6 Reacties

3 maanden geleden

Is het niet mogelijk om te kijken of hij wat later naar bed kan als ie slaapje doet. Als ik het zo lees heeft hij het middagdutje nog wel nodig. Of misschien iets eerder de dut inzetten gezien ie dan al zo moe is. Als ze hier een middagdutje doen dan gaan ze 2 uur later naar bed ‘s avonds. Dan is het wel 9 uur maar zorgt voor minder stress in huis.

3 maanden geleden

En het middagslaapje nog verder inkorten? Als onze dochter overdag slaapt dan gaan we voor Max 45-60 minuten. In de avond geen problemen.

3 maanden geleden

Ik denk doordat hij dus afgelopen nacht kort heeft geslapen en vandaag geen middag dutje.. dus oververmoeid is geweest en daardoor zo raar is gaan slapen. Denk dat je per dag moet aankijken of je overdag t dutje weg doet maar doe dit dan wel op dagen dat die snachts goed heeft geslapen. En als die snachts slecht slaapt middag dutje in last

3 maanden geleden

Ik denk dat door het zo achter elkaar uit te proberen hij ook inhaalt van andere dagen. Als hij om half 12 al moe is dan heeft hij de middagslaap echt nog nodig. Ik zou het dan beperken tot uiterlijk 14.00 uur, zodat hij genoeg slaap kan opbouwen. Vervolgens in de middag iets actiefs doen, zodat hij ook fysiek moe is. En is hij eind van de ochtend nog niet moe dan kan je altijd die dag de middagslaap skippen, een rustige middag houden en op tijd eten en naar bed.

één maand geleden

Reactie op mormels

Is het niet mogelijk om te kijken of hij wat later naar bed kan als ie slaa ...
Doe ik inderdaad ook zo... kijk naar je kindje en niet naar de bedtijden die in Nederland gelden (land waar de kinderen het vroegst naar bed gaan) het kan voor elk kindje net even anders zijn.

één maand geleden

Onze dochter is van 15 dec 2020 en doet nog middagdutje. Ze geeft zelf namelijk vaak aan dat ze moe is en een dutje wil doen. Sinds paar weken heeft ze een peuterbed en slaapt ze niet meer in de slaapzak. Ging wel goed maar mu is ze elke nacht paar keer wakker. Ze moet ook nog van de speen af maar dat durf ik nu niet omdat slapen überhaupt niet goed gaat. Ik ben momenteel 37 weken zwanger. Zal dat ermee te maken hebben? Iemand tips?