42 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op suus83
Ik heb ook het gevoel dat mijn dochter een koemelk allergie heeft. De huisa ...
Ik denk geen talgklieren hoor. Onze dochter heeft dit ook en werd eerst gezegd ja zijn vast warmtebultjes (we wonen op Curacao) maar na dat uitgesloten te hebben en alle andere symptomen gekeken te hebben denken ze hoogstwaarschijnlijk koemelkalergie!
3 jaar geleden
Reactie op suus83
Ik heb ook het gevoel dat mijn dochter een koemelk allergie heeft. De huisa ...
Mijn dochter had identiek dezelfde bultjes. Hierdoor en de combinatie met krampjes, stinkende scheetjes en stoelgang dachten ze koemelkallergie. Uit labo onderzoek van haar stoelgang en bloed was niets te vinden, maar nu 2 weken op hypoallergene melk (nutramigen) en de bultjes zijn weg.
3 jaar geleden
Wat zouden jullie doen? Mijn dochter haar hele gezicht is knalrood met bultjes, dikke ogen en halverwege de fles begint ze te huilen, en wilt ze niet meer drinken. Ook niest ze daarna veel! Heb nu de normale nutrilon in combi met omneo. Kan ik zomaar overstappen op iets anders? En wat is dan het beste?
3 jaar geleden
Reactie op katinka91
Wat zouden jullie doen? Mijn dochter haar hele gezicht is knalrood met bult ...
Hmm kan idd koemelkallergie zijn
Eerste stap is nutrilon pepti. Hier zitten nog verknipte koemelkeiwitten in, maar voor sommige kindjes is dat al voldoende. Gelijk overstappen en dan 2 weken de voeding proberen. Pepti smaakt overigens n stuk minder zoet.
3 jaar geleden
Reactie op katinka91
Wat zouden jullie doen? Mijn dochter haar hele gezicht is knalrood met bult ...
Zou er even een foto van maken en pepti proberen. Maandag even het CB bellen en dit besproken maar dan ben je iig al aan het proberen. Bij Etos kan je pepti kopen. Let wel op, het is flink duurder en wordt niet vergoed door de verzekering tenzij je een machtiging hiervoor krijgt.
3 jaar geleden
Ik geef moedermelk, maar hier dezelfde symptomen, behalve de uitslag
3 jaar geleden
Reactie op katinka91
Zo ziet ze er nu uit. Het wordt steeds erger. Nu heeft ze woensdag haar pri ...
De eerste 2 weken niks aan de hand. Daarna begon het met wat bultjes en zit nu zeker al 1,5 helemaal onder (ze is nu 5,5 week). Overigens net zulke bultjes als bij jou op de foto + rode plekken op hoofdhuid en nek...
3 jaar geleden
Reactie op katinka91
Zo ziet ze er nu uit. Het wordt steeds erger. Nu heeft ze woensdag haar pri ...
Och jeetje. Zo sneu.
Zulke uitslag krijgt mijn zoontje ook, maar wel in mindere mate, plus vlekken in zijn nek. Zal zeker maandag contact opnemen met het cb en bij elke voeding foto’s/filmpjes maken van wat je opvalt. Dit werd bij mij wel erg gewaardeerd door zowel cb als ook de kinderarts
3 jaar geleden
Reactie op <3 S ' J
Zou dit ook koemelk allergie kunnen zijn? De uitslag komt na de voeding, tr ...
Zou goed kunnen!
3 jaar geleden
Na ruim een week overgestapt te zijn op nutrilon HA is de uitslag op gezicht weg, krampen veel minder, scheetjes minder, benauwdheid minder. Het enige wat ik niet minder vind is de rode vlekken op hoofdhuid en nek en “soort verkoudheid”. We hebben eind van deze maand een afspraak bij de kinderarts. Ben wel al blij met dit resultaat trouwens!
2 jaar geleden
Reactie op vdb1991
Ik denk geen talgklieren hoor. Onze dochter heeft dit ook en werd eerst gez ...
Goedemorgen, mag ik jou wat vragen? Ik las dat je op Curacao woont. Mijn dochter heeft zeer waarschijnlijk koemelkallergie en het consultatiebureau wil dat we overgaan op pepti, alleen daar was niet genoeg tijd meer voor omdat we de volgende ochtend op vakantie gingen naar Curacao. Ik geef nu tot we weer thuis zijn de Nutrilon H.A. maar het is eigenlijk niet te doen, ze heeft zoveel last en ze drinkt daardoor veel te weinig (haar gewicht blijft sowieso al een tijdje achter maar nu maak ik me ook zorgen of ze wel genoeg vocht binnen krijgt in deze warmte). Weet jij waar op Curacao ik (Nederlandse) pepti kan krijgen?
2 jaar geleden
Reactie op _michelle_
Goedemorgen, mag ik jou wat vragen? Ik las dat je op Curacao woont. Mijn do ...
Bon dia!
Je kan de supermarkt Van den Tweel in Zeelandia proberen (french size Albert Heijn) en Botika Sorsaka op de Caracasbaaiweg (apotheek).
Weet niet hoe oud je kindje is? Wat ik doe als ze niet zoveel drinkt is wat meer fruit geven of een sapje maken.
Succes🍀
2 jaar geleden
Reactie op vdb1991
Bon dia!
Je kan de supermarkt Van den Tweel in Zeelandia proberen (french ...
Bondia, vroeg me af hoe het met je kindje gaat en de allergie. Herkennen ze KMA op curacao? En hoe gan ze hiermee om? Nutrilon HA werkt helaas niet voor onze zoon, Pepti ook niet hij krijgt echt volledig koemelkvrije melk -Neocate is dit verkrijgbaar op het eiland? Of een alternatief zoals nutramigen? Hoor het graag.
2 jaar geleden
Reactie op armando89
Bondia, vroeg me af hoe het met je kindje gaat en de allergie. Herkennen ze ...
Hi!
Jazeker. Wij lopen nog steeds bij de kinderarts in het ziekenhuis. We hebben overigens ook een Nederlandse arts. Een kinderarts kan op recept neocate voorschrijven, enkel dan kan je het krijgen!
Ons meisje is er over heen gegroeid met ongeveer 1,5 jaar. Met 1 jaar zijn we wel gaan proberen met normale melk maar dat ging niet goed dus uitgesteld naar 1,5 jaar en het gaat nu wel! Ik denk overigens dat ze (net als ik) wel iets minder goed tegen lactose kan, maar dat is weer wat anders😅