11 Reacties
2 jaar geleden
Nou of er een "officiële sprong" is weet ik niet, maar bij mijn dochtertje is echt zeker wel iets aan de hand; níet te genieten, haha! Precies wat jij schrijft, niks is goed. Ze kan ook aan het spelen zijn en zo ineens beginnen te krijsen. Wel doet ze nu ineens weer middagslaapjes (ik reken er nog niet te veel op, net twee dagen op een rij). Dat is wel prettig.
Tips? Volgens mij het enige wat je kan doen is toch geduldig blijven en extra vaak troetelen (wanneer ze dat wel wil). Ook laat ik haar soms gewoon even uithuilen. Dan moet ze het gewoon even kwijt. Ga ik haar direct troosten dan worstelt en verzet ze zich. Laat ik haar even een paar minuten krijsen dan wil ze daarna gewoon even een knuffel of samen op de bank spelen/tv kijken en dan is het weer goed. Wel zeker weten dat er niks aan de hand is natuurlijk, haha.
2 jaar geleden
Jep... Sprong 8 die bijna 4 weken kan duren.. en daarbij 12 maanden slaapregressie 🎉🎉🎉🎉
2 jaar geleden
Hier ook, precies hetzelfde. Mocht het een sprong zijn, ik denk bet wel, echt laat m niet te lang duren. Overdag kan ik het goed handelen, maar die nachten, krijsen als ik hem weer terug leg en dan na een uur ofzo lukt het, voor even, want dan wordt meneertje weer twee uur later wakker. Een keer mee genomen naar mijn bed en dan is het feest. Knuffels en kusjes krijg ik dan en continue lachen, super schattig, maar ben zoooo moe
2 jaar geleden
Je verhaal is zeker herkenbaar. Hier ook een zeurderig kind overdag en 's avonds gaat inslapen moeilijk. Overdag gaan de slaapjes gelukkig goed en 's nachts slaapt ze door. Mijn dochter is pas 30-12 jarig. Dus zit officieel nog niet in een sprong, meestal heeft ze er ook niet echt last van.
2 jaar geleden
Hier ook! Huilen krijsen, mama mag nergens heen. Liefst heel de dag op schoot. Snachts heeft hij al vanaf dag 1 slecht geslapen en nu nog steeds maar vandaag overdag ineens 4uur?! Normaal nooit langer dan 2/2.5… ik merk ook echt dat er iets is maar sprong 8 begint hier pas over twee weken en hij zou nu eigenlijk het zonnetje in huis moeten zijn zoals de app zegt… i really do not know… ik doe vooral veel knuffelen en gerust stellen. Meer kan je denk ik niet doen? Wel fijn om te weten dat het dus bij meer kindjes zo gaat.. misschien dus toch een leeftijdsdingentje/fase?
2 jaar geleden
De sprongen die we nog kunnen verwachten. Sterkte mama's!
Bij mijn 1e zat ik echt af te tellen maar die laatste sprong. Helaas is sprong 10 echt niet de laatste... de ontwikkeling van kleine kinderen blijft gewoon doorgaan in sprongen... hij is nu 3,5 en merk de laatste tijd eigenlijk niet meer heel duidelijk sprongen maar dat is nog wel heel lang gebleven😅 mn dochter heeft er dan weer geen last van, maar die pakt lekker alle slaapregressies mee