56 Reacties
3 jaar geleden
Onze kleine dame, duwt zich al op tot staan vanaf 8.5 maand. En trekt zich ook op. Sinds gisteren zat ze in 1 keer in haar bed rechtop. Kruipen doen we niet aan, soort van tijgeren wel.
Wij hebben een idee dat ze het kruipen overgaat slaan, en in 1 keer echt gaat staan en proberen te lopen maar wanneer? Ze is vandaag precies 9 maanden
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu bijna 9 mnd gaat als een speer hij rold gaat zelf zitten staan en loopt stapjes als die zich aan de meubels vasthoud.
Mijn oudste was een stuk langzamer denk dat ze met zijn leeftijd net begon te leren zitten🙈
Zo verschillend kan het allemaal zijn! Maar uiteindelijk wat je zegt komt het allemaal goed op hun eigen tempo😁
3 jaar geleden
Hier omrollen (buik naar rug en terug), vooruit en achteruit tijgeren en rondjes draaien, dansen op handjes en knietjes haha (kruipen nog niet aan de orde), en hij is nu blijkbaar druk bezig met leren zitten (gaat van ligstand in zitstand leunend op 1 arm). Staan en optrekken nog niet mee bezig! Wel met alles OMtrekken 😂
3 jaar geleden
Mijn dochter is nu 9 maanden en een week en zit zelfstandig, gaat ook zelf zitten. Gaat staan en houdt dan zichzelf met 1 hand vast, loopt rond meubels, en vliegt kruipend als een speer door de kamer. Verder zet ze zels al stapjes als je haar handjes vast houdt.
Ze is net alles heel snel zegt iedereen. Mag soms wel iets langzamer 🤭
3 jaar geleden
Mijn zoon is over 2 dagen 9 maanden en kruipt het hele huis door sinds 3 weken. Kan ook zelf gaan zitten vanuit liggen ongeveer net na 8 maanden. Optrekken kan hij wel aan een lage tafel, maar vind hij soms nog spannend! Hihi.
Zet het liefst stapjes aan je hand en achter een loopkar gister ook 3 stappen!
3 jaar geleden
Mijn zoon is nu 9 maanden en een dag en kruipt hele huis door gaat zelfstandig zitten en trekt zich op
3 jaar geleden
9 maanden. Ze kan zelf liggen, zitten, optrekken naar staan en weer terug. Zelf stappen met vasthouden (ook met 1 hand vasthouden). Kruipen doet ze niet, wel tijgeren (heeft onze oudste ook nooit gedaan). Als ik het zo vergelijk, loopt deze dame ook met 11 maanden net als haar zus.
3 jaar geleden
Hier in 2 weken tijd van alleen zitten naar tijgeren, kruipen, zelfs zitten en vandaag optrekken aan de tafel en box.. 🙈 Dit gaat wel Heeel snel.
En ze heeft d'r 1e poging tot stapjes gezet, ik had d'r vast en ze doet d'r benen zo 1 voor 1 naar voren.
Doe maar rustig aan kleintje, leer eerst maar ff goed kruipen (hoorde dat dit belangrijk is voor de latere ontwikkeling..)
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier in 2 weken tijd van alleen zitten naar tijgeren, kruipen, zelfs zitten ...
Mijn oudste heeft ook nooit gekropen en heb dit ook indd gehoord opzich loopt ze nu redelijk gelijk met dr leeftijdgenootjes maar ook niet heel vlot ofzo geen idee of dit veel impact heeft verder.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier in 2 weken tijd van alleen zitten naar tijgeren, kruipen, zelfs zitten ...
Is dat zo? Daar is bij onze oudste toch echt niks van te merken. Ze is van tijgeren meteen naar lopen gegaan. Ik kreeg juist altijd opmerkingen van het cb dat ze heel erg voor liep qua motoriek 🤷🏻♀️. Met 1,5 klom ze al op de hoge speeltoestellen in de speeltuintjes, dus ik zou me niet te veel zorgen maken als ze niet gaan kruipen. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Je ziet wel vaak dat als ze motorisch snel zijn, dat ze bijvoorbeeld met spraak wat minder snel zijn of andersom.
3 jaar geleden
Kleintje is nu 8 maanden en een week. Hij rolt van buik naar rug en terug, maar dat doet hij al een tijd.
Zitten gaat nog niet zo lekker, hij kan even zitten zonder hulp voor hij omvalt. Sinds een week tijgert hij de kamer door en is daar dol enthousiast over.
Sinds een dag of 2 probeert hij zijn beentjes onder zich te krijgen om te kruipen, maar dat lukt nog niet 😊.
Verder heeft hij echt geen haast haha
3 jaar geleden
Is dat zo? Daar is bij onze oudste toch echt niks van te merken. Ze is van ...
Ja motorisch hebben ze 't goed als ze zo snel gaan. Maar mentaal schijnt kruipen beter te zijn.. 🙈 Ik weet het ook niet precies 😂 ik hoor dit altijd.
Veel ouders die nu met hun kids naar school gaan en leerproblemen hebben vertellen dat hun kids niet of amper gekropen hebben. (bso) vandaar dat ik die link leg...
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ja motorisch hebben ze 't goed als ze zo snel gaan. Maar mentaal schijnt kr ...
Met kruipen leer je diepte te zien, in te schatten. Zelf heb ik niet gekropen en heb daarvoor therapie gehad als kind. Oudste heeft wel gekropen en jongst: we gaan het zien. Is nog niet zo snel🙊🙈
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ja motorisch hebben ze 't goed als ze zo snel gaan. Maar mentaal schijnt kr ...
Er wordt inderdaad wel eens gezegd, dat veel kindjes met dyslexie niet gekropen hebben, maar het wordt in andere bronnen ook weer ontkracht , omdat er ook veel kindjes dyslexie hebben die wel gekropen hebben 🤷🏻♀️. Zelf heb ik nooit gekropen en een enorme talenknobbel en mijn vtiend andersom, dus ik denk dat we er ons niet te druk om moeten maken. Een baby dwingen om te gaan kruipen is ook zoiets...
3 jaar geleden
Hier is ze nu 8,5 maand. Ze kruipt het hele huis door, kan zelf gaan zitten en trekt zich op tot staan. Ook als ik haar vast houdt zet ze al stapjes 😫😍 mijn vriend kon met 10 maanden lopen, ik verwacht dat zij ook snel gaat zijn!
3 jaar geleden
9 maanden (precies vandaag).
Kan zelf zitten, tijgert (af en toe kruipt ze een klein beetje), gaat nu ook wel steeds overal proberen te staan en wil graag klimmen.. wij liepen allebei voor ons 1e jaar, dus er is best een kans dat ons meisje dat ook gaat doen. Al zou ik het fijn vinden als ze dat nog niet gaat doen 🙃