56 Reacties

3 jaar geleden

Ons zoontje is 9 maand en 1 week en… hij ligt op z’n rug 😅 af en toe rolt hij naar zijn zij als hij in een heel speelse bui is. Hij kan wel eventjes zitten en ook wel rollen maar hij doet het quasi nooit, het interesseert hem niet. We leggen hem vaak op z’n buik maar dat haat hij echt nog steeds 😅 Hij bestudeert en bestudeert en bestudeert! Zijn papa was blijkbaar ook zo…

3 jaar geleden

8,5 maand en kan rechtop zitten maar nog niet zitten. Hij kan rollen maar nog niet kruipen. Doet wel flink zijn best. Hij is heel sterk. Gooit zijn lichaam al in de strijd om de Stokke stoel te bewegen die best zwaar is. 😦

3 jaar geleden

Mijn zoontje is net 9 maanden en kan heel goed rollen en rechtop zitten. Zelfstandig tot zit komen lukt nog niet. Net als kruipen. Hij maakt nu al zeker 3 maanden aanstalten om te gaan kruipen maar krijgt het nog niet voor elkaar. Heel sneu om te zien hie gefrustreerd hij is haha. Ook tijgeren doet hij niet. Hij rolt gewoon naar zijn doel toe 🤣 Hij is niet supersnel en we krijgen soms de opmerking "doet hij dat nog niet?" Ik vind dat heel frustrerend. Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie daar mee om?

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Mijn zoontje is net 9 maanden en kan heel goed rollen en rechtop zitten. Ze ...
Dat ik dat niet erg vind, dat ik geniet van elke fase, dat ik geen haast heb en de tijd voor mij al veel te snel gaat. Daar heeft niemand wat op terug te zeggen en het is de waarheid. ❤

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Vooral dat soort mensen negeren! Het komt vanzelf. Als een kindje er nog geen zin in heeft of er nog geen interesse heeft kun je hoog en laag springen, dan gebeurt het gewoon niet. Niet druk om maken en dat soort mensen negeren. ☺️

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Hier ging ze op een bewegend speelgoedje af. Ik had niet eens door dat ze er naartoe wou. Opeens schoot ze vooruit.. Schijnbaar lokte ik haar

3 jaar geleden

Bijna 8,5 maand, kan omrollen van rug naar buik. Goed alleen zitten maar niet zelfstandig tot zithouding komen. Nog niet kruipen of tijgeren. Wel om haar as heen schuiven of iets achteruit als de vloer maar glad is. Ze wilt graag vooruit maar het lukt haar niet 😅

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Niks van aantrekken en een sarcastische opmerking terug maken. Iets in de trant van: 'Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar dat zei je hardop' 'Ik wist niet dat jij kinderarts was?' 'Ja je hebt gelijk, hij is wel erg traag. Ik zal hem eens een schop onder zijn kont geven, zodat ie aanstalten gaat maken om een baan te gaan zoeken en op zichzelf te gaan wonen.' 'Hij rent alleen naar personen toe die hij lief/grappig/knap/intelligent vindt.' 'Ging jouw kind al zo vroeg lopen? Dat moet ook zwaar geweest zijn voor je om de babytijd zo snel af te moeten sluiten.' 'Ssst hij verstaat alles wat je zegt.' En zo zijn er vast nog wel meer te bedenken.

3 jaar geleden

Niks van aantrekken en een sarcastische opmerking terug maken. Iets in de t ...
🤭🤣 Die ga ik even bewaren. Geen idee of ik zelf zo snel ben in een gesprek om ze er uit te knallen, maar wie weet 😅.

3 jaar geleden

Reactie op DKL89

Trek het je niet aan, wat anderen zeggen. Ieder kind is verschillend. De een gaat snel, de ander iets langzamer. Alles op zijn tijd. Geniet van alle kleine stapjes die je kleine maakt, alles komt op zijn tijd. 😘

3 jaar geleden

😂😂😂👏🏼👏🏼👏🏼

3 jaar geleden

Ohh heerlijk dit😂 wou dat ik zo snel iets moois kon zeggen ik bedenk dit soort dingen altijd achteraf😂

3 jaar geleden

Hier over 3 dagen 9 maanden oud. Ze kruipt overal naartoe (heel vermoeiend) wil ook niet lang in de box zitten😅😅 Ze kan op haar knieën staan en haar zelf optrekken. Probeert soms op een been te staan houdt de been een beetje schuin. Kan zelf goed zitten en omrollen.

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 9maanden en hij kruipt, gaat staan en probeert nu stapjes opzij te zetten langs de bank of de tv kast. Het kruipen en staan had hij ineens heel snel door. Binnen een paar dagen kon hij het ineens. 😀 Nu zijn we er wel druk mee😅 hij grijpt alles wat niet mag , kastjes probeert hij open te maken, tijdschriften zijn niet meer veilig😉..maar wel super leuk om te zien

3 jaar geleden

Reactie op Es84VH

Ons zoontje is nu 9maanden en hij kruipt, gaat staan en probeert nu stapjes ...
Hier zet hij de playstation aan, krijgt de cd eruit en probeert die op te eten... hoop dat papa's spelletje het nog doet 🤫

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Hier zet hij de playstation aan, krijgt de cd eruit en probeert die op te e ...
😬🤣 het is toch wat he! En dan moeten ze nog beginnen met lopen, dan kunnen ze bij nog meer dingen😳

3 jaar geleden

8.5 maand en kan omrollen, om z’n as bewegen op buik en begint langzaam beetje te kruipen. Zitten is totaal nog niet aan de orde, alleen in een stoeltje of tegen mij aan. Ieder z’n eigen tijd

3 jaar geleden

Mijn dochter (bijna 9 maand) begon 3 weken terug met tijgeren en begon vorige week al te staan! Ze probeert nu langs de tafel stapjes te zetten! Zo cute😍

3 jaar geleden

Hij wordt morgen 9 maanden en kan sinds 2 weken eindelijk tijgeren. Hij rolt en tijgert op zijn doel af en vindt het geweldig! En vermoeiend haha

3 jaar geleden

Mijn dochter van negen maanden tijgert het hele huis door maar kan nog niet goed zelfstandig zitten. Ik heb haar altijd zo min mogelijk laten zitten omdat ze zeggen dat het beter is als ze dit zelf gaan doen vanuit liggen. Ze is verder hartstikke sterk en zitten in de eetstoelen gaat goed alleen valt ze nog om als ik haar nu af en toe even neerzet. Is dat normaal? Heb het idee dat alle kindjes al zo goed kunnen zitten :)