69 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef wel dingen die een beetje zout zijn. In veel andere dingen waarvan je het niet direct verwacht zit toch ook een klein beetje zout (zoals brood).
Goed doorbakken vlees eet ze hier wel maar het meeste vindt ze niet zo lekker/interessant. Ik doe dan wel onbewerkt vlees, ook vanwege het zout. Dus bijvoorbeeld wel kipfilet of rundergehakt.
Vind het verder ook nog wel zoeken waar je die grens moet leggen. In ons eigen eten zit toch vaak wel wat zouts…
2 jaar geleden
Reactie op Twin Mom
Ze mogen alles, zegt men. Ik blijf dat gek vinden, dus daarom eten die van ...
Taco’s, wraps.. alles gaat er bij ons kleine meid in. Ik denk maar zo, krijgen ze ook alle smaken, en tot nu toe lust ze bijna alles, op broccoli en frambozen na. Zelfs gerookte zalm en haring vindt ze heerlijk. En dan krijgt ze echt niet super veel in een keer, maar ze lust het wel.
Daarbij let ik er wel op dat ze genoeg drinkt, als ze dan zout binnen krijgt, gaat het er natuurlijk ook goed uit 😉
Dus met de pot mee eten, zeker doen!
2 jaar geleden
Reactie op Prana
Ik vind dit ook super lastig. Wij koken vaak met bouillon. Niet heel veel, ...
Er is ook zouteloze bouillon in blokjes...
2 jaar geleden
Hier eet ze ook met ons mee. Wij koken zoutloos en voegen voor ons zelf als we dat willen achteraf nog wat zout toe.
Een beetje zout lijkt me geen probleem. Als je maar probeert te voorkomen dat het niet elke keer te veel is. 1 dagje wat meer zout zal niet meteen de nieren schaden..
2 jaar geleden
Zout toevoegen wordt t/m 4 jaar afgeraden omdat de nieren hier nog niet goed tegen kunnen. Sowieso is zout eten niet heel gezond, ook niet voor volwassenen. Wij koken altijd zoutloos en pakken allerlei andere kruiden die voor een lekkere smaak zorgen. Een klein beetje zout krijgen ze wel binnen via brood en soms via vlees/vis, daarom voegen we verder niks toe en gebruiken we geen kant-en-klaar pakjes en zakjes.
Rauwe vis, vlees, ei, melk kun je ook beter nog niet doen i.v.m. bacteriën die er in kunnen zitten. Gewone kaas is ook nog niet zo goed i.v.m. teveel vet en zout. En verder dus alle voedingsmiddelen waar die ingrediënten in zitten.
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft nog standaard z'n eigen groentepotje, maar eet daarna nog vaak kleine beetjes van ons eten mee. Ook maak ik voor hem wel eens een 'verdunde' variant van wat wij eten. Bij pasta/curry krijgt hij dan een likje saus erdoorheen en bij aardappelen een likje jus bijvoorbeeld. Dus alleen (zoutloos) gekookte ingrediënten met een spat smaakmaker erdoor. Denk dat we zo de zoutinname voldoende beperken. Ik ga niet extra door hoepels springen om alles zoutvrij te maken (we eten zelf ook al niet heel zout). Hij krijgt zelf nog geen plak kaas of vlees op brood, maar we laten hem daarvan wel een paar stukjes van ons mee eten. Rauwe vlees en vis vermijden we nog even.
2 jaar geleden
Hebben jullie nog tips voor lekkere recepten? Ik probeer ook steeds vaker hem mee te laten eten met de pot, maar zelf gebruik ik af en toe nog wel eens een pakje. Ik wil nu voor ons allemaal toch wel graag wat verse (en zoutloze koken). Voornamelijk ben ik op zoek naar lekkere pasta recepten. 🤗
2 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hebben jullie nog tips voor lekkere recepten? Ik probeer ook steeds vaker h ...
Onze dochter eet ook met de pot mee alleen eet zij dan een dag later wat wij eten. Dan kan ik dat van haar de dag erna dus om 17u opwarmen en om 19u eten wij pas zelf. En sowieso maak ik dan af en toe iets meer zodat ik er 3 of 4 porties voor haar uit kan halen en in kan vriezen voor als wij een keer iets eten wat zij nog niet eet.
2 jaar geleden
Reactie op Twin Mom
Bij wie eten de kinderen ook eerder dan jullie als ouders ? En hoe doe je d ...
Ik probeer meestal met mijn dochtertje mee te eten. Zij eet wel aardig vroeg (16:30-17:00) omdat ze ook vroeg naar bed wil. Dus als ik een keer echt nog geen trek heb dan warm ik voor mezelf later op. Of ik maak iets apart voor haar. Ze eet nog maar net sinds kort een beetje met de pot mee, dus soms maak ik nog wel iets wat nog niet geschikt is voor haar.