1007 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Vanaf wanneer willen jullie je kindje echt mee laten eten met de pot. En da ...
Ik gebruik nooit zakjes/potjes en amper zout, wel veel kruiden. Onze oudste at vanaf 11-12 maanden met de pot mee. De baby eet nu af en toe een paar hapjes mee als ze iets lekker vindt, maar ze is nog niet zo heel erg van de grove stukken eten. Sowieso t/m 4 jaar moet je opassen met zout in de voeding van je kind. Daarom ben ik zelf ook maar gewoon zoutloos gaan eten. Het is even wennen, maar prima te doen.
3 jaar geleden
Ik gebruik nooit zakjes/potjes en amper zout, wel veel kruiden. Onze oudste ...
Ik kook ook zoutloos. Je kunt het achteraf altijd nog toevoegen dus waarom al tijdens het koken. 🙂
3 jaar geleden
Ik gebruik nooit zakjes/potjes en amper zout, wel veel kruiden. Onze oudste ...
Voor onze dochter kook ik vaak apart al zoutloos. Dus gewoon wat wij eten. Maar dan die ik het wel even wat met de staafmixer zo danig blenden, dat het niet te grove stukken zijn. Soms krijgt ze ook een potje, als wij iets eten wat ze niet mag
3 jaar geleden
Is maar goed ook. Was net na de ziekenhuisperiode van mijn kind. Ik zat toe ...
Oh ahh.. en dan zo afgekat worden.. bah! Daar is dit forum toch ook lekker voor bedoelt!
3 jaar geleden
Hebben jullie ook, wanneer je in het forum op deze groep naar beneden scrolt dat het vast loopt en er allerlei oude topics naar boven komen?
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Oke ja ik gebruik dus wel zakjes en groente uit pot en dat soort dingen reg ...
Groente uit pot ff afspoelen voor je het gaat opwarmen, dab spoel je al een groot deel zout er af (tip van een diëtist...vriend wou afvallen, maar elke dag vers groente eten ging beetje vervelen... Zo kwam ze op deze tip)
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Oh ahh.. en dan zo afgekat worden.. bah! Daar is dit forum toch ook lekker ...
Ja, ik denk dat ze een hormonale hyperfocus op mij had. 🤭
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Oke en dan ook niet koken in eigen vocht dus?
Nee, in dat vocht van een potje zitten soms ook toegevoegde suikers. Is bij wet verboden nu maar de ingang van die wet ligt ergens in de toekomst. Diepvriesgroente is o.a om die reden gezonder.
3 jaar geleden
Is jullie kindje ook erg gevoelig voor geluid?
Hier schrikt ze vooral voor plotseling hard geluid
3 jaar geleden
Is jullie kindje ook erg gevoelig voor geluid?
Ja en nee. Ze kan prima door geluiden heen slapen, maar ze schrikt wel snel van harde geluiden als ze wakker is (als er iets valt, begint ze vak te huilen).
3 jaar geleden
Onze dame begint het woordje 'nee' eindelijk te snappen 🙌. Bij de 4e poging om de plant uit te graven en potgrond te eten vandaag terwijl ik even op de wc zat, heb ik haar met een paar speelse, maar duidelijke 'nee's' weten te overtuigen de potgrond in de pot te laten en afstand te nemen van de plant. En maar onschuldig van onder haar wimpers met naar beneden gebogen hoofdje naar me blijven kijken of het echt niet mag... hopelijk blijft de boodschap hangen.