Mijn kleine jongen is inmiddels 13 maanden en ik heb het vermoeden dat hij een gevoelig mannetje is. Ik merk dat hij tegen weinig prikkels kan. Bijv in de winkel schreeuwt ie het uit en zodra we buiten zijn is hij super rustig. Mogelijk dat felle licht en muziek en drukte dat hij er niet goed tegen kan. Ik laat het ook geen tv meer kijken omdat hij er daarna onrustig van werd en heel moeilijk in slaap valt we wiegen hem nog steeds. (Vinden we niet erg als dat eenmaal helpt dan doen we dat)
Hij valt sinds geboorte moeilijk in slaap.
Als we bij iemand op bezoek gaan raakt hij helemaal overstuur en duurt het even om tot rust te komen.
Ik weet dat babys sowieso gevoelig zijn maaar ik heb toch vermoeden dat er wat meer is.. maar ik ben ook weer niet iemand die gelijk een kind gaat labelen of wat dan ook..
Zijn er dames die dit herkennen?
Side note we gaan naar een manueel therapeut wabt boertjes blijven in de nacht vast zitten en schreeuwt het ook uit zo 😞 ook om te kijken of hij iets kan betekenen om slaap beter te bevorderen met de behandeling
Wat doe je eraan om hem te kalmeren na al die prikkels?
Het lijkt mij dat hij zoveel verschillende energieën tegelijk moet absorberen wat een kleintje natuurlijk nu nog niet goed kan en wat mij wel helpt is extra focus op de ontspanning. Om op te laden als het ware.
Babymassage, rustige, kalme muziek of gewoon white noise. Een badje zodat hij weer "schoon" van die vreemde energieën is na een "drukke" dag.
Wat doe je eraan om hem te kalmeren na al die prikkels?
Het lijkt mij dat h ...
Ik gebruik essentiele olie voor het slapen gaan dat voor baby is gemaakt smeer ik dat onder de voetjes en masseer ik de voetjes en handjes. En in dr avond een bad