17 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 13 maanden en deed hetzelfde. Hij is ook flink omdat hij van eten houdt. Hij gaat om 21:00 uur naar bed en in de middag doet hij maar 1 slaapje van 3 uurtjes. Tip die ik je kan geven is: probeer je kind wakker te maken op de tijdstip dat hij/zij weer in de avond moet gaan slapen. Klinkt vaag, i know! Maar stel dat je wil dat je dochter om 20:00 uur gaat slapen, laat dan de dag om 08:00 uur voor haar beginnen.

2 jaar geleden

Oh jee dat is niet echt heel fijn. Hoelaat wordt ze in de ochtend wakker dan? En doet ze ook geen slaapjes overdag? Misschien is ze dan over haar slaap heen...

2 jaar geleden

Reactie op Mama Ayden

Mijn zoontje is ook 13 maanden en deed hetzelfde. Hij is ook flink omdat hi ...
Dat is een handige tip. Ga ik zeker proberen! Thank you. En probeert eerder wakker maken van zijn dutje ook?

2 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Oh jee dat is niet echt heel fijn. Hoelaat wordt ze in de ochtend wakker da ...
In de ochtend staat ze om 8u dan op en wilt dan meteen eten. Ze is klaar wakker, doet tegen 11u dan weer een dutje van 30min-1uur en in de middag weer 1 van 4 tot 6uur

2 jaar geleden

Ik zal mijn schema hier onderzetten. Tijden kunnen soms verschillen maar zijn dutje plan ik altijd in vanaf het moment dat hij wakker is. 09:00 wakker en ontbijten met een broodje ( 3 uur later is dan zijn dutje). 10:30 fruithapje 12:00 / 12:30 zijn dutje met melk 150ml 15:00 wakker en weer een broodje 16:30 weer fruit 18:00 avondeten 21:00 bedtijd met flesje 150 ml

2 jaar geleden

Reactie op Ziv Ziv

In de ochtend staat ze om 8u dan op en wilt dan meteen eten. Ze is klaar wa ...
Misschien dat laatste dutje inkorten of weglaten? Tot 6 uur avond is best lang dan zit het dicht op haar slaaptijd voor de nacht

2 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Misschien dat laatste dutje inkorten of weglaten? Tot 6 uur avond is best l ...
Ja ik ben het erg aan het overwegen

2 jaar geleden

Reactie op Ziv Ziv

Ja ik ben het erg aan het overwegen
Of proberen naar 1 dutje te doen! Hebben wij nu ook en slaapt de nachten nu redelijk goed door! Succes ermee

2 jaar geleden

Reactie op Ziv Ziv

In de ochtend staat ze om 8u dan op en wilt dan meteen eten. Ze is klaar wa ...
Dat laatste dutje is de boosdoener denk ik. Als ze zo energiek is als m'n zoontje, dan haalt ze een hele lading energie uit dat dutje van 2 uur en dan kan het inderdaad lang duren voordat ze het bed weer wil zien. Je zou haar na 45 min. kunnen wekken, dan beetje spelen, avondeten, nogmaals flink spelen en als je ziet dat ze moe wordt op bed leggen met haar laatste fles.

2 jaar geleden

Heb inderdaad hetzelfde... Na 2 a 3 uur is de energie echt op waardoor ze vaak nog op 2 a 3 slaapjes per dag uitkomt en dus later op bed ligt. Het laatste dutje moet ik soms inlassen anders wordt ze erg chagrijnig als ik haar wakker laat tot het moment van naar bed gaan. Dan moet ik zowieso wel tot 9 uur wachten anders wordt ze nog een keer wakker voor de nacht. Ik vind het eigenlijk wel handig want het laatste slaapje is op het moment dat ik dan even kan koken en dan drinken we vaak even een glaasje wijn samen. . Merk wel dat ze de laatste tijd iets vaker iets eerder ligt zo rond 9 uur dat scheelt al een hoop. Als ze bijvoorbeeld wakker wordt om 5 a 6 uur uit haar tweede slaapje dan red ik het wel om haar wat eerder naar bed te doen. Misschien dat het zichzelf oplost een keer als ze haar laatste slaapje niet meer nodig heeft. Ik heb me er bij neergelegd. Ik vind het belangrijker dat zij zich er goed bij voelt zo.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is tussen 7.30 en 8.30 wakker. Slaapt tussen 12.00 en 15.00. En om 19.00 naar bed.

2 jaar geleden

Hey! Ik denk ook dat je met de dutjes wel winst kan behalen. Als ik het zo lees dan slaapt ze vrij laat op de dag nog. Dan is het bijna bedtijd die je wil als ze wakker wordt. Misschien kan je naar 1 dutje zo meteen na de lunch? Ik heb wel eens gelezen dat slapen na 15.00 uur veel invloed kan hebben op de slaap vd nacht. Ik kan me voorstellen dat je de avonden lekker ‘vrij’ wil zijn! Hopelijk krijg je dat snel voor elkaar 😊 Oja en heb ook eens gelezen dat je je wijzigingen ooit wel een aantal dagen tot 1-2 weken moet doen voordat je weet of het resultaat heeft

2 jaar geleden

Het laatste dutje lijkt me de reden waarom ze nog tot zo laat wakker is. Ik heb een slaapcursus gevolgd en daarin werd verteld dat het beter is dat ze na 16.00 geen dutjes meer doen. Haar tweede dutje is om 15.00 en wij maken haar om 16.00 wakker als ze dan nog niet wakker is uit zichzelf. De eerste paar keer was ze er wat chagerijnig van, maar nu heeft ze het soort van aangeleerd dus slaapt ze nog zelden zo lang in de middag. Jullie kleine slaapt in de middag waarschijnlijk zo lang dat ze een 'herstellend' slaapje heeft waardoor ze heel energiek is de rest van de avond.

2 jaar geleden

Reactie op KittensCat

Mijn zoontje is tussen 7.30 en 8.30 wakker. Slaapt tussen 12.00 en 15.00. ...
Bij mij precies het zelfde met me zoontje echt ideaal 😎

2 jaar geleden

Ik heb er geen last van maar heb wel begrepen dat er iig 4u tussen moet zitten voordat ze weer naar bed gaat, ik zou proberen 11u dut iets te rekken en haar na 3/4u niet meer te laten slapen, succes

2 jaar geleden

Reactie op Yaaaaaan

Het laatste dutje lijkt me de reden waarom ze nog tot zo laat wakker is. Ik ...
Ooh ik kan hem rustig om 18.00 nog wakker maken en om 19.30 naar bed brengen . Enig nadeel is dat hij om 18.00 dan hangry is en daar is niet tegenop te voeren

2 jaar geleden

Onze oudste deed dat ook van baby af aan tot ze naar de psz ging. Toen moest ze er wel vroeg uit. Dus we zijn gewoon begonnen met vroeg opstaan en van daaruit ging ze ook wat vroeger naar bed (nog steeds vaak pas rond 21.00, maar dat is gewoon haar ritme en blijkbaar heeft ze dan genoeg slaap gehad). De eerste dagen was het even wennen en sliep ze dus wat minder, maar daarna paste ze zich makkelijk aan en ging ze eerder naar bed.