69 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Ik snap echt niet hoe mensen zoutloos koken. Ik hou zoooo van zout, zo onha ...
Wij gooien (indien nodig) achteraf zout erbij ☺️ eerst koken, dan wat uit de pan halen voor onze kleine en dan eventueel zout toevoegen!
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Is wat mij betreft niet het zelfde 🤣.
Ik heb net pasta en broccoli gekook ...
Dat is echt veel te veel! Als volwassene wordt maximaal 6 gram geadviseerd. Met 3 theelepels zit je al op het dubbele. Met het eten van brood krijg je ongemerkt al best wat zout binnen. Is je bloeddruk wel goed? 🙂
2 jaar geleden
Dat is echt veel te veel! Als volwassene wordt maximaal 6 gram geadviseerd. ...
Ik kook groente of aardappelen zelf eigenlijk nooit met zout. Maar ik neem toch aan dat die volledige 3 theelepels niet aan de groente blijven plakken? Je giet toch ook af. En die 3 theelepels zijn dan ook voor het geheel wat gekookt is, ik neem ook aan dat ze niet alles zelf in een maaltijd opeet. Dus ik denk niet dat ze ook echt 3 theelepels aan zout daarmee binnenkrijgt. Neemt niet weg dat het wel veel is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het ligt dus wel iets genuanceerder.
2 jaar geleden
Dat is echt veel te veel! Als volwassene wordt maximaal 6 gram geadviseerd. ...
Volgens de verloskundige was mijn bloeddruk als die van een jonge godin (haar woorden) 🤣.
Nee, niet alles blijft aan het eten plakken, maar ik krijg inderdaad te veel zout binnen. Gek op zout, maar dat zei ik al 😊.
Ongetwijfeld ook te veel suiker trouwens 😆
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Volgens de verloskundige was mijn bloeddruk als die van een jonge godin (ha ...
😄 Nee het blijft gelukkig niet allemaal plakken. 😊
Sinds de baby let ik er op of iets zout bevat, daarvoor eigenlijk nooit. 😳
2 jaar geleden
😄 Nee het blijft gelukkig niet allemaal plakken. 😊
Sinds de baby let ik ...
Dat ken ik ook 😆. Ik kook nooit uit pakjes dus dat is een voordeel.
Maar ik scan alles op hoeveelheden suiker en zout.
Nu nog leren koken met veel minder zout, ik vrees dat hij anders nooit mee kan eten 🤣.
Voorlopig maak ik nog apart hapjes voor hem, stukjes gaan ook nog niet erg lekker, hij is er nog niet echt klaar voor kennelijk 😊
2 jaar geleden
Reactie op Jazebel
Dat ken ik ook 😆. Ik kook nooit uit pakjes dus dat is een voordeel.
Maar ...
😄 Ik vind het mee laten eten met de pot ook maar lastig. Ben niet zo van de zout maar wel van hete pepers en felle kruiden. 😊
2 jaar geleden
Pepers en pittig kan gewoon:) , juist fijn als je kind daaraan went als je dat vaak eet.
2 jaar geleden
Wij proberen onze dochter ook zoveel mogelijk mee te laten eten, maar het is toch nog oppassen met gekruid eten. Laatst kwam na een curry (die wij mild vonden) alles er weer uit 🙈.
2 jaar geleden
Wij proberen onze dochter ook zoveel mogelijk mee te laten eten, maar het i ...
Ach ja zo leer je weer waar de grens zit. 😊
2 jaar geleden
Gister aten wij burritos uit pak wat ik behoorlijk kruidig vind en zij nog niet aan gewend is dus zij kreeg een potje en daarnaast wat van ons om wel te proeven. Ik snij dan de kip in hele kleine stukje maar hoe klein of groot doen jullie het eten snijden voor degene die al in stukjes eten?
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Gister aten wij burritos uit pak wat ik behoorlijk kruidig vind en zij nog ...
Hangt er een beetje vanaf hoe goed het te kauwen is. Als ze het niet goed kan kauwen (taai of hard) dan krijgt ze het in kleine stukjes die ze zo door kan slikken. Als het gewoon zacht is, dan snij ik het dusdanig groot dat ze het goed in haar vuist kan vastpakken en er stukjes af kan bijten (gekookte groenten, zoals brocolli, boontjes, bloemkool bijvoorbeeld)
2 jaar geleden
Ach ja zo leer je weer waar de grens zit. 😊
Al doende leert men 😉. Onze oudste lepelt zo sambal naar binnen (al vanaf een jaar of 1). De jongste begint al te huilen bij een ieniemini snufje peper 🤷🏻♀️.
2 jaar geleden
Reactie op bepperd
Mijn zoontje is nu 15 maanden, eet wel goed als het uit een potje komt. Maa ...
Komt door de structuur waarschijnlijk. Een potje bestaat voor ongeveer 40% uit vocht (dus als je met de pot mee laat eten krijgen ze dus al “meer”) en is nagenoeg fijn gepureerd. De potjes van 18 maanden zijn qua grofheid hoe mijn zoontje het kreeg toen hij 8 maand was. Het eet dus behoorlijk moeiteloos met 15 maanden en dan is de overgang naar gewoon geprakt of met kleine stukjes groot. Ik zou geen potje meer geven en het gewone eten grotendeels pureren (evt met vocht toevoegen) en dat steeds minder doen.
2 jaar geleden
Reactie op bepperd
Mijn zoontje is nu 15 maanden, eet wel goed als het uit een potje komt. Maa ...
Onze dochter (bijna 15 maanden)wil wel een elleboogje of ee stukje groente maar zodra ik het pureer wil ze geen enkele hap.
2 jaar geleden
Hier ook telkens dilemma's. Kind eet wel pasta met spinazie en pasta met kleim gesneden wokgroenten in tomatensaus. Maar echt losse stukken groenten bijvoorbeeld spuugt ze uit en gooit ze op de grond. Potjes eet ze wel. Dus dan ook dilemma, toch soms een potje geven zodat ze weer wat groenten binnen krijgt of niet doen..? Met onze pot mee eet ze bijv wel wat vlees of vis en beetje aardappel maar absoluut geen groenten.