18 Reacties
3 jaar geleden
Wij gaan op berenjacht, Ik zou wel een kindje lusten, Rupsje nooitgenoeg. Zijn onze favorieten :-)
3 jaar geleden
Onze oudste houdt meer van plaatjes kijken en zoekboekjes en heeft weinig geduld om te luisteren en voorgelezen te worden. Ik merk bij haar, dat m.n. boekjes in rijmvorm het langst haar aandacht trekken. Heb een tijd terug bij Kruidvat boekjes van Marianne Busser en Ron Schröder gekocht (o.a. het speelgoedwinkeltje en het dierenwinkeltje) en die begint ze nu leuk te vinden (combinatie van rijm en zoekboekje). Deze lees ik dan voor voor onze oudste en de baby luistert mee.
3 jaar geleden
Ik had hier ook een topic over gestart een tijdje terug, omdat we een boek kregen dat ik niet kende (en er dus vast nog veel meer mooie voorleesboeken zijn die ik niet ken): De jongen, de mol, de vos en het paard. Prachtig boek met hele mooie tekeningen:)
3 jaar geleden
Leuke Topic!
Monki is een mooi boek. Ik kende voorheen deze boek niet, maar kijn vriend is er mee opgegroeid.
Een boek zonder teksten alleen maar mooie prenten. Bedoeling daarvan is dat je iedere dag een ander avondtuur van kan maken.
'Muizenboek' en 'Er zit een knak in mijn zak' is voor mij nostalgisch maar ook ontzettend leuk om voor te lezen!
Ik kan niet wachten tot hij iets ouder is en wat gaat begrijpen van de verhalen!
Want dan komen de boek reeksen van Narnia, alle sprookjes van Hans Christian Andersen, gebroeders Grimm en alle boeken van Annie M.G Schmidt( ◜‿◝ )♡
Kan zo nog een hele lijst opnoemen🙈
Wanneer beginnen jullie met voorlezen? Vanaf 3 maanden...? Eerder? Of later? Of maakt dat niet zoveel uit?
één jaar geleden
Hebben jullie nog tips voor voorleesboeken om voor te lezen voor het slapen gaan? Dus geen interactieve boeken met flapjes of zoekplaatjes..
Ik heb al veel boeken voorgelezen en het fijnste vind ik boeken met veel tekst (voor mij) maar ook op elke blz een plaatje (voor hem om naar te kijken terwijl hij naar m'n stem luistert).
Ik heb al veel boeken en mijn favorieten zijn Het grote ... voorleesboek (vb van Annie M.G. Schmidt of Marianne Busser) omdat daar afwisselend verhaaltjes en rijmpjes instaan en De allermooiste 3-minutenverhaaltjes.
Alle tips zijn welkom 😀
één jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Hebben jullie nog tips voor voorleesboeken om voor te lezen voor het slapen ...
Slaap maar mijn bouwterrein!! Heel leuk, rustgevend en genoeg te zien. Maar het eindigt ook écht heel bewust de dag. Onze kleine wenst alle terreinwagens slaap lekker en zegt sttttt......😴 Het is wel een wat langere verhaal, maar Kian is van het begin tot het einde geboeid. Misschien kun je er iets mee 😊