14 Reacties
2 jaar geleden
Zou het ook aanhankelijkheid kunnen zijn? En misschien is het in het weekend meer omdat je dan thuis bent en vrij?
Ik moest hieraan denken toen ik je verhaal las, sinds een paar weken is mijn dochter veel meer aanhankelijker aan mij, veel huilen aan mijn benen, gedragen willen worden.
2 jaar geleden
Heeft die dit bij de opvang ook? Misschien heeft die ook wel oorontsteking mijn zoontje doet dit temiste ook veel meer als die dat heeft. Of misschien is er niks anders aan de hand lastig te beoordelen via de telefoon
2 jaar geleden
Ik zou even naar de huisarts gaan, krijsen en bonken en gedragen willen worden is hier bijna altijd oorontsteking. Doordeweeks op de opvang is er misschien meer afleiding?
2 jaar geleden
Heeft er iemand tips, wat het ook is ik begin er een beetje doorheen te zitten.
Gister heb ik hem bij thuiskomst uit de opvang in de draagzak gestopt.
Dit werkte 10 minuten tot hij eruit wilde. Vervolgens bleef het drama tot bedtijd, huilen en boos.
Nu ben ik al bijna 2 uur naar zijn gehuil aan het luisteren, troosten lukt niet, afleiden lukt niet.
Zelfs tussen de happen banaan door huilt hij.
Even voor de duidelijkheid, hij is niet ziek, heeft geen koorts, eet gewoon.
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Heeft er iemand tips, wat het ook is ik begin er een beetje doorheen te zit ...
Misschien kan je even via je huisarts een verwijzing vragen voor opvoedondersteuning oid? Ik denk dat het moeilijk is voor ons mee te denken van een afstandje en dat het jou misschien kan helpen als iemand bij je thuis mee komt kijken naar je kind. Of misschien kan je op de site van Home Start kijken of dat bij jou in de buurt zit?
2 jaar geleden
Reactie op Anne47
Misschien kan je even via je huisarts een verwijzing vragen voor opvoedonde ...
Met de oudste heb ik meerdere trajecten doorlopen (met de daarbij behorende wachtlijsten).
Hoewel ik er zelf ik werk, ben ik hulpverleners land wel een beetje zat 😅.
Home Start kende ik nog niet, ga ga eens kijken, bedankt.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Kan je niet ff uit de situatie stappen? Even iemand anders laten oppassen?
Meestal gaat dat helaas niet. Gelukkig is zijn vader nu vrij, dan kan hij hem smiddags bezighouden terwijl ik kook.
Niet dat hij dan stil is, maar het scheelt mij heen en weer rennen 😊.
2 jaar geleden
Hoi Jazebel, Ik herken best veel van wat je zegt. Mijn zoontje kan ook flink schreeuwen als hij aandacht wil. Hij is de jongste thuis en de oudste mag altijd tv kijken voor het eten. Eerst zette ik hem altijd in zijn stoel er bij. Maar ik heb gemerkt dat hij rustiger is als ik wat speelgoed op de grond klaar leg en hij daar mee kan spelen en op de achtergrond af en toe naar de tv kijkt. Maar wij hebben niet de gemiddelde situatie thuis. Papa kookt altijd want ik kan dat niet vanwege mijn bekken nog steeds van de zwangerschap. Dus ik kan hem wel dan de aandacht geven als hij die nodig heeft maar dragen doe ik niet want dat kan ik niet en daarnaast vind ik dat dit niet nodig is. Dan neem ik hem op schoot. (Dit is natuurlijk prima als je dit wel graag doet en oke vind hè🥰)
Op de opvang doet hij dat krijsen totaal niet. Maar dat doen de meeste kindjes alleen thuis. (Ik werkte voorheen op de opvang)
Maar daarnaast herken ik het ook wel wat betreft de anderen zeggen over oorontsteking. Het zou kunnen dat hij wat sneller moppert en een korter lontje heeft doordat hij misschien soms nog een beetje last van zijn oren heeft als hij bijvoorbeeld verkouden is. Mijn zoontje heeft dit dan ook meteen.
Maar goed al die dingen zijn vermoedens en dingen die ik herken vanuit onze eigen situatie. Dus ja wat bij ons werkt wil niet zeggen dat dat bij jullie werkt natuurlijk.
Als je het echt lastig vind om er mee om te gaan en niet goed weet wat je moet doen (ik lees dat je erg wanhopig bent) dan zou ik in jouw geval wel eens kijken naar een professional die eens mee kan kijken. Normaal gesproken is dan de eerste stap het CB. Maja..... daar moet je maar geluk hebben als ze echt goed hier op inspelen. Maar zij kunnen thuis komen om mee te kijken voor tips.
Ik snap wel dat dit heel lastig is. Want men o men als je wil koken en het is het einde van de dag, zijn kinderen hongerig en moe en dan is het al snel niet goed🙈.
Hopelijk heb je hier iets aan. En als je nou echt niet gehoord wordt door het CB kan de huisarts misschien helpen voor bepaalde tips wie kan helpen?
Dikke knuffel!