30 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij deze week ook aan de hand met zijn billetjes. Wij zijn sinds kort overgestapt naar andere billendoekjes. Deze zijn naar mijn mening te nat. Bij iedere luier wisseling kermde hij het uit. Ik denk dat jij het goed doet zo, want ik deed precies hetzelfde en het ging snel weer over. Vervelend maar komt uiteindelijk weer goed!

2 jaar geleden

Het klinkt wel mooi, maar dit is een reclame website voor een of andere bil ...
Het staat op meerdere websites. Bijvoorbeeld op de site van Etos: https://www.etos.nl/advies/luiers/luieruitslag/

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Het staat op meerdere websites. Bijvoorbeeld op de site van Etos: https://w ...
Is prima, ik zei ook dat ik meer websites zou raadplegen 馃槈. Ik ben niet zo snel van vertrouwen als het op een site staat waar daarna reclame gemaakt wordt voor hun product, vandaar. Vertrouwen is goed, controle is beter 馃榿. Vind ik overigens nog steeds m茅茅r sites waarop staat dat het juist wel goed werkt dan sites waarop staat van niet. En ik denk dat ik wel weet waarom. Als je maizena gebruikt moet je nog steeds heel vaak verschonen. Het is geen wondermiddel waarbij je je kind urenlang in de luier kunt laten zitten. Talkpoeder moet je wel goed opletten dat het geen verontreiniging bevat van asbest en zinkzalf zou ik op zulke kapotte billetjes juist niet gebruiken, omdat het uitdroogt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een hele gevoelige huid en heeft regelmatig weer periodes dat zijn billetjes helemaal stuk zijn zo zielig. En het draaien met cr猫me en liep, o wat een hel. Speeltjes in hand hielpen niet was alleen maar meer reden tot draaien want dat moest natuurlijk op de grond gegooid worden. Zucht... Maar sinds kort merk ik dat boekjes wel goed werken. Van doe flappen boeken met vilten flapjes zorgen er voor dat hij voor het eerst in 2 A 3 maanden gewoon stil ligt tijdens het verschonen. Dus misschien het proberen waard voor je. Ik gebruik billenzalf van dr leenarts. Ik zweer daarbij na verschillende producten te hebben gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Mijn zoontje heeft een hele gevoelige huid en heeft regelmatig weer periode ...
Hier werkt het als ik "tututututu" zing op het deuntje van de vogeltjes dans 馃ぃ馃ぃ dan ligt hij ook stil. Lol...

2 jaar geleden

Ik heb nu steeds zn 馃挬 met een billendoekje eraf gehaald en vervolgens met een washandje met lauw water schoon gemaakt. En dit hierna droog gedept en ingesmeerd met sudocreme. Bij een plasluier steeds een dikke laag bepanthen. Het is nu bijna weg gelukkig.

2 jaar geleden

Wij hadden het ook bij een episode van diarree. Toen ik zag dat er plekjes bijna open ging heb ik hem een middag rond laten banjeren zonder luier om het te laten uitdrogen ... Moest wel 3x poep en 1x plas van de vloer vegen, maar heb het gevoel dat de open lucht de plekjes goed deden... De dagen daarna super dik ingesmeerd met sudocreme.

2 jaar geleden

Gebruik IPV sudocreme eens Bepanthen of talkpoeder. Sudocreme bijt/prikt in open wondjes de rest niet. Hier bij ons helpt het super. Bij sudocreme gilde ze het uit en nu in de nacht bij uitslag Bepanthen en overdag wissel ik af, de ene keer talkpoeder de andere keer Bepanthen. Als het alleen rood is kun je uiteraard wel sudocreme gebruiken.

2 jaar geleden

Dit is ook lekker als soort van wascreme op billendoekjes. En ben er ook voor om na elke verschoning een laagje bepanthen aan te brengen

2 jaar geleden

Mijn zoontje had hier ook extreem last van, kwam door zijn tandjes. Ik heb op den duur Ma茂zena op zijn billen gedaan zodat de huid wat droger word. Ma茂zena in een melk toren gedaan zodat ik het makkelijk over zijn billen kon doen. Hielp heel erg goed!