56 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Mijn dochter van negen maanden tijgert het hele huis door maar kan nog niet ...
Dat wist ik niet dat dat beter zou zijn? Mijn zoontje gaat nog niet zelf zitten maar kan al wel goed blijven zitten. En soms nog omvallen dus ik blijf er bij natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ja dat klopt. Ze moeten eerst zelf hun rugspieren ontwikkelen. Heb mijn dochter altijd met het eten op schoot gehad tot ze zelf kon blijven zitten. Dat werd mij aangeraden door haar fysiotherapeut. Dus met ondersteuning op schoot zitten was prima, maar zelf in de tafelstoel niet. Toen ze begon te kruipen ging ze vrijwel ook meteen goed zitten. Dus nu zit ze lekker in haar tafelstoel te eten 😁.

3 jaar geleden

Word nu spannend hier, 9 december word onze kleine dame 1 jaar. Ze loopt al even langs de tafel, met 1 hand dan weer met 2. Tegen de tafel staan heel licht met de buik en de handjes los. En sinds gisteren als ze staat, gaat ze door haar hurken blijft even gehurkt zitten en komt dan weer staan. Ben benieuwd of ze net voor haar eerste jaat loopt of net erna. We houden het spannden hier.

3 jaar geleden

Hier ging ze net midden in de woonkamer zelf staan. Ik had het stiekem gisteren al gezien, toen dacht ze dat ik niet keek 🙃😍

3 jaar geleden

Hier is zoon nu 11 maanden gaat nu over van tijgeren naar kruipen en kan best goed zelfstandig zitten. Heel soms valt hij nog om. Nu proberen te motiveren en helpen om van lig naar zit te gaan en andersom

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Hier is zoon nu 11 maanden gaat nu over van tijgeren naar kruipen en kan be ...
Tips om van lig naar zit te gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Mamma2020

Tips om van lig naar zit te gaan?
Een balletje of speelgoedje tegen je kindjes zij aanleggen. Dan moeten ze een bepaalde beweging maken dat de startbeweging is om van lig naar zit te komen. Je kindje over je benen laten kruipen als je op de grond zit. Dan moeten ze hun knieën gaan inzetten. En op de grond zitten 'hobbelpaard' spelen. Daarmee oefenen zij hun balans. Dit zijn tips van onze fysio. Onze baby rolt en tijgert zich suf maar zitten en kruipen nog niet. Als je hem in de zithouding plaatst dan kan hij ook nog niet goed zijn balans houden. Volgens de fysio is er nog geen sprake van een achterstand dus we oefenen af en toe en maken ons geen zorgen.

3 jaar geleden

Geen tips, behalve geduld hebben en je kind gewoon lekker veel vrij laten spelen en bewegen (evt. met de oefeningen die She noemt). Wij dachten dat onze dochter het ook niet door zou krijgen, maar toch van de een op de andere dag had ze het trucje door. En het trucje is dan gebruik van de knieën, sindsdien kruipt ze, komt ze van lig naar zit en zit ze op haar knieën.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 11 maand en loopt de hele dag zelfstandig de kamer door. Begon 2 weken terug met voorzichtige stapjes maar nu heel stabiel. Hij loopt liever zelf dan aan de hand 🤦🏼‍♀️ maar ik moet zeggen, elk voordeel heeft z’n nadeel hoor. Hij gaat motorisch super snel, maar is dus ook altijd enorm druk, hij kan niet rustig zelfstandig ergens mee spelen en houdt ook niet van op schoot zitten. Dus je moet er continu achteraan. Dus af en toe mag het van mij best een tandje minder!

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ik heb mijn zoon ook nog nooit zelf neergezet, sinds dat hij tien maanden is gaat alles ineens snel. Van tijgeren naar zitten en als meneer zin heeft kruipen🙂 Ieder op zijn eigen tijd! Komt goed

3 jaar geleden

Reactie op MarleenH87

Mijn zoontje is nu 11 maand en loopt de hele dag zelfstandig de kamer door. ...
Herkenbaar verhaal! Hier zijn ook de eerste stapjes gezet en het is er niet rustiger op geworden. Ons zoontje is ook een drukke baby, die constant vermaakt moet worden, overal op en aan zit en die de hele dag in de weer is (slaapt ook amper overdag). Vind het erg intensief en verlang ook wel eens naar de simpelere tijden😅

3 jaar geleden

Hij is bijna 11 maanden en gaat sinds 2 weken zelf zitten. Verder tijgert hij overal naar toe en begint zich nu een beetje op te trekken aan de tafel enzo, nog niet met succes.. Hij doet alles op z'n eigen tempo, waar z'n lijf en koppie klaar voor is.

3 jaar geleden

Lopen, en als de hond voorbij komt er achteraan proberen te rennen. Ze liep al vrij vlot, met 9 maanden, ik denk puur om de hond achterna te kunnen 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Sabrine85

Lopen, en als de hond voorbij komt er achteraan proberen te rennen. Ze liep ...
Zo dan ben je snel..

3 jaar geleden

En de net liep madam achter haar loopauto, geheel ongemerkt 🥰. De negende word ze 1. Het gaat nu hard, en word ook een behoorlijke handenbinder. Blij dat ze zichzelf daarin tegen ook heel goed kan vermaken 😃

3 jaar geleden

Ons meisje wordt over 2 weken 1. Met 7 maanden ging ze pas rollen. Met 8 maanden tijgeren en iets later ook zitten. Tijgeren heeft ze echt 3 maanden lang gedaan. Ze ging 4 weken geleden eerst staan en pas een week later ineens ook kruipen. 🤣 Nu doet ze wat stapjes langs het tv-meubel en ze raced al kruipend de hele kamer door (en als een bezetene achter de kat aan 😅). Ach, alles op haar eigen tempo toch. Ben super trots op haar!