en geeft hij het goed aan. Al doet hij ook echt zijn mond niet open als hij niet meer wil, afgeleid of niet. Daarnaast doen wij dit enkel bij het avondeten wat best gezond is bij ons. Überhaupt letten wij goed op wat wij hem geven nu we nu de basis leggen voor de toekomst en zal hij daar logischerwijs geen overgewicht van krijgen (en ja, hij krijgt gerust een stuk taart op een verjaardag, maar de basis is bij ons zoutloos/-arm en suikerloos/-arm en de rest is uitzondering en kwestie van balans)
2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Nee hoor, ik bepaal wat hij eet, hij bepaalt zelf hoeveel.
Ik biedt dus gezonde keuzes aan, hij drinkt water en melk (en geen sapjes, limonade, diksap of wat dan ook), eet dolgraag fruit, eet zijn groentes goed, houdt van naturel kwark en yoghurt.
Ennuh.... die obesitas, ik denk dat gezond eten nu een goede basis kan leggen, maar over een tijd komen ze op een leeftijd dat van hun zakgeld stiekem snoepjes gaan kopen enzo ... komt vast wel goed
2 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Nee hoor, ik bepaal wat hij eet, hij bepaalt zelf hoeveel.
Ik biedt dus gez ...
Nou dan heb je gewoon heel veel geluk of ik/ wij heel veel pech🙈😅. Tot ongeveer 1 jaar ging het toch echt prima met eten en drinken van water of melk. Hier ontkomen we toch echt niet om drinken met (een beetje) diksap te maken. Groente ho maar... als hij al proeft zijn we al mega blij.
Heeft overigens wel heel graag fruit (behalve peer) en krijgt tussendoor alleen snoep met een "bijzondere" dag, zoals verjaardag of vakantie.
Och ja houdt mij aan de strohalm vast dat het vast goed komt en weer nieuwsgierig wordt nu zijn zusje gaat beginnen met hapjes🙈😅
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Mijn kind wil geen koekjes... De opvang maakt zich zorgen.. 🙈 🙈🤣🤣
Mijn dochter van 5 lust geen snoep of chocolade 🤷