257 Reacties
4 jaar geleden
Nog even een vraag aan madolyn, je zegt: ik ga nu naar mn tweede afspraak v ...
Wij gaan donderdagochtend kennismaken bij een gastouderopvang thuis. Ik en mijn man mogen samen komen kijken en even koffie komen drinken.
4 jaar geleden
Ik ken weinig kdv waar flesvoeding inbegrepen is. Er zijn zoveel verschille ...
Ben bij 2 KDV's op bezoek langs geweest en volgende week een 3e waar mijn vriend al een bezoek heeft gehad en daar was alles inbegrepen. Ik hoef alleen een extra set kleding mee te nemen. Ze kopen alle 3 het merk voeding dat wij willen.
4 jaar geleden
Deze opvang gaf inderdaad als argument: "dan is er geen beginnen aan", ik vind dat best een raar argument. Je kunt als kdv toch gewoon een keuze maken en als ouders zich daar niet in kunnen vinden, zeggen dat het dan op eigen kosten is.
4 jaar geleden
Ja dat is ook moeilijk he, als je iets vraagt over wachttijden moet je echt al heel precies weten welke dagen en vanaf wanneer enzo
4 jaar geleden
Ben bij 2 KDV's op bezoek langs geweest en volgende week een 3e waar mijn v ...
Krijg je dan korting als je borstvoeding geeft? 😜
4 jaar geleden
Ben bij 2 KDV's op bezoek langs geweest en volgende week een 3e waar mijn v ...
Ik wil verdorie ook gewoon langs:p. Alle begrip voor de maatregelen, maar het heeft mij weinig verder gebracht zon videobelkennismaking
4 jaar geleden
Ik werk zelf als gastouder. We moeten voldoen aan veel eisen ook kwa diploma's ggd keuringen en ehbo voor kinderen. Het is niet zo dat je als leek mag starten je moet wel eerst helemaal goed gekeurd zijn. Bij mij zitten luiers en flesvoeding niet inbegrepen. Dit omdat elke ouder toch kiest voor een bepaald merk of omdat je kind een allergie heeft. Mijn dochtertje doet het goed op de kruidvat luiers maar een ander kindje krijgt er meteen uitslag van. Om die reden gekozen om dat niet bij de prijs erbij te doen.
4 jaar geleden
Krijg je dan korting als je borstvoeding geeft? 😜
Geen idee. Is wellicht het vragen waard?
4 jaar geleden
Ik wil verdorie ook gewoon langs:p. Alle begrip voor de maatregelen, maar h ...
Begrijpelijk! Ik heb er ook om gevraagd nadat mijn vriend al een keer alleen is geweest, want we mochten niet samen, wat ook logisch is. Het is ons eerste kind en we hebben allebei geen ervaring. We laten straks wel ons kostbaarste bezit daar achter.
4 jaar geleden
Ik ben zelf gastouder en de ouders tekenen 2 contracten, met mij en het gastouderbureau. Het gastouderbureau zorgt voor een vervangende plek bij vakantie en ziekte van gastouder.
Ik van incl eigen kinden max 5 kinderen op per dag. Dus erg kleinschalig. ik werk met een vast schema per dag, maar het is zijn kinderen he, willen nog wel eens verschillen per dag. Het schema wordt zoveel mogelijk aan de behoeftes van de kinderen.
Elk gastouder doet het op haar/zijn eigen manier, tot nu toe heb ik kinderen opgevangen met van wie ik de ouders een goede klik had. Open communicatie en een veilig en prettig thuis aanbieden voor de kinderen en proberen de wensen van de ouders zoveel mogelijk toe te komen.
Van elk opvangtype heb je horror en sprookjes verhalen. Wellicht meerdere kennismakingen, reviews en luisteren naar je gevoel.
4 jaar geleden
Oh wat fijn zeg, dan krijg je tenminste een "echte" indruk:)
Ik had ook niet echt gedacht dat dat anders zou zijn eigenlijk.... super vervelend dat je niet ‘live’ kunt kijken! Dan zou die plek wat mij betreft al afvallen. Open, transparant, gezond verstand 👌🏻
4 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor een gastouder.
Omdat het wat kleinschaliger is maar ook huiselijker. Ik vind zit zelf persoonlijk erg fijn en denk dat dit ook het beste is voor ons kleintje om is een rustige omgeving op te groeien maar toch lekker te kunnen spelen met andere kindjes en te ontwikkelen.
Daarnaast is het ook veel goedkoper dan een kdv en dat vind ik ook nog eens heel erg fijn!
Als je gaat zoeken naar iemand zoek dan een gastouder waar je echt een klik mee hebt en wat goed voelt. Je brengt er wel je kind!
4 jaar geleden
Oriënteer je en ga in gesprek, stel veel vragen en vertel wat je zelf belangrijk vindt.
Ik ben zelf gastouder en ben dit werk gaan doen nadat ik op verschillende kinderdagverblijven heb gewerkt en het niet eens was met de werkwijze en de grootte van de groepen stond mij erg tegen. Het is maar net wat je zelf allemaal belangrijk vind binnen de opvang van je kind.
Ik wil wel nog even benadrukken dat gastouders wel diploma's hebben. Ook is elke gastouder in het bezit van een geldig Ehbo en de controles zijn hetzelfde als op een KDV
4 jaar geleden
Hey, wat goed dat je daarnaar kijkt. Kan me ook voorstellen dat je gewoon even langs wilt gaan. (Zou voor mij ook een voorwaarde zijn)
Sommige dingen kun je vast naar kijken. Soms staan er ook reviews op internet. Vind je het belangrijk dat er bijvoorbeeld een tuin is?
Vooral de omgangsvormen ed zou ik ook naar kijken.
Wij wilden voor kleinschalig gaan. Een kdv of gastouder.
Bij ons kdv kijken ze bijv wat past bij jouw kindje. Wat heeft jouw voorkeur als ouder. Het is kleinschalig. Vind ik zelf fijn anders wordt het zo masaal.
Bij die van ons zit alles bij in. Ze gebruiken fijne producten, maar als je het liever anders wilt dan houden ze er rekening mee. Zo kon ik borstvoeding meenemen.
Bij nood konden we vrijwel altijd terecht. Vind ik ook fijn.
Er zit hier ook een antroposofische kdv die ook erg fijn is. Helaas niet dichtbij maar wel heel tof. Kippetjes in een ren en dat soort dingen. Biologisch eten. Ook heel gaaf. Daar betaal je dan wel ietsje meer voor.
4 jaar geleden
Reactie op suzannelelie
Wij hebben gekozen voor een gastouder.
Omdat het wat kleinschaliger is maa ...
Goedkoper is echt niet altijd waar. Wat zit er bij de kosten van de gastouder in? En tevens krijg je voor een kdv meer vergoed van belastingdienst