13 Reacties
3 jaar geleden
Hier een meisje van 11 maanden en doet hetzelfde als jouw zoontje haha ze wil inderdaad wel, maar weet nog niet hoe.. Komt vanzelf wel denk ik maar, ze rolt de hele kamer door en draait ook om haar as.. Verder weegt ze ook niet veel, maar dat hoeft er denk ik niks mee te maken te hebben, maar dan kunnen ze het gewicht vaak nog wel meeduwen of misschien sterker
3 jaar geleden
Vooral niet te veel druk op leggen. Kindjes die het tijgeren/kruipen overslaan staan op een dag ineens op en lopen aan.. er zijn stiekem best veel kindjes die blijven op hun plekje liggen of zitten, die slaan heel het kruipen gewoon over, en vinden het wel prima zo. Je kan natuurlijk oefenen met je zoontje, maar let er vooral op dat het echt leuk is/blijft.. (en houd altijd in je achterhoofd dat alle 2 jarige kindjes lopen, dus die van jou ook)
3 jaar geleden
Vooral niet te veel druk op leggen. Kindjes die het tijgeren/kruipen oversl ...
Ja ik merk dat ik vooral veel 'druk' op mezelf leg. Bang dat ik het niet goed (genoeg) doe. En het moet inderdaad leuk blijven, zodra hij het niet meer naar zijn zin heeft stop ik ook met wat ik doe en proberen we iets anders of spelen we zittend verder. En inderdaad, op hun eigen tempo komt het uiteindelijk wel 😊
3 jaar geleden
Reactie op Dec07
Ja het zal vast vanzelf wel komen 😊 ze proberen het in ieder geval!
Ik denk maar zo, wij kunnen nog even rustig naar het toilet zonder dat je achterna gekropen wordt haha
3 jaar geleden
Hee! Mijn dochter van ruim 10 maanden loopt, kruipt en tijgert ook nog niet. Ik wordt er soms ook wat onzeker van maar probeer dat wel los te laten. Ze draait en schuift wel volop om haar as en is heel bewegelijk. Klimmen en klauteren over mij heen vind ze ook fantastisch. Ze probeert zich op te trekken of zelfstandig tot zit te komen maar dat lukt niet tot grote ergernis van haar zelf. Dan help ik haar maar in de gewenste houding maar denk dat het ook niet de juiste oplossing is.
3 jaar geleden
Ik denk dat je het moet proberen los te laten. Hier rolde ze de hele kamer door, zaten telkens op handen en knieën maar daar bleef het bij. En zo opeens kropen ze allebei.. het komt vanzelf. En zoals sommigen al zeggen, misschien wordt deze fase over geslagen. Dat kan ook!