12 Reacties
2 jaar geleden
Die van mij drinkt al sinds hij 1 jaar is uit een difrax tuit beker en daar doe ik alles in dus ook melk ach ik denk dat je dit lekker kan blijven doen tot ze het zelf niet meer willen ik drink zelf ook sochtends melk en savonds en ben bijna 21🙈
2 jaar geleden
Zolang je wilt kan je melk geven melk is juist goed voor opgroeiende kinderen. Hoe je dit geeft bepaal je ook zelf.
Mijn dochter krijgt ‘s morgens en ‘s avonds nog melk uit de fles. De ochtend zal ik ooit vervangen als ze uit een beker kan drinken maar de avondfles blijft zolang zij deze wilt hebben, ik laat haar dit zelf bepalen. Het is nog steeds een heerlijk moment samen, als dit voor jullie ook zo is vooral blijven doen toch! 🥰
2 jaar geleden
Hier ook hoor! Sochtens een papfles (vind hij gewoon lekker zo) en ik ook😉 en savonds een flesje melk. Zuigen aan een flesje is ook rustgevend voor ze dus lekker mee door gaan zolang je kindje het ook nog wil! Ik zelf vergelijk het maar een beetje met de speen.
2 jaar geleden
Hier ook hoor nog 2 flesjes (2x 150ml).
Ik heb het gevraagd aan de kinderarts en die vind het helemaal prima. Je kan het geven zolang je kindje het wilt.
Ik denk zelf dat ik er mee wil stoppen met de avondfles als we ook zindelijkheidstraining gaan doen…tenzij ze “aangeeft” dat ze het eerder al niet meer wil hebben!
2 jaar geleden
Gewoon blijven geven. Het gaat vanzelf wel over naar een beker of iets anders dan melk. Mijn kind drinkt het meest uit zijn fles. Uit een beker, welk soort dan ook, blijft het bij een paar slokken. Ik wil gewoon dat hij vocht binnenkrijgt en daarnaast is 's avonds de fles gewoon ons momentje. ❤
2 jaar geleden
Ons dametje is ook 1.5 en krijgt ook nog een flesje melk in de ochtend en avond. De ochtend fles drinkt ze helemaal op en die in de avond tegenwoordig nog maar een klein beetje. Vooral de fles in de ochtend vindt ze heerlijk en dat momentje samen is gewoon fijn dus we gaan ermee door totdat ze ‘em niet meer wil 😊
2 jaar geleden
Hier een 360° beker, één voor thee, één voor water en één voor de warme melk (een klein beetje) die hij voor het slapen gaan en heel soms (als hij snachts overstuur wakker wordt) krijgt. De melk bij het ontbijt en broodmaaltijd krijgt hij in een don by deer beker, één met twee oren van een soort rubber.
2 jaar geleden
Onze meneer krijgt nog 3x100 KV in een de Brown fles (tijdens het verschonen). De rest van de dag gebruikt hij een rietjes beker of een normale open beker. Beiden gaan redelijk goed (hoewel hij het soms leuk vind om zijn normale beker om te gooien en dan met het water te spetteren ... Of zijn huidig obsessie, dingen in het water gooien en dan proberen eruit te pakken). Soms denk ik ook "wanneer moeten die flessen weg", maar dan zie ik hoe makkelijk het voor ons is, en hoeveel hij ervan geniet, en heb ik geen motivatie om ze te stoppen. Hij gebruikt ook al vanaf 7 maanden ofzo geen speen, dus ben ook niet echt bang voor zijn mondspierontwikkeling.
2 jaar geleden
Je moet hierin helemaal niks, dus dat maakt het al makkelijk. Vinden jullie het een fijn moment? Top, houden zo.
Hier drinkt hij alles uit een 360 beker behalve melk, die krijgt hij in een fles, sochtends en savonds een fles. Ik geloof dat dat meer mijn gewoonte is dan die van mijn zoontje, die zou het uit een beker ook wel drinken.
S'ochtends is de melk koud, savonds maak ik hem warm. Hij vraagt savonds zelf om zijn melk als hij moe is, als de fles op is is het bedtijd. Ik zie niet in waarom we dit af moeten bouwen, mijn moeder is 62 en drinkt nog steeds warme melk voor het slapen gaan, niks mis mee.