273 Reacties
3 jaar geleden
Onze dame past sommige 56 nog maar trek sneller 62 aan.. Want vind sneu als alles zo strak zit
3 jaar geleden
Reactie op AliekeZ
Hier een reusje die geboren is met 54 cm 😅 beter te grote kleding dan de k ...
Ja onze reus was bij geboorte ook 54 en 4300 gram. Nu dus 57 cm. Welke maat trek jij je baby aan
3 jaar geleden
Per merk is ook weer maat verschil. Noppies valt klein z8 & zeeman weer groot. Misschien dat maat 56 daarvan wel past? Ik heb een heel klein meisje van 5 weken. Maat 56 is nog te ruim maat 50 soms wat klein aan de beentjes, dus alles omvouwen 👏🏻🤗
3 jaar geleden
Hier een zoontje van 6 weken en draagt sinds deze week maat 62. Maat 50/56 past niet meer.
3 jaar geleden
Het is inderdaad een beetje zoeken als ze er net tussenin zitten. Bij onze oudste is het vaak dat de broeken van een bepaalde maat veel te groot zijn, terwijl de truitjes dan goed zitten. Daarnaast verschilt het per merk hoe groot het valt.
Ik heb de kleertjes per maat enigszins in grootte gesorteerd (aan hangertjes waar ze nu in kan en in de kast wat nog ruim zit). Ik zou ze iig eerder iets te ruime kleertjes aan geven dan iets te klein/strak. Ik vind het wel belangrijk dat de rompertjes zo goed mogelijk aansluiten ivm warmte vast houden. De kleertjes sla ik wel om als ze te groot zijn.
3 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem. We doen hem toch maat 62 aan al zitten de rompers iets te los. Off topic: wij hoeven pas weer naar het consultatiebureau als hij 3 maanden is. We hebben dus tot die tijd geen idee wat hij weegt. Heb jij wel gewicht controles of heb je daar specifiek om gevraagd?
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Hier hetzelfde probleem. We doen hem toch maat 62 aan al zitten de rompers ...
Je mag altijd naar het inloopspreekuur, hier is hij dan wegens corona gesloten maar ipv komen ze aan huis als je even wilt wegen en meten :)
3 jaar geleden
Onze dochter past in 44,maar voorlopig echt nog niet in 50. Weet iemand of daar ook maatjes tussen zitten?
3 jaar geleden
Onze dochter past in 44,maar voorlopig echt nog niet in 50. Weet iemand of ...
Volgens mij niet. Kledingmaten bij kinderen gaan steeds met 6 vooruit.
3 jaar geleden
Er zijn een aantal (volgens mij voornamelijk Franse merken) die maat 48 hebben. Het bestaat maar je moet er goed naar zoeken. Toen onze eerste dochter uit 44 begon te groeien verzoop ze ook nog in maat 50. Wij hadden maat 48 rompers en de bovenkleding maat 50 van noppies Dat valt smal en door het omslaan van de mouwen en pijpjes paste dat prima.
3 jaar geleden
Er zit niks tussen, maar die maten zeggen weinig. Je kunt beter kijken naar waar je de kleding koopt. Een maat 50 van de Hema valt bijvoorbeeld veel groter dan de maat 50 van noppies. Maat 44 van de Hema kan dus een “tussenmaat” zijn als je nu een merk hebt wat precies goed valt.
3 jaar geleden
Wow wat een kleine babietjes allemaal hier joh! Onze zoon paste bij geboorte zelfs zonder omslaan direct in 56 haha. Als ik dan hoor 44 en 50.. en ik vind ons ventje al klein haha.
Reagerend op de offtopic vraag. Ik snap niet waarom maar ik kreeg bij de intake in de kraamweek meteen 3 afspraken hoor? Allemaal op locatie. Na 1 maand 2 en 3 maanden. Wordt hij gemeten en gewogen en door de kinderarts onderzocht. Vind dat ook wel.echt een prettig idee
3 jaar geleden
Hier ook nooit maatje 5p gehad. Bij de geboorte 53,5cm en 3,9kg. Nu 5 weken verder en 58,2cm en 5,7kg 🙈 De borstvoeding doet zijn werk.
Hier ook body's en truitjes in maat 62 en dat zit gewoon goed. Seppe heeft lang bovenlijf, broekjes laat 56 gaan nog perfect. Hangt ook wel wat van het merk af. Ik neem ook liever iets groot, binnen de kortste keren is dit toch weer te klein.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Er zit niks tussen, maar die maten zeggen weinig. Je kunt beter kijken naar ...
We hebben van 44 de noppies, dus eigenlijk al de kleinst vallen de variant, bij de hema heb ik geen 44 gevonden. Petit bateau maat 50 past ze ook,franse koters zijn blijkbaar klein:p. Maar lekker dan, dat zijn allemaal sure merken