1007 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ligt aan de opvang... "officieel" is 't 24 uur koorts vrij.
Maar je kan 't ...
Ja dit dus. Al voor de 2e keer een koortsaanvalletje en nog geen tand te zien. Zet eens door! 😅
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Iemand nog tips hoe je de vieze vlekken van het buiten kruipen uit kleding ...
Heb wel eens gelezen over ossengalzeep? Heb er zelf trouwens geen ervaring mee!
3 jaar geleden
Vandaag op de basisschool en het kinderdagverblijf wezen kijken... Op het kinderdagverblijf was onze dochter meteen verkocht aan alles wat ze zag en begon gelijk alles te verkennen en ontdekken...
Nu even laten bezinken...Ik werk niet en weet dus niet zo goed, hoeveel dagdelen ik haar naar het kinderdagverblijf wil gaan doen.
Vind het voor haar ontwikkeling wel erg belangrijk.
Verder is de basisschool ook erg leuk en niet zo heel groot. Ongeveer zo'n 100 kids op de hele school, dus kleine groepjes en aandacht voor ieder kind individueel, maar ook als groep.
Ik heb er een erg goed gevoel over.
Alleen dat dubben over de opvang, dat is nog ff lastig.
Hebben jullie je zoon/dochter op de opvang? En zo ja hoeveel dagen?
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Vandaag op de basisschool en het kinderdagverblijf wezen kijken... Op het k ...
Als je zelf niet werkt, kun je mogelijk via de gemeente subsidie aanvragen. Dit weet de opvang zelf, en mogelijk kunnen ze je hiermee helpen.
Ik werk zelf bij een kdv vandaar deze tip 😁
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Ik werk ook niet en ze zit ook niet op de opvang maar ben er wel over aan het nadenken.
Ze vind het zo leuk onder andere mensen en kinderen maar het is zeldzaam dat dit gebeurt dus dan kan de opvang hierin juist iets betekenen, het lijkt mij ook goed voor de ontwikkeling.
Helaas is het erg duur en geld weerhoud ons nu. Maar lees de tip van little one, ga mij toch eens verder verdiepen.
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Ik heb het zelfde. Zit nu te twijfelen over 2 ochtenden. Dan heeft ze wel het plezier en contact maar is ze niet een hele dag helemaal overprikkeld.
Nog even bedenken…
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Onze oudste gaat sinds ze 2 jaar en 3 maanden is naar de peuterspeelzaal 2 ochtenden. Dit doe ik puur voor haar sociale ontwikkeling en om alvast een beetje te oefenen voordat ze naar school moet. Ik werk ook niet en krijg dus geen vergoeding. Je krijgt uitsluitend een vergoeding vanuit de gemeente als je een vve verklaring krijgt (bijvoorbeeld bij een taal- of ontwikkelingsachterstand) en dat krijg je dan vanaf 3 dagdelen (dus de eerste 2 dagdelen moet je alsnog zelf betalen). Sowieso gaan kindjes pas vanaf een jaar of 2 meer sociaal gedrag vertonen naar andere kinderen, vandaar dat de psz ook pas na 2 jaar begint. Soms organiseert de psz of het kdv een speel inloopochtend. Dan kun je daar samen met je kindje heen 1x per week. Hier is het stopgezet wegens corona, maar als ze het weer op gaan starten, dan overweeg ik om daar met de baby aan te sluiten (mits het uitkomt met onze oudste dochter). Dat werd hier gratis aangeboden en ik werd er door het cb op gewezen. Misschien is er bij jou in de buurt ook iets dergelijks?
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
En dan denk je.. "als je niet had getemperatuurd. Wist je ook niet dat die ...
Ja. 😬 Ook omdat ie na de zetpil weer helemaal de oude is en de koorts ook niet terugkomt en ik mijn werkdag moet opgeven voor een weer vrolijk rondrollend kind. Maar goed, het zij zo!
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Ivm de corona regels mogen ze bij ons de volgende dag nog niet komen. Maar ...
Het is ook wel logisch hoor. Heb het alleen 2x vlak achter elkaar en nog geen tand in zicht. Misschien morgenochtend een compleet gebit. 😄
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Als je zelf niet werkt, kun je mogelijk via de gemeente subsidie aanvragen. ...
Ons wist ik niet, thx
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Weet niet precies wat de voorwaarden zijn.. 🙈 Maar is vast uit te zoeken!
Geen probleem...😘