1007 Reacties
3 jaar geleden
Rare vraag wellicht voor de mama's met een zoon...
Als onze zoon verschoont wordt, zit hij de laatste tijd best wel vaak aan zijn piemeltje. Soms trekt hij er dan best wel hard aan en giert het dan uit van het lachen.
Is dit normaal voor een baby van 8 maanden? Hoort dit bij het ontdekken van je eigen lichaampje?
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Als onze zoon verschoo ...
Yes hoort er helemaal bij. Ze gaan nu zelf bewuster worden. Voeten en handen hebben ze nu wel ontdekt (gemiddeld genomen dan he) dus nu gaan ze er verder achter komen ‘wie’ ze zijn. Zet hem maar eens voor de spiegel. Dan is het als het goed is nu ook lachen geblazen.
Met betrekking tot de luierverschoning, lekker laten gaan en evt benoemen. Als van ‘ja dat is jouw piemel, daar kan je mee plassen’. Zo leren ze dat het normaal is wat in de luier verstopt zit.
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Yes hoort er helemaal bij. Ze gaan nu zelf bewuster worden. Voeten en hande ...
Jep. Handen en voeten heeft hij inderdaad al lang ontdekt. Net als zichzelf in de spiegel. Ook al maanden, en blijft hij fantastisch vinden. Nu is zijn piemeltje en het vangen van zijn eigen schaduw nieuw. ( thans, hij denkt dat hij zijn eigen schaduw kan pakken, en dat vinden wij dan weer grappig.)
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Jup hoort erbij. En...ze houden daar ook niet mee op 🤣.
Probeer nu die van 6 te leren dat dat prima is om op z'n kamer te doen maar niet beneden in de huiskamer.
Het is nu nog totaal onschuldig natuurlijk, maar ik probeer hem wel te leren dat dat privé is net als dat er niemand aan mag zitten
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Oooh inderdaad, zodra hij de kans heeft. Alleen is het soms eng door zn scherpe nageltjes 😲
3 jaar geleden
Morning!
Even een dingetje:
Mijn zoontje is heeeeeeeeeeeeeeeel beweeglijk. Maar dan ook echt mega onrustig enthousiast beweeglijk. Dat is leuk en goed maar ook erg onhandig. Vooral als hij net heeft gedronken en gegeten. Ik zet hem dan in de wipstoel zodat hij kan "uitbuiken" zonder dat alles er meteen weer uit komt.
Ik zeg wipstoel want hij zit nog net niet zelfstandig. Kinderstoel gebruik ik alleen voor de hapjes zodat hij goed rechtop zit. Maar net zoals het bekend is met bijv. Maxicosi mag hij daar maar eventjes in.
Daar komt bij dat ik nog steeds het idee heb dat hij 24/7 aan het eten is, vind ik dus nu dat hij wel erg lang bij elkaar in die wipstoel moet. Op de grond bewegen is natuurlijk het beste maar dat kan pas na ongeveer 20 min uitbuiken.
Iemand tips?
3 jaar geleden
Morning!
Even een dingetje:
Mijn zoontje is heeeeeeeeeeeeeeeel beweeglijk. ...
Ik zou iets minder streng zijn met de regeltjes.. Misschien het schema iets aanpassen zodat je niet continu aan het eten bent.. Dus misschien naar 3 flessen gaan, dan is het qua dag wat. Minder spannend hoe laat alles moet.
Wij gingen op vakantie en waren de wipper vergeten, ze had geen keus qua kinderstoel... Dus toch af en toe daar in gezet.. Met 2 dagen zat ze zelfstandig. 🙈
Nu ze vast voedsel krijgt, is het spugen hier eigenlijk zo goed als over..
En heel af en toe spuugt ze wel maar dan zal ze 't wel niet nodig hebben gehad denk ik maar zo. Geen dier of je hier iets aan hebt 😅😘
3 jaar geleden
Morning!
Even een dingetje:
Mijn zoontje is heeeeeeeeeeeeeeeel beweeglijk. ...
Wij laten hem 10 minuutjes langer in de kinderstoel, dan nog even op schoot knuffelen of hem zittend laten spelen waarbij wij hem ondersteunen zodat hij niet alsnog gaat liggen.
Wij zitten op 3 keer vaste voeding en 4 flessen
3 jaar geleden
Blij om te lezen dat meer jongetjes dit doen onze jongen zit er ook aan zodra de luier uit gaat
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik zou iets minder streng zijn met de regeltjes.. Misschien het schema iets ...
Thnx voor de tips. Moet erbij zeggen dat hij nooit heeft gespuugd. Alleen wanneer hij onrustig is. Net als dat wij niet gaan touwtje springen als we cola op hebben :)
Regels heb ik sowieso niet. Ik volg de regeldagen/sprongetjes niet dus ik geef wanneer hij wil. Maar hij wil dus altijd 😂
Ik hoop dat hij snel zelf zit.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Wij laten hem 10 minuutjes langer in de kinderstoel, dan nog even op schoot ...
Ook geprobeerd maar ook dan is het een wilde. 🙄
Hij heet Wolf, misschien had ik hem Lammetje moeten noemen haha
3 jaar geleden
Thnx voor de tips. Moet erbij zeggen dat hij nooit heeft gespuugd. Alleen w ...
Ik heb hier ook een dametje, waarvan ik het idee heb dat ze 24/7 kan eten...zo lijkt het ook.
Is haar fles leeg 180+6 dan gaat ze gillen als ik hem uit haar mond haal. Is haar eten op, vast voedsel, dan gaat ze gillen als ik haar bordje naar de keuken breng.
Vervolgens als wij iets tussendoor pakken en haar ook iets geven zoals bijv. 3 maisstengels, tja als het op is, weer hetzelfde verhaal.
Hoe doen jullie dat???
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Ik heb hier ook een dametje, waarvan ik het idee heb dat ze 24/7 kan eten.. ...
Hier ook een ventje dat boos is als het eten op is. Nu ‘waarschuw’ ik hem van te voren. Kijk nog maar drie hapjes. Oh nog maar twee, laatste hap, en dan laat ik het lege bakje/bordje zien en zeg erbij ‘op’. Zo accepteert hij het veel beter. Bij maisstengels oid zeg ik als ik de laatste geef ‘laatste’ en dan als die op is weer ‘op’.
Soms werkt een slokje water aanbieden dan ook nog heel goed.
Wie weet kan het jouw kleintje helpen om haar voor te bereiden op het feit dat het bijna op is?