10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje kwijlt ook veel. Geen tips helaas dus ik lees stiekem mee ;)

2 jaar geleden

Krijgt hij geen kiezen?

2 jaar geleden

Hier ook al maanden het geval, ook al heel lang 'tandjespoep' maar nog geen kiezen te bekennen. Ik denk zelf dat het pas stopt als die laatste 4 kiezen door zijn, maar allerlei symptomen van kiezen spelen hier al maanden. Ik hoop dus dat die &*@! kiezen snel doorkomen 🤣

2 jaar geleden

Volgens mij zijn het niet zijn kiezen.. dit omdat het al heeeel lang afspeelt.. maar is even kijken hebben over 2 weken afspraak bij de tandarts. En zo niet toch maar even naar huisarts 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Muhteberk66

Volgens mij zijn het niet zijn kiezen.. dit omdat het al heeeel lang afspee ...
Hier is het ook al maanden zo. Ik heb even zitten googlen en ik lees dat het ook aan de speen kan liggen, mondspieren die nog niet sterk genoeg zijn of verdikte neusamandelen. Hier moeten we over een kleine 3 weken weer naar het cb, ik ga het daar dus even navragen. Ik denk dat ik hier het advies krijg om eerst is te stoppen met de speen ..

2 jaar geleden

Ik ken een kindje en die kwijlde ook heel veel, bij het cb zeiden ze toen dat het kwam doordat hij een mondademhaling heeft en daardoor het kwijl uit zijn mond loopt. Advies was om zijn mond steeds dicht te doen, door de onderkaak omhoog te duwen. Bij hem heeft dit geholpen en is het kwijlen zo goed als over gegaan.

2 jaar geleden

Helaas geen tips, maar mijn zoontje kwijlt ook heel veel (wordt 2 in januari). Shirt continu nat en over de vloer maar te zwijgen.. Ik vind het zelf niet heel vervelend maar er zijn wel mensen in mijn omgeving die er negatieve opmerkingen over maken

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna twee kwijlt ook nog vrij veel. Ze heeft geen speen, dus daar kan t niet aan liggen. Maar vast wel verslapte mondspieren. Goede oefeningen zijn drinken uit een gewoon glas, bellen blazen en bijvoorbeeld een licht balletje overblazen.

2 jaar geleden

Hier ook 3/4 slabben per dag. Hij heeft alleen nog speen met slapen. Onze zoon heeft nog maar 3 tanden... Vroeg mij af of het daar aan zou liggen.